Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18181 til 18200 af 29671
-
Et hurtigt spørgsmål angående analyse&fortolkning.
ForumindlægHej! Jeg har reflekteret lidt over om, der var nogle herinde, der lå inde med en fortolkning af farverne, ligesom sort bliver brugt i forbindelse med, at man sørger over nogle & den røde i romantikkens verden. Nogen der kender en side, hvor farver er fortolket i den sammenhæng de oftest anven... -
Hvad har du om? :)
ForumindlægHej.. Nu er det snart SRP tid igen..... Hvad siger i til at vi evt. diskutere og snakker om hinandens emner? :) Nogle der evt. har samme emne som jeg? Kunne være smadder hyggeligt at diskutere om det samme og være behjælpelige :) Jeg har valgt at skrive i engelsk og historie.. Jeg overvejer at ha... -
Hvad kræver det at få 00?
ForumindlægHey . Jeg er snart student og det er dejligt . Bortset fra en ting , jeg få super gode karakterer i andre fag , dog ikke i Engelsk hvori jeg er desværre elendig til ! Derfor håber jeg på at få 00 så jeg kan tag kursus og få det lært 100 % ! Dog er jeg bange for at jeg få -3 og den tanke gøre ... -
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs... -
Fysik og kemi før min mundtlige prøve
ForumindlægHej Er der nogen som ved ved noget neutralisation. Hvad er neutralisation? Hvad brug/kan neutralisation? Hvad anvendes neutralisation? -
ENGELSK EKSAMEN I MORGEN! HJÆLP!
Forumindlæghey igen jeg har en veninde som virkelig har brug for hjælp! hun skal op i morgen og ved ikke hvad hun skal sige, er ikke søde at hjælpe? ;D er her det hun har: Main topic: fight for civil rights (The USA) My topic: Black’s rights. Why did I choose this subject: Because I think it could be... -
Studieretningsprojekt 2010!
ForumindlægGoddag kære mennesker, Jeg skal skrive SRP i år og jeg har studieretningen Mat A Fysik B og Kemi B Har i nogle forslag til hvad jeg skal skrive? Nogle erfaringer i vil dele? -
argh ! hjælp med mikroøkonomi..consumers choice!
ForumindlægVi betragter to forbrugsbundter: A og B, der ligger på den samme indifferenskurve. I A er der 10 appelsiner og 2 æbler. I B er der 20 æbler og 2 appelsiner. Vi laver nu et nyt forbrugsbundt, C, der består af 6 appelsiner og 11 æbler. Forbrugerens præferencer antages at opfylde de sædvanlige krav... -
Branding
ForumindlægHej. Nogen der har et forslag til hvad man kan komme ind på i sin opgave, hvis man vælger at skrive om Branding. Altså hvad kan man skrive om under emnet "Branding" -
Sætningsled og ordklasser..??
ForumindlægGodaften alle sammen! Sidder og bøver med nogle sætninger som jeg skal gennemgå på tavlen i næste uge. Jeg skal finde de primære sætningsled og bestemme ordklasserne for samtlige ord i de to følgende sætninger. Jeg har prøvet, men sidder lidt fast i nr. 2 sætning. Er ikke så stærk, hvad angår gra... -
Hermeneutiske cirkel?
ForumindlægHej, da jeg havde videnskabsteori lærte vi at bruge den hermeneutiske cirkel til at bygge mere og mere viden på, ved først at skrive det ned som vi vidste om emnet, så læse, og så på den måde have noget at koble vores nye viden op på. Men jeg ser bare ikke "den hermeneutiske cirkel" d... -
Differensligninger
ForumindlægEr der nogen, der har tid til at give mig nogle gode råd til hvordan man laver fuldstændige løsninger til differensligninger? Jeg har et par eksempler jeg gerne vil have gennemgået, hvis det er. Jeg håber, at der er nogen, der vil tage sin tid. Skal til eksamen snart. På forhånd tak -
Bograpport - En to tre nu
ForumindlægJeg er kommet til sidste spørgsmål i min bograpport. Bogen hedder; en-to-tre-nu af Jesper Wung Sung Forventer ikke, at i bare skal løse opgaven for mig. Det er mig, som skal lærer noget af det! Håber blot, at i kan hjælpe mig lidt på vej. Opgave 5; Hvilke lighedspunkter og forskelle e... -
Billedkunst, mediefag og idræt i gym?
ForumindlægHej! Hvordan foregår billedkunst, mediefag, og idræt i gymnasium? -
Er der nogen af jer har Iphon 4
ForumindlægHej alle sammen...:) Er der nogen af jer har Iphone 4, og som godt kan kom på studieportalen og download nogle opgaver?? Hvis ja ... forklar mig hvordan?? Jeg kan saqtens kom på studieportal men kan ikke dowlonda nogle opgave.. jeg ved ikke hvorfor den ikke virke hos mig :( -
Overvågning og psykologi
ForumindlægEr der muligvis nogen der har kendskab til en teoretiker, som har skrevet noget om overvågning af individet? - Alt fra hvad det kan medføre at føle sig konstant overvåget, til hvad den daglige overvågning gør. Har selv kun fundet nogle meget små udsagn, men ikke nogle gode og brugbare teorier. -
Kan det passe at jeg kun skal have 02???
ForumindlægI min danskterminsprøve fik jeg kun 02, på trods af at jeg selv følte at jeg havde skrevet en udemærket opgave og var meget skuffet over karakteren. Vil gerne have nogen til at læse den igennem og komme med respons! Tak :-) -
Hjælp til problemformulering!!!!
ForumindlægJeg skal til årsprøve i AT og har valgt emnet abort. Min fagkombination er engelsk-biologi. Jeg har indtil videre læst en masse bøger om emnet, men har rigtig svært ved at komme på en overordnet problemformulering. Jeg vil gerne ind på noget med bioetik og hvordan de forskellige former for ab... -
Restriktionsanalyse-aflæsning
ForumindlægHej alle jer derude :) Jeg er i gang med en opgave, hvor jeg skal forklare resultaterne, der er vist, i en restriktionsanalyse. Jeg vil gerne spørge, om 1 streg i restriktionsanalysen betyder, at restriktionsenzymet slet ikke har klippet i kromosomet, eller om det har klippet. Jeg har vedhæftet ... -
En skilsmissehistorie
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast i en litterær artikel om en skilsmissehistorie og det kunne være fedt med lidt hjælp (: jeg kan finde en masse på studienet, men jeg har ikke en bruger og har ikke lyst til at give pengen det koster at downloade. Hvis nogen har nogle tips eller ideer ville det være fedt (:
