Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18221 til 18240 af 22746
-
Integrationsprøven - hjælp?
ForumindlægHey SP. Jeg er igang med en rapport om integralregning og er stødt på følgende jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal gøre ved? Kontroller vha integrations prøven at F(x) = 1/a+1 x^a+1 + k, a ≠-1 udgør samtlige stamfunktioner til f(x) = x^a, ≠-1 Jeg ved ikke hvad jeg skal? -
Jernindhold i ståluld
ForumindlægJeg har i kemi lavet det klassiske forsøg i kemi hvor man skal måle indholdet af jern i ståluld, og er ved at skrive rapporten til forsøget og har i den sammenhæng i et spørgsmål jeg håber at få hjælp til. 1. Hvilken stofmængde Fe++ er mængden af MnO4- ækvivalent med? Jeg har beregnet at stofmæ... -
afbøjningsvinklen - hurtigt spørgsmål
Forumindlægjeg har en rapport med formålet: Formål Afdeling 1: At undersøge emissionsspektret for hydrogen ved hjælp af et gitter. Afdeling 2: At undersøge bølgelængdeintervallet for grønt lys. lidt længere nede skriver de: at jeg skal gøre rede for hydrogens spektrallinjer θhøjre,indre &... -
Fordele ved det konventionelle landbrug?
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport, hvori vi bl.a. skal beskrive fordelene og ulemperne ved økologisk og konventionelt landbrug. Jeg har fundet en masse om fordele og ulemper ved det økologiske og også ulemper ved det konventionelle; jeg kan bare ikke finde nogle fordele ved det konventionelle, med ... -
|KK|=½∙λ / m hvad betyder KK? super hurtigt spørgsmål
Forumindlægja spørgsmålet hvad står KK for |KK|=½·λ / m... m er vel masse? overskriften på rapporten lyder: 2. Den svingende streng Formål Formålet med øvelsen er at studere den svingende streng og dens partialtoner. Hvad afhænger partialtonernes frekvens af? Husk, at man kun m... -
Hvordan regner man det teoretiske værdi af lydens fart?
ForumindlægI en rapport vi har fået, skal vi regne det teoretiske værdi af lydens fart. vi skal bruge formlen: √(k * ((R*T)/Mluft) hvor k = 1,4 R = 8,31 J/mol * k T = 295,5K M = 29 * 10-3 kg/mol når jeg har regnet det ud får jeg: 118546,4483 J/kg men jeg skal ha' det i m/s, hvordan gør jeg det? -
"Sur regn" og calciumcarbonat
ForumindlægHej. jeg sidder her og kæmper med et par spørgsmål til min kemi rapport. jeg er balndt andet tvivlende på hvordan jeg skal løse disse. 1) Hvad er definitionen på en syre og base? 2) Opskriv det kemiske reaktionsskema for det der sker i begge bærgerglas under forsøget? 3) Beskriv reaktionsligninge... -
Matematik A - Svær opgave
ForumindlægJeg har siddet i lang tid og knoklet med denne opgave. Af en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det, at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen i enfamiliehuse er givet ved udtrykket log(H) = 0,227 + 0,922 * log(S) hvor H er husradonkoncentrationen (målt i ... -
Mat. eksamens disposition
ForumindlægJeg sidder og læser op/laver disposition til mine eksamensspørgsmål til mundtlig matematik eksamen, men har lidt svært ved det.. jeg har aldrig været nogen matematik-geni, så det er ekstra svært for mig.. Spørgsmålene lyder sålede: 1. Sammenhænge Gør rede for lineær sammenhæng. Du ska... -
Katastrofen i Japan
ForumindlægHej Jeg har 'allerede' fået en rapport omkring katastrofen i Japan for. :-) Nu sidder jeg så og mangler en masse meninger omkring det. Tænk ala: Hvad ville du gøre hvis en 10-meter høj tsunami ramte Danmarks kyst? Hvad tror du, der ville ske med Danmark og hvad ville vi gøre hvis en 10-... -
Bestemmelse af fjederkonstant
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til en opgave, det handler om at vi skulle hænge på en fjederkonstant. Og derefter måle hvor mange centimeter den kunne strække ud, altså selve fjederkonstanten. Vi målede og selv før vi hang på fjederkonstanten. Nu skal jeg skrive en rapport. Der var nog... -
Kan en problemstilling blive for politisk?
