Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 18301 til 18320 af 33698
  • Hvad er en cirkelbue?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder her og er ved at lave en matematik aflevering, og der står så: "Tegn en periferivinkel, der dækker over en cirkelbue på 4 cm." Mit spørgsmål er så: hvad er en cirkelbue? :s
  • Definations af cosinus og sinus til vilkårlige trekanter

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til mundligt matematik give en definations af "cosinus og sinus til vilkårlige trekanter". Hvordan gør jeg det på den bedste måde (den måde lærerene synes mest om :P)?
  • opgaveformuleringer

    Forumindlæg
    hejsa Er der ikke nogen herinde der har været oppe i matematik 1-årig A-niveau og kan sige hvordan deres problemformulering lød. nogel problemformuleringer vil vare rare at have :)
  • Hjælp til mat

    Forumindlæg
    Hej... Jeg sidder og laver matematik og er ikke helt sikker på om jeg regner rigtigt, hvis der var en venlig sjæl der lige ville rette det igennem og hvis der er fejl så sige hvordan jeg burde gøre det. på forhånd tak
  • mat eksamen-eksempler

    Forumindlæg
    Til matematik eksamen, er det så godt at komme med eksempler med tal? altså fx. hvis jeg skal skitsere rødder i et andengradspolynomie, er det så godt at komme med en tilfældig fkt. og vise, hvordan man finder rødderne du fra den?
  • differentialkvotienten for en sum af to funktioner

    Forumindlæg
    Jeg er ikke særlig god til matematik og har selvfølgelig været så heldig at trække det og skal op om en uge. Er der nogen der vil være så venlige at vise mig hvorledes man bestemmer differentialkvotienten for en sum af to funktioner ? På forhånd tak :)
  • Grænseværdi =D

    Forumindlæg
    Til alle dem med 13-tallerne i matematik, eller mindre - det burde også kunne gøre det! Når jeg skal bevise at alle eksponential funktioner er differentiable - hvad gør jeg så? Jeg skal vel bevise at de har en grænseværdi, men puha! Hvordan??
  • potensudviklinger i biologi og fysik??

    Forumindlæg
    Hey jeg skal op til mundligt matematik eksamen i b-niveau. Der er dog et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om: Gør rede for anvendelser af potensudviklinger i biologi og fysik?? Nogle der kan hjælpe?
  • MatA 2008 december

    Forumindlæg
    allooo derude! Sidder her og har nogle problemer med en masse opgaver - så ville høre om nogen har en facit liste til Matematik A eksamen august 2008? :)) Tak på forhånd..
  • Brøker ovenpå hinanden?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået min første aflevering for i matematik på gymnasiet: I en af opgaverne står der, at man skal regne brøken : 7/3/5 ud? Men hvordan gør jeg det? har aldrig set en brøk der så sådan ud i folkeskolen?
  • Beholde karakteren fra c istedet for b-niveau?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen!! Jeg har et spørgsmål. Kan man beholde sin eksamskarakter fra C- niveau hvis man er dumpet på B-niveau ( Matematik)? Håber der er nogen af jer som kan svare...
  • ligninger af højere grad

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til matematik i morgen og der er er lige et spørgsmål som jeg lige ville have afklaret.: ligning af højere grad:gæt en rod og faktorisere. vis et eksempel hvad ville de sige? er der nogle der kan forklare mig det.. mange tak på forhånd..
  • hjælp til en 8.klasses opgave <:

    Forumindlæg
    hej, jeg er ikke så god til matematik.. så er der nogen der vil hjælpe med denne opgave: beregn literprisen på tilbuddet. 1,6 liter vin koster 29,75 håber nogen vil hjælpe :>
  • bestemmelse af kordinater

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en matematik opgave, og er blevet lidt i tvivl med en opgave. Denne ligning skal jeg bestemme kordinaterne til: 13x+7y+43=0 Nogle som kan hjælpe mig?
  • Chi i anden og bionormalfordeling?

    Forumindlæg
    Nogen, der kan fortælle mig linket mellem chi i anden og bionormal- samt normalfordeling? Og derne detaljeret, så jeg forstår det, da jeg skal op i mundtlig matematik snart.. :) På forhånd, tak!
  • Søger matematiklærer !

    Forumindlæg
    Hej : ) , Ville lige høre om der var nogle, som muligvis kendte en der gerne ville hjælpe mig med nogle matematik -opgaver, ? - går i 1g. I kan skrive til mig via studieportal, hvis I er interresseret! Kh SOHK
  • Integraltegn

    Forumindlæg
    Jeg tror, jeg taler på rigtig mange matematikeres vegne: Integraltegnet i redigeringsboksen er for jammerligt. Lad os få et ordentligt slankt langt S i stedet. Også oprettet på Support.
  • sammenhængen mellem a og vækstrate ekspotentielle funktioner

    Forumindlæg
    har fået en opgave for i matematik, og har et spørgmål jeg ikke kan finde svar på. spørgsmålet er: hvad er sammenhængene mellem a og vækstraten. ved ihverfald at a må være fremskrivningsfaktoren da det er om ekspotentielle funktioner
  • Stud.scient?

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige at være stud.scient? Er det en der er er studerende på enten en Bachelor of scient eller en candidat of scient? Jeg studere selv matematik på første år, er jeg så Stud.scient?
  • Konkurrencer

    Forumindlæg
    Hey, jeg har en kammarat der bliver ved med at snakke om memory.. jeg forstår ikke så meget af det han siger, men er der konkurrencer i den gren? Der er konkurrencer i Fysik, Matematik, Datalogi osv.. er der noget i memory?