Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18161 til 18180 af 20688
-
Hardcore elektrisk kredsløb problem.
ForumindlægHej, jeg er stødt på et utroligt svært elektrisk kredsløb problem i min fysik bog: Opgave 12) De simple formler slår ikke altid til kortlink.dk/google/d2cx Jeg ved at jeg skal løse problemet vha. Ohm's lov, knudereglen (Kirchoff's 1. lov), ... Men jeg ingen ide om hvordan jeg skal l... -
Vedvarende energi
ForumindlægHej :) Jeg har den her fysik opgave, og tænkte om i kunne hjælpe mig lidt på vej..Jeg skal skrive en opgave om vedvarende energi og boligens opvarmning. Angående boligens opvarmning skal jeg skrive hvad man bruger idag og om 10, 20 og 30 år ud i fremtiden.. I må gerne komme med jeres egen viden... -
atomet
Forumindlæghey jeg har et spørgsmål da jeg ikke selv er særlig god til fysik kemi og generalt ikke kan forstå det her med atomer så håber at i vil hjælpe. i atomkernen virker elektriske frastødningskræfter og kortrækkeende kernekræfter tegn og fortæl om disse kræfter. jeg har vedhæftet opgaven så det må... -
Bølger - lys
ForumindlægHej fysikere Jeg har trukket eksamenspørgsmål og der står: Forbered en mundtlig præsentation af emnet lys. Den faglige omtale vil tage udgangspunkt i dels din inledende præsentation og dels i en ønsket omtale af harmoniske bølger, udbredelseshastighed, frekvens, bølgelængde, interferens, optisk ... -
parsec/buesekund - forklaring for fatsvage
Forumindlæghej allesammen :-) har idag trukket emne til min fysikeksamen imorgen. jeg trak "universet" og skal altså lave en fremlæggelse på 7-8 minutter om afstande i universet. men fysik er BESTEMT ikke min stærke side, og jeg har læst hvad der var at finde herinde om begrebforklaringer på hhv... -
Eksamen imorgen!!
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen i fysik hvor jeg blandt andet skal snakke om nogle væsentlige kilder til energiforsyning i DK og på globalt plan, herunder vedvarende energikilder og kerneenergi. Fx. er kul, gas og olie jo væsentlige kilder til Energiforsyning i Danmark. Men hvad er det så på globalt... -
Udledning af Ohms 2. lov??
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig hvordan jeg kan udlede Ohms 2. lov? Kan forstå, at man skal tage hensyn til, at der er en indre resistor, som man kan bestemme modstanden på. (batteri). Ohms lov med et ekstra U.. Har aldrig kunnet finde ud af, at udlede matematik og fysik, så har svært ved a... -
Opgave 4
ForumindlægOpgave 4. Daltons atomteori bygger bl.a. på følgende antagelser: a) Et grundstof består af ens atomer. b) Et atom kan ikke deles i mindre dele. c) Et atom af et grundstof kan ikke omdannes til et atom af et andet grundstof. Diskuter på grundlag af viden fra grundskolens fysik-kemi-undervisning, o... -
Varmestråling?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en rapport om nyttevirkning i fysik. Vi skulle finde nyttevirkningen for forskellige apparater. Det er ikke alt energien der bliver tilført apparatet, og derfor går noget af energien til omgivelserne. Der er tre slags former for energitransport; fordampning (kon... -
Positive og negative ioner??
ForumindlægJeg skal lave en opgave i fysik til næste uge, hvor jeg skal sammensætte positive og negative ioner. Jeg ved bare ikke hvor mange +'er / -'er der f.eks skal stå efter Mg (magnesium), Na (natrium), Ca (calcium) SO4 (sulfat) osv. Skal man bruge det periodiske system for at finde ud af d... -
AAU: Globale forretningssystemer
ForumindlægNogle der læser til civilingeniør i globale forretningssystemer (global business engineering) og kan fortælle lidt om studiet? Det er et studie jeg kraftigt overvejer at søge ind på næste sommer, men er lidt i tvivl om dens relevans. Hvor meget teknik og de almindelige ingeniørfag indgår i uddann... -
Opvarmning af vand
ForumindlægHej alle. Sidder virkelig fast med en fysik opgave, håber nogen kan hælpe: 1.2 Opvarmning af vand 0,60 kg vand opvarmes fra temperaturen 20 °C til 100 °C i en kogekande, som tilsluttes netspændingen på 230 V. Opvarmningen tager 100 s. Man kan se bort fra varmetab til omgivelserne, og... -
Biotek-studieretningen
ForumindlægHej SP Jeg har en stor interesse indenfor de naturvidenskabelige fag - herunder bioteknologi, matematik og fysik. Jeg har gå i 1.g nu, og er i grundforløbet. Men jeg har et spørgsmål til de der har biotek-linjen. Hvordan er niveauet? Er det hårdt og kræver de meget af eleverne? Hvad får i gene... -
Fremstil et salt
ForumindlægJeg er i gang med en rapport i fysik/kemi, og jeg er nået til et spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. Her er spørgsmålet: Du har sikkert fremstillet salte på forskellig vis i laboratoriet. Salte kan fx. fremstilles ved: At lade en syre og en base neutralisere hinanden. At opløse et me... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej jeg ville lige spørg om noget. Jeg går i STX og har naturvidenskabelig linje i 1.g kom jeg ikke op i nogen eksamener. i 2.g kom jeg op i engelsk mundtligt og fysik mundtligt begge på b. dvs 2. og nu i 3.g har jeg de her fage: Dansk A. Historie A. Matematik A. Kemi A. Samf... -
Formelskrivning
ForumindlægHej jeg har i fysik fået en opgave med formelskrivning. "En skole har 9 gange så mange elever (E) som lærere (L)." Jeg har lavet en formel der lyder E=9L Men problemet er næste spørgsmål. "prøv at give en sproglig tolkning af tallet 9 i denne sammenhæng" ???? Jeg f... -
Radioaktivitet - HASTER
ForumindlægHej SP! Jeg har virkelig brug jeres hjælp til fysik B. Det er haster virkelig meget. Tak på forhånd. opgave 1: Den β- aktive sølvisotop 108Ag kan dannes ved neutronaktivering af 107Ag. a) Opskriv et reaktionsskema for processen. b) hvor stor en procentdel af sølv udgør isotopen 10... -
Læsestof - årstider, dagens længde osv?
ForumindlægEr lige startet i gymnasiet, og har fysik på B. Synes min lærer er meget forvirrende at høre på, så tænkte om der var nogen der kendte nogle gode hjemmesider/bøger eller evt. ville forklare kort, om bl.a årstider, dagens længde, jordens rotationsakse, solen, måner, planeter osv? Det må i sær ... -
Halveringtykkelse
ForumindlægHej folkens! Jeg er ikke det største geni mht. fysik (og andre naturvidenskabelige fag). Så håber i vil hjælpe mig her, mange tak. En betonmur skal afskærme os fra en γ-stråling med energien 1 MeV. Beregn hvor tyk muren skal være for at strålingens intensitet bliver reduceret : - 10... -
Forslag til studieretningsprojekt
ForumindlægNu nærmer tiden til at mange skal igang med at skrive SRP. Man skal kombinere 2-3 fag fra sin studieretning. Jeg går på HTX. Min retning er: Mat A / Fys A. Synes det er rimlig svært, at finde noget man kan fordybe sig i, så vil spørge jer derude om i har nogle forslag til hvad man kan skr...
