Søgning på: spansk noter 2.G. Resultater: 18181 til 18200 af 23138
-
fordampningsvarme - til kg?
ForumindlægHej, Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle beslutte vands fordampningsvarme. Vi noterede en række værdier af en dyppekogers energiforbrug og vandets massetab. Den ene tog vi i kwh, og den anden tog vi i gram. Jeg ved at jeg skal have kwh til kJ ved at gange med 3600. Det som jeg så und... -
Indryk ved start af afsnit
ForumindlægHej med jer, Jeg er begyndt at prøve at lære den vidunderlige LaTeX-verden at kende. Jeg bruger bogen "The not so short introduction to LaTeX2e". En rigtig fed bog, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg slipper for at der er indrykning hver gang jeg starter et nyt afsnit. Jeg v... -
Ang. Matematik B STX - Uden hjælpemidler - Prøve 2
ForumindlægJeg vil gerne lige meddele, at denne prøve: "Matematik B STX - Uden hjælpemidler - Prøve 2" på jeres portal kan være svært for rigtig mange at løse fejlfrit, inklusiv undertegnet, når dette sker: Jeg klikkede videre og noterede mig, at dette også forekommer på næste spørgsmål i prøve... -
Parallelogram
ForumindlægHejsa. Jeg har en blandet matematikaflevering, og heriblandt er følgende spørgsmål: I et parallelogram har diagonalerne længderne 8,64 og 6,92. Desuden danner de en vinkel med 62grader med hinanden. Bestem siderne i parallelogramet. Jeg har en idé om, at jeg skal opdele parelellogrammet i fire ... -
Pindar Første olympiske ode
ForumindlægEfter at have læst teksten, synes jeg ikke rigtig jeg har forstået den. Digtet her, Den første Olympiske Ode, blev bestilt af Hieron i anledning af hans sejr i hestevæddeløb i Olympia år 476 f.Kr. Hieron herskede over bystaten Syrakus på Sicilien fra 478 til ca. 466 f Kr. . Men er der nogen der ... -
Rettelse af 2 sætninger
ForumindlægHun synger som en lærke, men hun bor ikke i en fuglerede. Ofte bor hun hos de kongelige. She sings like a lark, but does not live in a bird’s nest. She often lives with the royalties. -- Englands nederlag ved VM var et hårdt slag for englændernes stolthed. England’s defeat at the world cham... -
Bevis andengradsligning
ForumindlægHej. I morgen skal jeg fremlægge beviset for en andengradsligning ax2+bx+c=0 Men den note med forklaring på hvordan man gør, forstår jeg slet ikke. Jeg kan godt det første af beviset (s.3) Men når man så skal sætte x ind i en 2-leddet størrelse, begynder jeg at falde fra. Samtidigt forstår jeg ... -
Oliekrisen, et AT-Projekt i Samfundsfag A og Dansk A.
ForumindlægJeg skal til at skrive min større skriftlig opgave (Oliekrisen 1973) og vil gerne høre jer derude om der var nogen der lå inde med nogle goder litteraturlister eller noter omkring emnet. I det hele taget er jeg interesseret i at høre jeres ideer om hvordan man vil kunne gribe emnet an, og speciel... -
Omformulere en sætninger mer'
ForumindlægOmformulere dette, er lidt i tvivl. mange tak, vil helst gerne modtage på Privatbesked her på SP tak :) However not many people will be expecting to still make it to the top of the charts years after they have died. But that is exactly what he managed with the release of his single Ghetto Gospel... -
Mængdeberegning???
ForumindlægNu har jeg efterhånden siddet med mængdeberegning længe nok til at konstaterer at jeg virkelig ikke forstår det. Det virker lidt som en by i Rusland :-/ Er der nogle herinde som gider at forklare mig det? Sådan helt fra bunden, hvad er et mol, molarmasse, masse og så videre.. Det jeg har læst i ... -
Hjælp til at oversætte en sætning
ForumindlægHej Jeg har en sætning som jeg skal oversætte "The film does slightly glamorise the violence, but ends on a moralising note. An engaging storyline, good cinematography and decent cast performances make this a very enjoyable film" Lyder det her rigtigt: "I filmen er vold vist m... -
korrekt oversættelse af én sætning
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg skal oversætte sætningen: Man havde ikke forventet, at disse informationer slap ud. Jeg har oversat den således: They had not expected that these information were let out/would leak. Min grammatikkontrol på computeren, sætter streg under these og si... -
Harmonisk analyse
ForumindlægHejsa! :-) Tonearten er en Ab-dur og så støder jeg på en akkord i denne toneart der ser således ud: C/E Hvilken funktion ville I give denne akkord? Der er ligeledes også en Ab/C - ville I bare kalde den Tonika med C i bassen? Hvad med Bb/D - er det ikke en vekseldominant? Og sidst men ikke ... -
Øvelse: Substitution
ForumindlægI en øvelse laver vi substitutionen [C7H15Br(aq) + OH- (aq) C7H15OH(aq) + Br-(aq)] Samtidig viser reaktionsskemaet at der frigøres bromid-ioner ved substitutionen og disse søges påvist ved fældningsreaktion med sølv(I)-ioner Ag+. a) Undersøg den derefter for bromidion ved at tilsætte f... -
Ang. kildekritik
ForumindlægDette er et lidt teknisk spørgsmål. Jeg ved godt hvordan man foretager en kildekritik, men jeg er meget i tvivl om hvor jeg skal placere min kildekritik henne i opgaven. Er det sådan at når jeg fx har en fodnote der refererer til en hjemmeside som fx Wikipedia så nedenunder noten skriver: Kildek... -
Massefylde af vand som fordamper.
ForumindlægHej :) jeg sidder og laver fysik aflevering, og er ligesom gået fuldstændig kold. kan ikke finde mine noter for massefylde. og vil gerne have hjælp til en opgave som lyder: 1. En beholder indeholder 0,350g vand. Vandets temperatur er t1=22,5 grader C Vandet tilføres energien delta E= 300kJ . ... -
UI
ForumindlægEr der nogen, som ved hvad følgende meddelelse går ud på og om hvad der skal gøres: ... -
VIGTIG HJÆLP OVER INDBAKKEN
ForumindlægJeg har aldrig været så tidspresset med en opgave, men den her gang er det virkelig hård, var begyndt på opgaven for en uge siden, men har stadig ikke formået at få regnet det ud, selvom jeg har brugt lang tid på at søge på nettet og kigge mine noter igennem. Jeg har 10 opgaver omkring mængdebere... -
Hvilke udtrækningsfag har I fået? + tips/hjælp søges
ForumindlægHej alle! Så er udtrækningsfagene blevet trukket, hvad har I fået og er I glade for det?? Min klasse og jeg har fået skriftlig engelsk og skriftlig fysik/kemi. Jeg er rigtigt nederen over skriftlig engelsk (er sygt dårlig til det fordi jeg er ordblind), er der nogle der har nogle råd/tips/hjem... -
Mat B - førstehjælp!
ForumindlægJeg står og skal op til matematik B eksamen lige inden jul, men jeg er desværre helt på skideren. Er der nogen der ligger inde med nogle "matematik B for dummies-noter" eller lignende? Jeg her hentet en del noter herinde, men synes ikke rigtigt noget af det er specielt brugbart. Jeg ...
