Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 18301 til 18320 af 169995
-
optagelses svenske/norske universiteter
ForumindlægHejsa.. Jeg overvejer meget kraftigt at tage min uddannelse i enten Sverige eller Norge.. Jeg har især kigget på Lunds Universitet i Sverige, men men men... Hvad er optagelseskriterierne og adgangskvotienten.. Har de noget a la ug.dk ?? Det skal lige siges at jeg ønske at læse økonomi (econ). Na... -
Mundtlig årsprøve 1.g
ForumindlægHej, jeg skal op til mundlig årsprøve i engelsk men har ikke rigtig fået at vide hvad prøven går ud på og håbede derfor at en venlig sjæl kunne hjælpe mig på vej ved at besvare dette :) -
Apps og snyd
ForumindlægMin ven og jeg havde en diskussion. Han siger nemlig, at hvis man er inde på apps som fx studienet som man har downloadet på sin computer, så kan skolen IKKE se det, men det kan de vel godt, eller hvad? -
Fordelingspolitik??
ForumindlægHey, jeg har trukket fordelingspolitik i samfundsfag. Jeg ved godt hvad det er, men kan ikke komme på nogle problemstillinger til det. Er der nogen som kan komme med nogle ideer til et underemne og nogle spørgsmål, som jeg kunne snakke om? -
HA(jur) merit på jura?
ForumindlægJeg går og overvejer at læse HA(jur) efter sommer ferien, er ret sikker på det skal være det, men jeg har også overvejet jura studiet, dog vil jeg gerne have viden om økonomi, regnskaber, afskrivning, osv med også, derfor overvejer jeg HA(jur). Kom så til at tænke på, om den giver merit på juras... -
Karakterberegning!!??
ForumindlægNu er det jeg går og bliver lidt forvirret. Det omkring karakter beregning. Jeg har fået at vide at jeg skal oppe i alle mine skriftlige fag, dvs. Dansk, Engelsk, Spansk, International øk, og Afsætning. Har 5 A fag. Det mit 3 år. Det jeg vil spørger om, er når man skal gange hele sin gennemsnit... -
adgangskvotienter 2009
ForumindlægTror i at adgangskvotienten i henholdsvis Medicin og Tandlæge studiet vil stige eller falde? Tallene fra sidste år viser måske bare at det er blevet sværere at få en god karakter. Da det er et stort spring fra 4 til 7 og fra 7 til 10 Før i tiden kunne man nemt få 9 eller 10 -
Er terminsprøver vigtige ??????????
ForumindlægHej allesammen Jeg vil gerne vide om terminsprøver, i 9 klasse er vigtige som eksamen, og årskarakterne. Og om de er med til at bestemme om jeg kommer på gymnasiet, eller ej? -
Medicinstuderende?
ForumindlægEr der nogle der ved hvor længe man skal/ eller kan fremlægge sin TPK-opgave? Altså hvor længe kan man tale inden man bliver afbrudt til TPK-eksamen? -
Histoooooorieeeee!!
Forumindlæghey...Har lige et spørgsmål som kører i mit hoved. Hvad er det der skete på børsen i Wall Street?? der var et tidspunkt hvor det gik heeeelt galt for den... altså priserne faldt eller lign.. Vil meget gerne have hjælp til og forstå hvad der skete den dag...tak på forhånd. -
Andre betydninger for "BOND"
ForumindlægHej, kan ordet "bond" (på engelsk :) ) havde andre betydninger end obligationer og gældsbevis??? -
HJÆLP MIG! handleplaner til hjemløse
Forumindlægnogle der kan hjælpe med at forklar figuren? den er hentet fra denne hjemmeside https://menneskeret.dk/nyheder/hjemloese-risikerer-lande-mellem-to-stole-kommunale-indsatser og skal bruges til at forklar hvorfor det er vigtigt at en hjemløs har en handleplan!.. -
Hmm...
ForumindlægHvornår bruger man "economic problems" og hvornår bruger man "financial problems" Derudover skulle jeg spørge om, hvornår man bruger everybody og hvornår man bruger everyone? Tak på forhånd ;) -
Potensfunktion og vækstmodeller
Forumindlæg*Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold *Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen *Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Det er spørgsmål, der vil komme til min mundtlige eksamen, så hvis der er nogle der ville hjælpe vi... -
Blærerøvs sætninger
ForumindlægHey, så er det i morgen det sker.Engelsk skr. eksamen, så jeg leder lidt efter nogle fede sætninger eller ord som er gode til at indlede analyser o.l. Bare sådan noget som lyder klogt:-)BAre fyr løs af alle de fede ord/sætninger I kan. -
Vektorer Hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til eksamen imorgen og kæmper med det sidste bevis :( a*b=!a!*!b!*cos(vinkel a,b) Der er selvfølgelig vektor pile over a'erne og b'erne. -
Diskussion
ForumindlægJeg skal skrive en diskussion der går ud på spørgsmålet: Er det rimeligt at strafferammerne er som de er? Jeg vil meget gerne indblande forskellige partiers mening og det skal hovedsageligt handle om forskellen på strafferammen før økonomisk kriminalitet og personfarlig økonomi. Er der ikke en d... -
Medieetik
ForumindlægHeej!!! Jeg skal til eksamen og kan komme op i medieetik, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad medieetik er, er der nogle der kan hjælpe mig??? På forhånd Tak -
Beregning af nettoomsætningen i et årsregnskab ..
ForumindlægHej folkens.. Jeg sidder med en aflevering i Virksomheds Økonomi og er kommet dårligt fra start og har brug for hjælp til at komme i gang.. Hvordan er det jeg beregner nettoomsætningen? jeg har disse ting at gøre godt med: Varesalg, Indbetaling fra varedebitorer, Varekøb og Udbetaling til... -
Samfundsfagseksamen - hvordan
ForumindlægHej, jeg har en søster som skal til eksamen i samfundsfag på C-niveau, og vil derfor høre om der er nogen der kan fortælle lidt om hvordan eksamen er opbygget? (hun har en ikke særlig informativ lærer) Der var et udmærket indlæg, også om samf-C, i dette forum, men mangler lidt viden om hvordan m...
