Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18161 til 18180 af 77388
-
At blive god til mat?
ForumindlægJeg skriver på baggrund af nogle aflagte prver gennem mit første år på Gym (STX) med Mat. A. Problemet er, at jeg ikke har fået over 4 og har endda fået 00 den ene gang! :-( Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg kan blive bedre! Har i et par gode råd, tips, hvad som helt? Har tænkt på at læse... -
Please!! Hjælp til projektopgave det haster!!!
ForumindlægHej, jeg skal snart være færdig med min problemformulering, og har ikke startet på den endnu. Jeg er meget i tvivl hvilken emne jeg skal tage, fordi at jeg frygter at min projektopgave ender med at blive til en emneopgave, hvilket betyder at jeg dumper. Vores overemne er " stof til eftertank... -
Hvad skal man bruge kilder i historie til ?
ForumindlægHej Jeg skal snart op i historie (Den kolde krig) Jeg har valgt 3 kilder 1. Churchills tale 2. Trumants tale 3. Marshall-hjælp Mit spørgsmål er, hvad skal man bruge de kilder til, når man kommer ind i lokalet ? Jeg har skrevet dem selvfølgelig på min "Disposition" men jeg ved ikke... -
De vigtigste begreber`?
ForumindlægHvad kan være de vigtigste begreber inden for faget engelsk? Hvilke ting er de mest vigtigste at kunne? -
figurer med arealet 50
ForumindlægHej, sidder med en opgave jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Skal finde ud af hvordan jeg laver arealet 50 i 7 forskellige figurer. figurerne er - rektangel, kvadrat, parallelogram, trapez, retvinklet, trekant, ligebenet trekant og ligesidet trekant. nogen der kan hjælpe med hvordan jeg gør det? -
Funktioner
ForumindlægHar brug for hjælp til den her opgave. Det haster lidt da den er for til imorgen (18/12/23) så plz hjælp mig her Du kan bruge funtioner til at beskrive sammenhænge i forskellige situationer. Funktionen f(x)=5x kan fx beskrive sammenhængden mellem det antal timer, x, en pige gårm og det anta... -
Forkort brøker
ForumindlægHej, hvordan forkorterer man de her brøker? 3x-27/2x-18 x-3/7x-21 Tak på forhånd -
Essay
ForumindlægKan nogen sende mig en eksempel på en dansk essay? Jeg skal bare være sikker på at jeg skriver min på den rigtige måde, så det er ikke fordi jeg vil kopier noget. -
Ekstra A-fag og Sommer eksamner
ForumindlægHejsa! Jeg har 5 A-fag er lidt forvirret omkring hvor mange eksamner & hvilke vi skal have her til sommer. Så vidt jeg forstår er det 10 eksamner eksl. SRP. Dvs. - 9 eksamner inkl. AT. Når jeg allerede har haft 2 eksamner, en mundtlig & en skriftlig, hvor mange eksamner kan jeg komme op... -
skr.karakter
Forumindlægerher nogen som ved hvornår vi kna få vores skriftlige karakterer at vide, altså udover den dag vi får udleveret karakterbladet??er nemlig meget nysgerrig.. -
Forstår ikke helt, hvad hun skriver, kan i forklare? :)
ForumindlægCitat fra min uuo. Jo, jeg forstår godt dit spørgsmål. som hovedregel er det de samme adgangs/optagelseskrav til alle de gymnasiale uddannelser, der er dog en række muligheder for dispensation i forhold til HF, håber at der giver mening, ellers så er jeg på skolen igen på onsdag. Kan i forklar... -
Intensivt eksamenskursus?
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtlig engelsk på b-niveau, og tænkte det kunne være brugbart med et intensivt eksamens kursus op til eksamen. Er der nogen som kender et godt hold eller skal jeg søge til privatundervisning? Håber I kan hjælpe mig :-) -
Kontinuitet o.l. i den nye reform
ForumindlægI morgen skal jeg op i mdt. matA, men jeg er kommet i tvivl om en ting: Er det pensum at kunne redegøre for kontinuitet og grænseværdier? Vores lærer har formuleret et eksamensspørgsmål hvor det godt kan forstås som man skal inddrage kontinuitet osv. -
Rettelse af stil?? please!
Forumindlæghejsa... Jeg har lig en dansk stil som jeg skal have afleveret... er der nogen der gider at rete den?? ville virkelig hjælpe mig tak :) Verdens bedste folkeskole? Pengene, som de små tosprogede elever skal have for at lære noget i skolen, og føle sig godt tilpas, bliver i virkeligheden brugt ... -
Henfaldskonstant
ForumindlægKr-85 henfalder ved en betaproces med en halveringstid på 10,7 år.For at bestemme henfaldskonstanten har jeg gjort således:t½ = 10,7*365*24*60*60 = ca. 3,37*10^8s.k = in(2)/3,37*10^8 = 2,06*10^7 s^(-1) Men det stemmer ikke overens med facitliste... Har jeg gjort noget forkert? -
At kigge efter...
Forumindlæg...noget der irriterer mig gevaldigt!! Hvorfor kan folk ikke lave deres egne lektier? I folkeskolen var der så stort et gruppepres på mig, at jeg gav folk lov til at kigge efter mig, indtil jeg kom i 9. og fik en ny klasselærer. Og det var helt væk, da jeg startede på gym. Lige indtil idag!!... -
Termiskprøve 2008
ForumindlægHej derude! :D Jeg vil bare sprøger om at det er alle skole, der har det samme matematik problemformurlering i termisk prøve? Skriv hvad jeres Matematik formurlering i havde i termisk prøven og hvilket dato den var fra ?? HÅBER I SVARER! -
Nye partier
ForumindlægDet undrer mig over, at der siden 1970 er dannet nye partier. Derfor ville jeg gerne vide om der er særlige forhold til samfundsudviklingen, der er afgørene for dannelsen af nye partier. håber nogen ved det. Og hvis i kender en hjæmme side så send lige en link. Gad godt vide det. jeg kun... -
Potensfunktioner
ForumindlægHeey Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke helt sikker om hvordan det kan regnes. Opgaven lyver sådan: Udviklingen i antallet af elever, der har valgt 9. klasse på efterskole i perioden 2000-2003, kan tilnærmelsesvis beskrives ved modellen f(x) = 6410 * 1,06x , hvor y er antal elever i 9. klasse... -
Jeg overvejer at skifte Gymnasium
ForumindlægHej! Jeg er en pige på 17 år, og jeg overvejer at skifte gymnasium. Nu er jeg helt færdig med 2g, men jeg overvejer at tage 3g på et andet gymnasium efeter sommerferien, da jeg ikke har det så godt socialt i min nuværende klasse. Jeg ved ikke om det er en god ide, da jeg er bange for at k...
