Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18181 til 18200 af 117955
-
Ansøgning ergoterapeut. Spørgsmål!
ForumindlægHej jeg vil gerne uddanne mig som ergoterapeut og regner snart med at lave en ansøgning, dog har jeg et par spørgsmål om min uddannelse jeg fuldførte i sommers. Jeg blev færdig med en Fuld HF i sommers, dog ikke en almindelig en på 2 år, men på 3 år dvs, enkeltfag, men samlet en fuld HF.. S... -
noter
Forumindlægeksamen -
Kurve længde
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med b og c i denne opgave ( har lavet a) -
Simpelt..
ForumindlægHvad kan man sige om b i en lineær funktion? a betegnes jo som hældningskoefficienten, men hvad med b? -
ligefrem proportionalitet
ForumindlægGodaften...Jeg er endnu en gang stødt på problemer mht. matematik-læsningen! Ligefrem proportionalitet... er her en der kan forklare eller skære det ud i pap for mig? jeg mener at det er forholdet mellem x og y, og at den hedder y=a*x... men i min bog står det, at den hedder y=b*x... jeg er forvi... -
Karaktersnit
ForumindlægJeg går i 3.g, og er snart færdig i gymnasiet. Mine karakterer er ikke prangende, men jeg skal også bare have mit eksamensbevis i hånden bestået. Så, så jeg i et andet indlæg at man kunne bruge dette link til at udregne ens karakter. Er linket brugbart? https://www.eg-gym.dk/scripts/elever/karak... -
DNA opbygning og funktion
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og er i gang med SRP og har et enkelt spørgsmål. Jeg skal b.la. svare på følgende: "lav en gennemgang af DNA's opbygning og funktion. Giv forklaringer på, hvordan der opstår variationer i DNA's basesekvens mellem individer af samme art. Forklar desuden hvordan de... -
Hvad er....
ForumindlægHej....Håber der er nogler der kort og rimeligt præsict kan besvare disse spørgsmål:1) Hvad går Makro-indeksmetoden ud på?- Er det noget med at finde ud af hvordan dyr overlever i vandet?2) Hvad er baggund for denne metode? - Beskriv de tre led i metoden...3) Hvad forstås ved karakterdyr, økol... -
Forskel på induktiv og deduktiv?
ForumindlægHeej.. Jeg skal op i AT i morgen og kan pludselig ikke finde ud af hvad forskellen mellem induktiv og deduktiv er.. Jeg ved der er mange andre indlæg om det også, men har bare ikke lige tiden eller overskudet til at kigge dem alle igennem for at finde svaret :D Nogen der kan hjælpe? :D -
Medicin eller Kemi og teknologi ?
ForumindlægHej jeg sidder og tænker på om hvorvidt jeg skal vælge medicin eller Kemi og teknologi. Sagen er den at jeg virkelige godt kan lide kemi, men jeg ved ikke hvor meget kemi medicin studiet indeholder, jeg håber at nogen af jer som læser kemi kan fortælle mig om der er nok kemi i medicin studiet og... -
Baggrund for kvote 2 som tandplejer
ForumindlægEr der mon nogen her som læser, eller har læst til tandplejer, og som er blevet optaget via kvote 2? Kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres baggrund. Er i tvivl om, jeg selv har en reel chance for at blive optaget. -
mundtlig samfundsfag
Forumindlæghey guys. jeg går i 9. og vi har trukket samfundsfag mundtlig.. ville bare høre hvordan man ville kunne forberede sig til det??? -
SRP
ForumindlægHej. Jeg havde originalt tænkt mig at skrive SRP i emnet "acetylsalicylsyre", men min lærer brugte dette emne til SRO'en i 2.g. Jeg vill sprøge om der var nogle emner der minder meget om? Tak på forhånd. -
Forklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilste...
ForumindlægForklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilstede i omgivelserne Nogen der kan hjælpe? -
Krise!! STX eller HHX?
ForumindlægHej. Jeg går på efterskole i 10. klasse, og jeg står og har kæmpe krise lige pt., da jeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge STX eller HHX. Jeg har været i brobygning begge steder men synes ikke rigtigt, at det har fået mig videre i min beslutning. Jeg kan helt klart bedst lide den atmosf... -
Hej Folk
ForumindlægHej. Vi kommer fra sønderlandskole og går i 9 klasse. Vi har fået én opgave for i weekenden, som lyder. Vi arbejder på naturfag, hvor vi lige ville spørg ind omkring 1 arbejdsspørgsmål. Vi har vores problemstilling "Hvordan kan kerneenergi atomkraftværk være en mulig løsning på den globale e... -
Gærceller
ForumindlægHey Allesammen..Er li igang med at skrive biologi rapport, men er løbet ind i et par problemer så håber der er nogle som kan hjælpe!! 1) Hvad har gærcellen (i hvert fald på længere sigt) brug for ud over det tilsatte medium (som er f.eks. glukose)?2) Hvordan tror du gærcellernes regulering af gær... -
Metode og teori bio og eng
ForumindlægHejsa. jeg har om ufrugtbarhed - nu og i fremtiden. med fagene Biologi og Engelsk. Men jeg er er meget i tvivl om metode og teori. jeg har skrevet ejg bruger den humanistiske metode til at analysere og fortolke en bog. og at der er andre der har brugt den naturvidenskabelige metode og at jeg ha... -
Blodtyper
ForumindlægHej, jeg har fået et spørgsmål i biologi der omhandler blodtyper. En mor har blodtype B. Hendes børn har blodtype A. Hvilke(n) blodtype(r) i ABO-systemet kan faderen være i besiddelse af?En mor har blodtype B. Hendes børn har blodtype A. Hvilke(n) blodtype(r) i ABO-systemet kan faderen være i... -
hvilken blodype kan mine forældre have
Forumindlægjeg er igang med at lave en biologi rapport om blodtyper. Et af spørgsmålene går på, hvilke blodyper mine forældre kan have, når jeg selv har AB rhesus negativ. Jeg er i tvivl om min mor f.eks. kan have A rhesus positiv og min far B rhesus negativ, således at jeg har fået min mors A og min fars B...