ForumindlægHej folkens. Jeg er igang med eksamensprojekt i Teknologi B, hvor min lærer og jeg er uenige om hvor vidt min problemstilling vil præge min rapport for meget med politik pga. et spørgsmål jeg har stillet: Hvem har interessen i at sænke olieforbruget? Min lærer siger at det vil blive en samfunds... -
Brom - polaritet :S
ForumindlægHej alle! Jeg var lige i gang med at skrive min rapport, om kemiske reaktioner med carbonhydrider. Vi havde tidligere lavet et forsøg med bromvand og hexan, hvor vi blandede de to stoffer sammen. Bromet "forladt" vandet så det blev klart, og vandrede op for at blande sig med hexanen. Va... -
Dansk arbejderbevægelse problemstilling
ForumindlægHej, jeg skal til historie eksamen i morgen og har trukket et emne om dansk arbejderbevægelse. De kilder jeg har er et parti program fra 1872, en politi rapport om mødet hvor beslutningen om mødet på fælleden tages, Pios erindringer om mødet samt den efterfølgende fængsling og et billede af ... -
Reaktionsprodukt med DNP mindre opløseligt end DNPH
ForumindlægSpørgsmålet lyder: Hvorfor er reaktionsproduktet med DNP mindre opløseligt end DNPH selv og derfor danner et bundfald? (se på forskellen på molekylernes evne til at danne hydrogenbindinger med vand). Jeg er igang med at skrive rapport omkring oxidation af alkohol. Jeg prøvet at kigge mange steder... -
Makro: Offentlig gæld + udlands-tilgodehavende.
ForumindlægHej piger og drenge! Min lærer har spurgt således: - Ifølge de økonomiske vismænds rapport fra efteråret 2010 er der udsigt til, at Danmark ved udgangen af 2011 vil have et tilgodehavende i udlandet på 258 mia. kr. samt en offentlig gæld på 835 mia. kr. Hvordan kan begge dele lade sig gøre på sa... -
Kærlighed
ForumindlægJeg skal i historie skrive en rapport om Apartheid og under et af mine under-emne er, "kærlighed mellem sorte og hvide (under apartheid)" 1) hvordan var forholdet mellem sorte og hvide? 2) Hvorfor måtte de ikke giftes med hinanden og hvad skete der, hvis de giftede sig med hinanden? 3) ... -
Nogle der har tid!!
ForumindlægPLEASE HELP ME, IT`S VERY IMPORTANT!! Jeg skal i historie skrive en rapport om Apartheid og under et af mine under-emne er, "kærlighed mellem sorte og hvide (under apartheid)" 1) hvordan var forholdet mellem sorte og hvide? 2) Hvorfor måtte de ikke giftes med hinanden og hvad skete der,... -
Fremstilling af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej Jeg skriver en rapport om fremstilling af acetylsalicylsyre, og jeg sidder fast ved dette spørgsmål. "Gør rede for, at salicylsyre er mere opløselig end acetylsalicylsyrei blandingen af ethanol og vand. Vurder, hvilken indflydelse det har på omkrystalliseringen." For vores lærer s... -
beregning af styrkeeksponenter
ForumindlægHej, jeg sidder med en rapport hvor jeg skal beregne de 2 syres styrkeeksponenter.... men jeg er helt tabt! måle resultater fra opgaven (E)-butendisyre m=0,99 g og pH=4,39 m=1,01 og pH=3,20 (Z)-butendisyre m=1,09 g og pH=6,21 m=1,03 og pH=1,97 SE VEDHÆFTET OPGAVE :) hvis ...
