Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 18161 til 18180 af 31730
-
Problem med opgave
ForumindlægHej jeg sidder og skal lave matematik afl. og er stødt på et problem. Opgaven er fælgende:For hvilke tal c, har -2x-24x+c=0 ingen løsninger?Hvis den ikke skal have nogen løsning, så må dHåber i kan hjælpe. -
find ligning for linjen
ForumindlægHeey alle derude.. Nogle der kan hjælpe mig. har en matematik aflevering for til imorgen men kan ikk finde ud af det. håber i kan hjælpe mig.. find en ligning for linjen med stigningstal 6 som går igennem punktet (2,13) p.s husk lige mellemregninger så jeg forstår det :) -
Faktorisering+ rødder
ForumindlægHej... Jeg skal op til Matematik eksamen på mandag.. Jeg har svært ved at faktorisere og kan ikk forstå det. Forstår heller ikk rødder?.. Altså bare hva det betyder og hvordan man finder det. Jeg har ikke nogen eksempler på det.. Håber der er nogen der kan hjælpe På forhånd tak (: -
Differentialregning - redegørelse
ForumindlægHej alle søde hjælpere derude Jeg sidder med denne her matematik aflevering. Jeg har fået løst alle de opgaver jeg nu skal aflevere, det eneste jeg bare gerne vil jave svar på, er om min redegørelse er god nok? Eller hvad den mangler? Jeg sætter stor pris på din hjælp! På forhånd tak! -
Find renten.
ForumindlægHej jeg har en opgave i matematik, som jeg ike helt, kan finde ud af, opgaven lyder: En kapital på 5000 kr vokser i løbet af 7 år til 9000kr. renten tilskrives halvårligt. beregn renten. Hvad skal jeg gøre for at beregne Renten ??? Tak for hjælpen -
Isolering af formel
ForumindlægHej Har brug for hjælp! Jeg sidder og kæmper med en matematik aflevering, hvor jeg har nogle opgaver jeg ikke kan finde ud af: 1) Isoler r i formlen l * r^2 + p = q 2) Reducér udtrykket xy + x^2 / xy Tak på forhånd! -
SRP
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om ægyptisk matematik. Men jeg har fundet nogle bøger som jeg har taget fra en andens litteraturliste er det snyd at man låner de samme bøger, men skriver sin opgave selv og ikke det samme? -
3.gradsligning?
ForumindlægJeg sidder lige og repeterer lidt matematik inden i morgen. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan komme igang med: Bestem k, så -2 er rod polynomiet p(x) = xˆ3 + kxˆ2 - 3x + 6. -
Hvor mange m^3 nedbør falder der på et hus?
ForumindlægHej Jeg har en opgave i matematik som lyder på - I Danmark falder der ca. 67 cm nedbør om året. Hvor mange kubikmeter nedbør falder der på parcelhusgrunden i løbet af et år? Håber i kan hælpe (billedet af huset er linket) -
Boksplot i TI Interactive
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i matematik i morgen, og har i forbindelse med min forberedelse netop opdaget, at jeg faktisk ikke ved, hvordan man laver boksplot i TI-Interactive, hvis man kun har et kvartilsæt at leve det ud fra. Er der nogle som kan hjælpe? På forhånd tak. -
katastrofen!!
Forumindlæghej med jer(dig) som i nok ved er vores store emne katastrofe. så tænker jeg om Wall Street i 30'erne. mine fag er dansk og matematik. kender i gode kilder til analyser tekster om Wall Street? på forhånd tak. -
00 eller 02 ???
ForumindlægHej. Er det rigtigt at man skal have besvaret halvdelen af opgaverne til matematik A skriftlig eksamen rigtigt for at bestå (få 02)?? (altså at have svaret rigtigt på 12 ud af de 24 spg.) Mvh. -
Klage?
ForumindlægHej... Er der nogen der ved hvor hen man skal klage, mht. skriftlig matematik eksamen idag.?. Da lommeregneren ikke kunne regne en opgave og gik helt kold der medførte at man ik kunne nå at regne de sidste opgaver. -
Sælges: Texas TI-84 plus lommeregner
ForumindlægBrugt i 2 små år på gymnasiet, til matematik på B-nivau. Den er stadig helt som ny, men der er selvfølgelig nogle få skrammer på ydersiden. Har stadig overførselskabel og manual til den. Købspris: 1400 Salgspris: 600 -
BESTEM DEN SPIDSE VINKEL FOR 2 LINIER?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået en matematik opgave for, hvor jeg skal bestemme den spidse vinkel for linjerne: n og m - Hvordan gør jeg det??? :-/ Linjerne ser således ud: n: 2x-y=1 m: -x+3y+5=0 Hilsen Lasse -
Kryptologi
ForumindlægHej\n\nJeg skal skrive 3.g opgave i matematik, og jeg vil derfor høre om der er nogen der har hørt om programmet: simath??\nJeg har fundet det på nettet, men jeg kan ikke få det til at virke, så hvis der er nogen der kan ville jeg være meget lykkelig! -
En funktion er defineret ved: f(x)=3*ln(x+1)-x^2, x>-1
Forumindlæghejsa, sidder med en matematik og kan ikke finde ud af denne opgave. det ville være dejligt hvis nogen her inde kunne hjælpe. A) bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(0,(f(0)) B) besten monotoniorholdene for f. -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Få 12?
ForumindlægHej. var til årsprøve i dag i matematik og har nu fundet ud af at jeg har glemt at lave en underopgave. Kan man stadig godt få 12 selvom man har lavet alt andet rigtigt, men mangler at regne en underopgave ud? På forhånd tak :)
