Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 18221 til 18240 af 33698
-
Hjælp til bevis
ForumindlægHej. Er der nogen, der har beviset for at l a x b l er arealet af et paralellogram? Håber I kan hjælpe, for ville gerne bruge det til matematik mundtlig eksamen. -
Løsning på trigonometriske ligninger
ForumindlægHej Jeg skal til mundlig matematik, og har fået stillet spørgsmålet hvordan man løser trigonometriske ligninger.? Hvis nogen har nogle noter eller forklaringer på hvordan man løser trigonometriske ligninger er alle svar velkommen... -
stikprøver
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skal snart op i mundligt matematik.(Som så mange andre nok os skal :-) ) Jeg går helt i stå når det kommer til emnet stikprøver. Er der nogen der kan hjælpe mig med betydningen af K(n,r)? -
Øvelse til prøven uden hjælpemidler
ForumindlægHej SP Jeg skal til terminsprøve i matematik A senere på ugen. Har i nogle gamle prøver uden hjælpemidler eller bare opgave, som ligner meget? Jeg vil rigtig gerne øve mig. Mange tak! -
Bevis for en parabels toppunkt - b/c niveau
ForumindlægHej. Jeg skal bruge et bevis for parablens toppunkt, men jeg kan simpelthen ikke finde et der ikke indeholder differentialregning, eller andet jeg ikke har lært endnu. Har matematik på B-niveau og går i 1.g På forhånd tak :) -
Trigonometri
ForumindlægHej, jeg har et lille problem.. Jeg skal op til afgangsprøve i matematik på onsdag, og kan simpelthen ikke finde ud af trigonometri. Hvordan bruger man Sinus, Cosinus og Tangens i fobindelse med at udregne vinkler i en trekant? -
Bevis sætningen om løsning af en andengradsligning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og bøvler med en matematik rapport, og et af spørgsmålene lyder således: b) Bevis sætningen om løsning af en andengradsligning Jeg er ikke sikker på hvad man lige skal tage fat i her?? Håber i kan hjælpe!!! -
Rullegardins Metode? HJÆLP
ForumindlægJeg har en Ugeopgave der er pisse irriterne... -.- HJÆLP!! plz! for er lort til matematik.. Det er både gange og divider f.eks. 36,72 • 8 og forstår det ikke.. Vil ikke hjælpe så min lære vil blive glad..? -
HJLÆP
ForumindlægHej.. Har store problemer med følgende opgaver fra 1-årig matematik A niveau 3.023 3.062 3.070 3.088.. Hvis der er en eller flere der har lavet dem kunne det være fedt med noget hjælp. Hilsen Mia_18 -
Potensfunktioner.
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål som lyder: - Gør rede for potensfunktionen y = b * xa. Ved ikke rigtig hvad jeg skal svare ps. har matematik på c håber der er nogen der kan hjælp.. Tak.. -
Jeg skal til stx optagelsesprøve i morgen
Forumindlæghej venner, jeg håber at I ville kunne hjælpe mig, jeg vil bare vide hvordan forgår stx optagelsesprøver, og hvilket type opgaver får man i matematik, fysik, dansk og engelsk? -
Ligningsløsning 7 klasse
ForumindlægHej, Nogle der kan hjælpe med en løsning af denne ligning? Jeg er pt ved at opfriske folkeskole matematik, så det ville være fint med en forklarende gennemgang. 1/3x-2=1 -
Gåde
ForumindlægNår man tager kvadratroden af et primtal, skal det ende med at blive et irrationelt tal. Hvad er løsningen? Det er en gåde, min bror har givet mig, og jeg har selv matematik på niveau C. Tak -
net undervisning
ForumindlægKære alle Jeg har engang set en netside med undervisning i matematik, kemi og fysik - men har glemt hvad den hedder. Nogle der kender sådan en side ? så man kan fordrive ferietiden med lidt læring ? Mvh -
SSO - hjælp
ForumindlægHej allesammen. Sidder i den skrivestund med min SSO om ægyptisk matematik og tænkte på om der muligvis findes en tilsvarende opgave, som kan bruges som inspiration.? På forhånd tak for hjælpen. -
En linjes skæringspunkt
ForumindlægDa jeg ikke ligefrem kan siges at være et matematik-geni, ville det hjælpe mig ubeskriveligt, hvis der var en der kunne fortælle mig hvorledes jeg kan beregne en ret linjes (y= 18,467x) skæringspunkt? -
SSO
ForumindlægHej, jeg valgt at skrive i matematik (det gyldne snit) Der er tale om max 15 sider, men jeg er i tvivl om det kun er tekst eller beviser også tæller med. er der nogen der har erfaring inden for det emne? -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej Har fået til opgave at bevise f(x)=-x2+1 med tretrinsreglen, men jeg er meget usikker på hvordan jeg skal gøre dette. Har nok sovet lidt for meget i matematik timerne. Alt hjælp bliver modtaget med kyshånd. -
Metoder
ForumindlægHej alle (: Sidder og laver synopsis til min AT-årsprøve i henholdsvis dansk og matematik, hvor vi skal lave en billednalyse af et fresko af Perugino. Er der nogle der ved hvilke metoder man bruger til dette? På forhånd tak! -
Erhvervsjura
ForumindlægHej SP :) - Nu bliver jeg student til sommer og overvejer at søge ind på HA-jura. Nogle der kender noget til selve uddannelsen. Er der meget matematik, er det en spændende uddannelse og er det noget i kan anbefale ? :)
