Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18301 til 18320 af 77388
-
ideer til projekt
ForumindlægHej Jeg skal skrive en selvstændigt projekt i Fysik A, men har brug for nogle idéer. Hvilke emner og forøger kunne være spændende at skrive om? Jeg er interesseret i atomfysik, men kan ikke finde på en forsøg :( Tak på forhånd. -
potensregning
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder således: -3^2 Siger man så ikke: -3*-3 = 9 (OG IKKE -9) Da -*- = + -
Bliver standpunktskaraktererne lagt sammen?
ForumindlægHalløj studieportal :-).. kunne ikke finde en tråd med dette, så lad os da slå den op:) Jeg startet på STX, 1.G efter sommerferien og var skoleklar. Så i starten af året dør en nær fra familien, og jeg går rundt og har ikke lyst til at være i skolen, men bare derhjemme og være " ked af det ... -
Hjælp
ForumindlægHeY.. Jeg er en pige der gå i 2.g og har brug for lektiehjælp til fysik (b-niveau). Jeg bor i nærheden af Aabenrå. Er du interesseret eller ved du hvordan jeg kan finde hjælp, så skriv venligst til mig tak. -
Log og ln
ForumindlægHey guys, undrer mig over et spørgsmål, som jeg håber I kan svare på :d Hvad er forskellen på log og ln? Hvornår skal man den ene i forhold til den anden? TAK på forhånd -
Politiske udsagn
ForumindlægSkriv ’for’ eller ’imod’ ud for hvert af følgende udsagn, og forklar, hvorfor du har denne holdning: 1. Bilerne skal ud af byen. 2. Den fri abort skal afskaffes. 3. Alle over 15 år skal have stemmeret. 4. Der bør indføres dødsstraf i Danmark. 5. Homoseksuelle skal have l... -
bestå eller dumpe? hjælp
ForumindlægNu mangler jeg kun 1 eksamen, og den eksamen tæller kun 0,75. Jeg ligger med et snit på 2,2 samlet. Mit spørgsmål er, om man skal bestå på både eksamens og årskarakter siden, eller om det kun drejer sig om det samlede gennemsnit? Har et snit på 2,3 af årskarakterer og 2,0 på eksamenskarakterene. ... -
Journalist-no jobs
ForumindlægEr det rigtigt, hvad jeg hører? Hvis du uddanner dig som journalist, er chancen for at du finder et arbejde lille? Er det sandt? Skal man derfor opgive? -
Er I enige med mig?
ForumindlægEr I enige med mig? 1. Skatter og afgifter bør bruges til at bekæmpe uligheden i samfundet Ja. 2. Skattestoppet skal bevares også i næste valgperiode Nej. 3. Skatten på arbejde skal nedsættes Ja. 4. Boligbeskatningen skal øges Ja. 5. 24-års-reglen skal afskaffes Ja. 6. Danmark skal... -
Fra 2g til 2hf??
ForumindlægHalløjsa.. Kan man godt flytte fra 2g til 2hf?? Har afsluttet alle de fag man har i 1hf undtagen NF. Har afluttet biologi og fysik men har ikke haft geografi, men har derimod haft kemi. -
Bølgelænge af spektrallinje
ForumindlægHar søgt og søgt, men synes ikke helt jeg kan finde noget der besvarer mit spørgsmål, så nu håber jeg, der er nogle kloge hoveder derude, der kan :). Jeg er i gang med at skrive rapport om lys og bølgelængder. Vi har kigget på lys gennem et gitter, så jeg vil gå stærkt ud fra, man skal bruge gi... -
Er gymnasium svært?
ForumindlægHej Jeg er en pige der går i 8. klasse på en friskole. Jeg går allerede og overvejer hvad jeg vil efter efterskole, og det jeg har i tankerne er det almen gymnasium (stx) og HF. Jeg har fået indtryk af at man i gymnasium virkelig skal arbejde hårdt, og at der er sygt mange lektier osv. Men hvor... -
Når man skal til afgangsprøve ..
ForumindlægJeg er en pige i 9. Klasse, jeg skal til afgangsprøve i engelsk mundtlig her om et stykke tid. Men sagen er at jeg er okay til det med grammatik men når vi skal 9;snakke9; engelsk - bliver jeg bange. Jeg tror jeg har en forbi. Jeg har prøvet at lave det samme indlæg og følge nogle af råd... -
Skiftning af gruppe
ForumindlægJeg går i 8 klasse og har projektuge. (Uge hvor vi øver til projektopgaven i 9 kl) Jeg er kommet i en gruppe med 2 fra andre klasser end min egen - Ingen af dem taler, emnet de har valgt interessere mig overhovedt ikke selvom jeg prøver at interessere mig for det, (desuden føler jeg også det er ... -
Lektiehjælp i matematik&fysik på uni (1.år) - Gerne i Odense
ForumindlægHej, Jeg søger en person med solid viden indenfor matematik&fysik, som kan hjælpe mig med generel forståelse, og gerne ugentlige afleveringer. Jeg tænker noget i stilen med 2-3timer om ugen, og muligvis eksamenslæsning indtil årsskiftet. Jeg læser på SDU i Odense, det vil derfor være beds... -
Afstand fra centrum til centrum ud fra omløbstid, masse og graf
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at forberede mig til min fysik A skriftlig eksamen i morgen, og er derfor i gang med at lave opgaver. Jeg stødte på første eksamenssættet for i år er i gang med at lave det. Jeg når til denne opgave, og jeg er helt fortabt: Jeg har lavet opgave a, denne fik jeg til 7,6*10... -
FSA - Samfundsfag?
ForumindlægHej allesammen! Skal snart op til samfundsfags eksamen, og undrede mig bare over hvis der måske var nogle "samfundsmæssige" begreber, som ville være en god idé at kunne? Altså som fx. magtens tre-deling? - Ved godt at der også har været andre med det samme spørgsmål, men synes bare ikke... -
Psykologi kvote 2 Ålborg
ForumindlægHej, Jeg er ikke så god til at regne mit gennemsnit ud for kvote 2. Jeg kan se, at snittet lå på 10,5 i sommers og jeg har et snit på 10 med hurtigstartsbonus. I kvote 2 går de op i kvote to fag altså dansk, engelsk, matematik og samfundsfag eller historie. Mine karakterer er her 10,10 i dansk ... -
Afskaf årskaraktererne
ForumindlægI gymnasiet betyder årskaraktererne meget. De er ligeså væsentlige som eksamenskaraktererne, og de vil ofte være afgørende for, om man kommer ind på en uddannelse.Dog vil jeg gerne sætte spørgsmålstegn ved nødvendigheden af disse årskarakterer. Jeg mener ikke, at man burde have årskarakterer (i d... -
Er det smart med 5 A fag?
ForumindlægHej folks. Der går nogen tid igen, før at jeg skal tage stilling til det her, men det handler omkring, hvor vidt det er smart at tage 5 fag på A niveau. Jeg er ret sikker på, at jeg skal på katedralskolen Viborg. Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig linje, hvor jeg får fysik A, kemi A...
