Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 18181 til 18200 af 31727
-
parabel
ForumindlægNogen som kan hjælpe? er hat til matematik. Spørgsmål: Undersøg om en lastbil som er 2,5 m. og 4 m. høj kan køre igennem tunnelen? Den er 20 m. bred og 4,3 m. høj. -
HJÆLP MED TIDEN
ForumindlægHej. Jeg har problemer med at finde ud af tiden i matematik. fx. solen står op kl. 06:30, og går ned kl 17:45. Hvor lang tid varede dagen? Aner ikke hvad man skal gøre i sådan en situration. HJÆLPP -
differentialligninger
ForumindlægHej alle jeg sidder og skal op i matematik terminsprøve i morgen. Jeg sidder derfor og kigger på nogen differential ligninger. Er dog faldet over en som volder mig problemer. Håber i vil hjælpe mig.. det er opgave 13 opgave 14 kunne jeg også godt tænke mig lidt hjælp til På forhånd tak -
2. gradsligning
ForumindlægHej alleHåber at der er nogen der kan hjælpe mig på vej i matematikken er lige startet på hf b niveau.Har en ligning der hedderx^2-3x-10=0Jeg har ikke set sådan en før så jeg håber at der er en der vil hjælpe mig på vej. -
MA Stx 2008
ForumindlægHej. Er der nogle der har lavet besvarelserne til de to Matematik STX sæt fra august 08 (STX082) eller december 08 (STX083)? Mvh Hvis i vil, så send den til følgende mail: [email protected] eller skriv blot linket her i forrumet -
noter
Forumindlæghej jeg vil spørge om der er nogle som har b niveua noter går på første år på gym. Og har matematik på b niveua, Vil spørge om der er nogen som kan sende mig noter specielt om emnet trignometri. Vil være meget godt hvis i kan sende det til følgene mail. [email protected] -
Afgangseksamen i 9. 2005 December
ForumindlægHejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera -
Kristensen & Rindung
ForumindlægHej Jeg vil gerne købe Kristensen & Rindung Lærebøger i Matematik for gymnasiet. Kan I skaffe dem? Og hvad kommer de til at koste? Kan jeg betale med kort? Med venlig hilsen Bernhard Mollerup -
Logaritmen???
Forumindlæghej:) jeg har en matematik lærer som er meget glad for at man skal kunne regne alt på en lommeregner, og jeg vil derfor hører om der er nogen som ved hvordan man kan udregne Logaritmen(log/ln) i hånden hvis der fx. stod, og bare generelt: ln (16/4) = ? -
Tysk mundtlig optagelsesprøve i HHX
ForumindlægEr der nogle der kan være søde og hjælpe mig lidt, jeg skal til optagelsesprøve i HHX jeg skal op i Tysk mundtlig, engelsk mundtlig og dansk mundtlig og skriftlig matematik... Har i selv prøvet det? Hvad stiller de feks af spørgsmål. spørger de ind til tysk grammatik... håber i ville svare tak! :) -
fra en luftballon
Forumindlæghej med jer jeg har denne her opgave og jeg er ikke super god til matematik, håber i kan hjælpe. Hvor langt kan man se til alle sider fra en luftballon, som er 1km over havoverfladen? jordens regnes for en kugle med radius 6371 km. -
Held og lykke
ForumindlægHejsa!Jeg ville bare lige sige hej, og tænkte om der måske var nogle matematik-genier, der havde lyst til at sende matematikvibes til mig, da jeg skal have matematikprøve imorgen. Hihi. (:Det håber jeg..Ha' det godt allesammen. Hilsen Nina -
Simple modeller for vækst i en population + logistisk vækst
ForumindlægHej I min matematik aflevering, står der, at jeg skal give en matematisk beskrivelse af simple modeller for vækst i en population idet logistisk vækst inddrages. Hvad er det for nogle simple modeller, hvor der er tale om logistisk vækst? Er der flere end en? Håber i kan hjælpe mig :-) -
Hjælp til mat-A.
ForumindlægHej! Jeg skal sørge for at bestå Matematik A skriftlig engang i maj måned, og jeg føler mig ret usikker på det. Er der nogen der begår sig inden for hjælpelærer området? jeg bor lige omkring Odense :) -
forskrift
ForumindlægHej er der nogle der kan forklarer mig hvordan jeg finder forskriften for den her:p(x)=-0,1x+250 , 0de to steder der er Jeg vil gerne hvis det kan forklares enkelt da jeg ikke har så meget styr på det her matematik. på forhånd tusind tak -
Løs ligning?
ForumindlægHej :) I matematik har jeg fået en opgave hvor jeg skal løse denne ligning: 13/4k : 5k/(2·3k) = 2 Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe den an? Skal jeg starte med at finde fællesnævner eller? Tak på forhånd :) -
Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette?
ForumindlægJeg er igang med en matematik rapport og er stødt ind i et lille problem... Skal svare på dette spørgsmål og er helt blank Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette? Og et enkelt spørgsmål mere: Har alle ligninger en løsning? Kan du evt. finde et eksempel på en... -
Løsning af eksamensopgaver :(
ForumindlægHejsa! Er der nogen der har eller ved hvor jeg kan finde løsningerne til eksamensopgaverne i matematik A htx? Leder efter disse: 30. august 2011 16. december 2011 Mvh Anette -
Lommeregner
ForumindlægHeej alle. Har matematik på B-niveau, og har stadig ikke fået fat i den lommeregner vi skal bruge da min mor eller far ikke lige kan finde pengene til den..:( Det er en TI-nSpire CAS. Er der nogen som muligvis har en de vil sælge? På forhånd tak. -
Mindre teknisk spg. om koordinater?
ForumindlægJeg sidder med et vejbump i matematik, tegnet i et koordinatsystem. Opgaven lyder sån her. c) Bumpets maksimale højde. Men er det så hele koordinaten eller er det kun min y-værdi? Mvh. Kornelius M. Pasztor Tak på fohånd.
