Søgning på: religion c begreber. Resultater: 18201 til 18220 af 70434
-
et spørgsmål
ForumindlægHvad var gullasch tiden? -
Osmose og NaCl
ForumindlægHej :D Jeg er igang med en rapport om osmose, og jeg kan simpelthen ikke huske hvorfor saltet ikke trænger igennem membranen. NaCl bliver jo opløst til ioner i vand, og der findes bestemte kanaler til ioner f.eks Natriumkanaler. Så hvorfor trænger salten ikke bare ud af dyrecellen i ste... -
AT
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive synopsisen til min AT vedrørende den globale opvarmning i Fysik A og Historie A. Jeg skal i min første problemstilling kort redegøre for den industrielle revolution. Det som jeg er i tvivl om er, hvilke historiske metoder som jeg skal anvende. Jeg gør brug af to f... -
Narkotiske stoffer
ForumindlægSidder med en biologi opgave omkring narkotiske stoffer i gymnasiet. I den forbindelse, ville jeg høre om der er nogen, der ved, hvordan de stimulerende stoffer, såsom amfetamin og kokain, går ind og påvirker personens energiudfoldelse? -
Hjælp til AT - Historie og Samfundsfag.
ForumindlægHej Studieet har brug for hjælp til min AT synopsis. Jeg har valgt emnet "alternative styrerformer" og AT overmenet er alternativer. Har tænkt mig at min AT-synopsis kunne være noget med USA vs Kina og om Kina bliver den næste økonomiske supermagt. Jeg har derefter tænkt mig at sammenli... -
Dernæst analyserer jeg baggrunden for de enkelte velfærdsmodeller set fra kulturelt og økonomisk perspektiv?
Forumindlægjeg er i gang med DIO omkring velfærdsmodeller i USA og DK. Altså den universelle og liberale. Jeg skal ind og lave noget analyse nu. Problemformlueringen formulere analysen således; Dernæst analyserer jeg baggrunden for de enkelte velfærdsmodeller set fra kulturelt og økonomisk perspektiv. ... -
Forklaring bedes, er helt væk! :S
ForumindlægVi er lige startet på afsnittet statistik, og har ike helt fået fat i hvad følgende betegnelser dækker over, og hvordan man evt. beregner dem. Jeg vil enormt gerne have en forklaing på følgende betegnelser og et meget kort eksempel på hvordan jeg evt. kan udregne dem og hvad de dækker over, altså... -
kontinuitet.
ForumindlægHejsa...Jeg ville lige høre noget. En graf er diskontinuert hvis den "springer"... men mit spørgsmål er, hvis en graf Er diskontinuert, er der så et punkt i dm(f) der ikke er med, alle kan hele dm(f) godt være med i grafen mens funktionen stadig er diskontinuert?: o mvh. Line :) -
Lineær sammenhæng - Bedste rette linje
ForumindlægHvis nogen kunne forklare mig reglerne for den bedste rette linje ville jeg være ovenud lykkelig. Altså, skal den gå gennem 0, eller fx. skære på y-aksen osv. På forhånd tusind tak! -
Besjæling af ting - hvorfor?
ForumindlægHej derude, Jeg har læst en tekst, som jeg skal analysere. Heri fremkommer nogle besjælinger af ting, men hvilket sprogligt virkemiddel giver det? Altså hvorfor gøre det? Hvilket indtryk får læseren af det? På forhånd tak! -
HHX eller STX?
ForumindlægHej ja som overskriften lyder er jeg blevet meget i tvivl om hvad jeg skal efter ferien. Jeg går i 9 klasse i folkeskolen og mit ynglingsfag er matematik. Jeg vil gerne være noget inden for økonomi men jeg ved virkeligt ikke hvilket studie jeg skal vælge. Umiddelbart ville jeg mene at HHX ville... -
landbrug
Forumindlæghej nogen der kan give kort svar på disse spørgsmåle: - hvofor har vi landbrug? - hvilke former for landbrug kender vi? -hvilke miljøproblemer har landbruget del i? - hvordan kan man give dyrene i landbruget endu bedre vilkår? tak :) -
Hjælp til potensfunktion
ForumindlægOpgave 1 Undersøg om betingelserne også gælder for en potensfunktion f(x)=x^a f(0)=1 opgave 2 f(1)=a Opgave 3 Vmf = ]0,∞[ Please hjælp mig, jeg har siddet med dette i flere timer nu . -
Indledning?
ForumindlægHvordan laver man en indledning til et essay? -
Most important eller most importantly
ForumindlægHvad er korrekt at sige? "The text encourages the reader to implusivity, self-reflection and most important/importantly release form norms that keep us captured in an empty and meaningless existence". På forhånd tak. -
Reducering
Forumindlægmin lærer sir at min opgave er 4 + 3 * 2 + 4 * 10 - 12 = 10 men det kan jeg ikke forstå da jeg får 168!!! hjælp hvorfor regner min matlærer forkert!!!!!!! jeg fatter det ikke?!?!?!?!??!?!??!?!??!! -
kan dette give 00?
ForumindlægHej er der en dansk ekspert tilstede. Jeg vil gerne se på hvor jeg skal være bedre Jeg har skrevet en stil og den gav 00, brugte rigtig lang tid på og forstår det ikke..??? -
Redegørelse/portfolie for økonomi
Forumindlægomkring de vigtigste ting man nu skal huske på ;Z -
bindingsorden
Forumindlæghvordan kan man angive bindingsordenen for eksempel bindingsordenen C22- ud fra molekylorbitalteori? og hvad er bindingsorden generelt? -
Haster
ForumindlægHej alle! Jeg skal i samfundsfag redegøre for følgende bergreber: 1. Konkurrencedemokrati 2. Deltagerdemokrati 3. Demokrati som statsretligt princip 4. Deliberativt demokrati 5. Institutionel magt Håber I kan hjælpe mig ! :)
