Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 18121 til 18140 af 27490
-
Lys spektre
Forumindlæghejsa.Jeg har om lys og bølger i fysik. Vi har lavet en forsøg som fik ud på at vi skulle kigge igennem et spektre op i sollys. Vi fik udleveret nogen plastikplader af forskellige farve. Ved at tage fx den blå plade op foran kunne man kun se blå og grønt lys, og ved at tage en pink plade kunne ma... -
Kan studierne klare det ?
ForumindlægJeg er 16 år og går på 1. års HTX.. Har længe gået og tænkt på at flytte sammen med min kæreste. Det vil jeg så gøre efter næste sommerferie, da jeg da er et år ældre, har fået samlet penge samn , og er kommet længere i min uddannelse..Mine spørgsmål:Kan man få et tilskud fra et eller andet hvis ... -
HUH??
ForumindlægHEy,,,Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan skrive om i SOS-opg. i historie??HMM?? -
Ioner
ForumindlægHej, ved I hvilke ioner der er i følgende opløsning: 0,1 M CH3COOH -
problemer med en ligning
ForumindlægKan ikke finde ud af denne. Har virkelig prøvet og prøvet, men til ingen nytte.Isolér a:((2/3)*9^(3/2))-((2/3)*3^(3/2))+ a((2*9^(1/2))-(2*3^(1/2))) = 12hvis nogen kan knække den eller kan hjælpe, så er i meget velkomne!-Mettma -
Khaders kvadrant??
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en opgave om valg, vælgere og nypolitik, min lærer har sagt at det ville være godt at inddrage Khaders kvadrant. Men kan ikke finde noget om den nogen steder, hverken i mine bøger eller på nettet.. Er der nogen der kan forklare den, eller har links til forklaringer... -
pGLO - gensplejsningsvektor
ForumindlægHvorledes er det muligt at bruge pGLO plasmid som en gensplejsningsvektor? På forhånd tak. -
Er det ok at bruge brutalitet, når man forhører krigsfanger?
ForumindlægVi skal have debat i klassen og jeg havde tænkt mig at provokere ved at være for tortur :D Men mangler nogen gode argumenter. Nogen der kan hjælpe?` -
Metaforer
ForumindlægJeg er lidt i tvivl, hvordan man ser, om noget er en metafor. Kan nogen evt. give mig nogle eksempler? -
Kemi - hvordan?
ForumindlægJeg skal afstemmeCH3COOH+O2 ---> CO2+H2OEr der nogle der gerne vil fortælle mig hvordan den skal afstemmes, Vil ikke have resultatet men bare en lille gennemgang hvordan sådan en reaktion afstemmes, da jeg har fået af vide at det ikke er på samme måde som redoxH.Konny Mainz -
smelte- og kogepunkter
ForumindlægSalte har relative høje smelte- og kogepunkter, fordi...? -
Hvad betyder elitær?
Forumindlægsammenhængen er at man får en elitær opfattelse af kunsten rolle? -
DEN AMERIKANSKE IDENTITET
ForumindlægHEJ Jeg har fået til opgave at redegøre for den amerikanske identitets opståen, samt for de værdier der kendetegner den........ har du nogle ideer ???? -
hvad er en variabel??
Forumindlæghej, hvad er en variabel??har desværre ikke lige en ordbog nu jeg kan slå det op i..så ville blive glad hvis nogen vil fortælle det :) -
Find X!
ForumindlægHvordan finder jeg x-værdien af:f(x)=4000x+(2100000/x)Tak.. -
Kontinuert
ForumindlægHej Undersøg om funktionen f(x) = x^3+2 , x<1 = 3 , x=1 = x^2+x+1 , x>1 er kontinuert i x=1 uden hjælpemidler -
Atomer og ioner.
ForumindlægHvordan kan man se om en ion er negativ eller positiv i det periodiske system står der nogle tal og jeg ved ikke rigtig hvordan man finder ud af om det er negativt eller positivt? -
opsporing af sygdomsudbrud
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i min biologi rapport, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal svare på. overvej og beskriv hvordan du ville opspore et rigtigt sygdomsudbrud i klassen, dvs. finde ud af hvem, der har startet sygdommen. Svar hurtigst muligt :D -
komposanter
Forumindlægspørgsmål: F1= 400N Vinklen u1=38grader Bestem kraften F1's to komposanter i henholdsvis østlig og nordlig retning. der er måske ikke informationer nok, men sådan står opgaven. den ser lidt sort ud for mig :s -
Hippiebevægelsens nedgang?
Forumindlæghej alle. Jeg skal til at skrive et AT projekt om hippiebevægelsen. Det er selvfølgelig oplagt at stille spørgsmålet om hvorfor denne nye "kultur" opstod, men dette spørgsmål får mig til at undre mig over hvorfor og hvordan hippiebevægelsen så 'stoppede' om man vil. Jeg har sv...
