Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18121 til 18140 af 158493
-
Fat man - Atombomben
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og er igang med min SRP omkring atombomben, hvori jeg skal analysér hvor meget energi der blev udviklet i denne. Jeg kan dog ikke finde en kilde omkring, hvor meget at plutoniumet som ikke nåede at blive omdannet, dog kun at der var cirka 6,2 kg i bomben. Nogen der har en kil... -
hvem er glad for at de tog hf?
Forumindlæghej som overskriften også siger hvem er glad for at de tog hf? altså jeg overvejer lidt at tage hf efter 10 kl..og til den tid er jeg 17 år, når jeg starter på hf, og er der nogen ,som er glade for at de tog hf, og er de eksaminer svære når man skal afslutte sin første og andet år ... :) håber i ... -
Problemer med forståelse af differentialregning og integralregning
ForumindlægHej Jeg er i øjeblikket i gang med at tage Matematik på B niveau via VUC Flex (fjernundervisning). Det er gået fint indtil vi ramte differentialregning og integralregning, jeg er gået helt i stå nu og kan slet ikke finde ud af det. Jeg håber at der er nogen derude der har mulighed for at guide m... -
Planks konstant
ForumindlægHej Folkens Jeg hedder ahamd og bor i silkeborg 8600 og går på htx silkeborg Vi skal lave til at lave en rapport og Placks konstant og jeg vil derfor høre om der er nogen der har skrevet en rapport og bestemmesle af placks konstant som muligvis kan hjælpe mig -
Vigtige ting til den skriftlige eksamen stx?
ForumindlægHvad er nogle af de vigtigste ting at kunne til den skriftlige eksamen i Matematik A på stx? Her tænker jeg især på del 1, uden hjælpemidler.. -
Mat Hjælp?
ForumindlægHej jeg søger matematik A hjælp idag en aflevering som er til imorgen. Jeg vil have hjælp face to face her i Aarhus og det er med betaling. -
Eksamenssæt fra stx vedr. vektorfunktioner?
ForumindlægKender i til nogen matematik A eksamenssæt fra stx, hvori der indgår regning med vektor funktioner? -
Diffrentialligninger
ForumindlægNogen der er god til Matematik A ?? det handler om diffrentiallignigner.... Håber nogen vil hjælpe. -
opg.
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave, kan ikke rigtig se den røde tråd i den ! Vil blive meget glad hvis jeg kunne få lidt hjælp. 1. En a-radioaktiv kilde har aktiviteten 370 kBq. a. Vis at kilden udsender 44,4 • 106 a-partikler I løbet af 2 minutter. En person har placeret direkte på huden. M... -
Areal af trekant udtrykt ved x
ForumindlægHej! jeg har brug for hjælp til en opgave i matematik. Den ligger i det vedhæftede dokument, kun opgave a -
Hjælpe mig med nogen opgaver
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe mig med nogen matematik opgaver ?? -
er der en som orker
Forumindlæger der nogen der gider at hjælpe mig med matematik? -
Bestem en forskrift for f
Forumindlæghej er der et matematik geni som kan hjælpe mig med denne opgave. -
Religion i historiefaget?
ForumindlægHvordan arbejder man med religion i historiefaget? Jeg vil gerne redegøre for udviklingen i moderne spiritualitet/new age fra 60-ernes modkultur til velfærdssamfundet i dag. Hvad gør man fx med primær kilder? -
Fattigdom - ulighed
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at forklare disse 2 figurer, hvad de går ud på -
Reducer
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af den her, kan nogen vise mig hvordan man skal gøre? (a-b)2+2a*(a+b) -
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg ville lige spørge omd er var en venlig sjæl der ville/kunne hjælpe mig? Næste skal jeg i 3. g og have matematik på A-niveau (jeg havde B og 1. og 2. g) Det gik ikke så godt med matematikken de to sidste år, så jeg vil spørge om jeg kan forberede mig på nogen måde? Jeg mener, hvordan ka... -
Gymnasie linjer
ForumindlægHej. Jeg skal til at starte på Gymnasiet her på tirsdag. Men igår fik jeg en klasseliste, hvor jeg er kommet i klasse med dem, som ikke har valgt samme linje som mig. Tilbage til da vi skulle vælge linje, godt et halvt år siden, valgte jeg; EngelskA, SamfundsfagB og PsyC, men jeg ombestemte mig ... -
Totalt forvirring, what to do...
ForumindlægValget står mellem 3 retninger. Hvis nogen evt. selv læser følgende må i gerne komme med begrundelse omkring hvorfor i har valgt det, og hvilken gode erfaringer i har gjort jer. Jeg tænker indholdsmæssigt, ligeglad med fredagsbaren.... Det hele skal foregå på KU 1. Matematik med liniefag i data... -
plizzzzzz hjælp til fordoblingskonstant
Forumindlægjeg har en opgave som jeg skal løse.. men har det virkelig svært ved at forstå opgaven.. håber nogen kan forklar mig det. opgaven lyder sådan her. I et enkeltlogaritmisk koordinatsystem er givet punkterne A(-2,3)B(6,16)C(12,10) den rette linje gennem A og B er graf for en eksponentielt voksen...
