Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18321 til 18340 af 41162
-
Litteratur vedr. det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle, I forbindelse med det mundtlige oplæg til AT-eksamen, skal jeg bl.a. tale om hvordan det senmoderne samfunds indretning for nogle kan ende i en identitetskrise, grundet udviskede landegrænser, den eskalerende informationsstrøm osv. Ovenstående skulle jeg gerne have underbygget med noget... -
Arabisk, persisk og hebraisk
ForumindlægEr der andre end mig, der har ansøgt på et af de tre studier på Københavns Universitet med start 1.sep? -
Mangler tyrkisk oversætter
ForumindlægHej! Jeg har en tekskt jeg gerne skulle ha oversat til tyrksik, og da det eneste jeg kan sige på tyrkisk er seni seviyorum, så kan det jo godt gå hen og bliver lidt svært! Så hvis der lige er en der kan tyrkisk, ku det jo lige være lidt perfekt!Ha det så vel allesammen! :)Hilsen Jannie -
film og karaktere
ForumindlægHej ! Jeg begynder i 2.g her efter sommeren.. Og jeg ville nemlig rigtig gerne forbedre min mediefags karakter... Lige nu ligger jeg jeg på et 9 og har gjort det i hele 1.g men i 2.g vil jeg gerne brilliere og få 10-11 stykker, så med det ville jeg spørge om der nogen der vidste hvad jeg skal læs... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej, skal tanke skrive om disse 4 spørgsmål, nogle der kan hjælpe! Skal afleveres imorgen!! evt. nogle der vil hjælpe med svaret eller har nogle notater..... Hvordan så man på virkeligheden i det moderne gennembrud i forhold til romantikken? Hvordan så man på mennesket i det moderne gennembrud ... -
Samfundsfaglig/historie metoder
ForumindlægHej alle Tror vi er mange der er i samme båd, vi har skrevet i to humanistiske fag, hvor af historie er det ene, og nu skal vi så finden alt om metoder til den samfundsfaglige del af historie. Jeg er selv samfundsfaglig og "på tynd is"....Jeg har dog haft glæde af bøgerne Primus 1 og 2,... -
grammatik
ForumindlægEr der overhovede "muligt" at kunne lære HELE den tyske grammatik i folkeskolen?Syntes den er så svær! -
Eksamen HHX C og B niv. i Mat.
Forumindlægså skal jeg op i mundtlig matematik i emneopgaver (statestik, lineære funktioner, andengradsfunktioner, eksponentielle funktioner, rentesregning, differentialregning, trigometri) og jeg står og mangler nogle afleveringer som jeg har smidt ud og hvis i har nogle fremlæggelser, afleveringer, eller ... -
Lille oversættelse
Forumindlæg111. Lægen og brilleslangenEn engelsk læge i Indien havde engang indbudt nogle venner til aftensmad. Da de havde spist, blev de endnu en tid siddende ved bordet. Værten var i storartet humør og fortalte den ene lystige jagthistorie efter den anden. Pludselig tav han stille og blev helt bleg. »Sti... -
Få udtryk på engelsk.
ForumindlægHvordan siger man "Det grå guld" på engelsk""The grey gold"?Hvordan siger man "Den skal have ben at gå på" (overført betydning)?Tak. -
Obama's retorik "A More Perfect Union"
ForumindlægHej Alle.. Der er vel ikke nogle, som har analyseret denne tale, eller måske vil hjælp med Obamas retorik? -
Pragmatisk analyse
ForumindlægNogle der kan hjælpe med lidt udbyggende viden om netop pragmatik? -
Tysk rettelse
ForumindlægHej . en der kan rette det her.det er en begyndelse på det jeg oversætter.Jeg vil meget gerne have det rettet hurtigst muligt, Mange Tak:Das ist der Name die Kurzgeschichte, die Brecht schreibt hat. Er behauptet, dass diese sympathische Greisin seiner Großmutter war. Es ist sicher nicht richtig, ... -
tysk førnutid (sein)
Forumindlæghej, ville bare høre om der er var nogle af jer som kunne give mig et indblik at en tysk sætning med sein i førnutid. Er helt lost! -
HJÆLP TIL SPANSK- OVERSÆTTELSE
ForumindlægHej venner. Jeg ville være evig taknemmelig, hvis nogen kunne oversætte følgende sætning for mig, da jeg er stået helt af. sætningen lyder således: - Nogle gange tager jeg med til min lillebrors fodboldkampe. -
Metode
ForumindlægEr der evt. en der kan forklare forskellen på kvalitativ og kvantitativ ? -
VIGTIGT!
Forumindlæghej alle mennesker. jeg har fået en historieopgave, som så skal afleveres på torsdag! -jeg har så fået til opgave at skrive om borgerkrigen i bosnien, altså den hvor joguslavien blev delt. mit spørgsmål er så om der er nogle der ved noget om hvordan folk havde det under krigen? kun i bosnien da d... -
HASTER!!!!
Forumindlæghej (: har virkelig brug for hjælp, skal lave en analyse af en nyhedsartikel, men jeg har ingen anelse om hvordan man gør, hjælp! -
Opsætning - Kronik??
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her og er ved at skrive en kronik og overvejer om jeg kan skrive den i spalter og bygge den op som en artikel???? En kronik bringes normalt i aviser og tidsskrifter, så det burde vel være okay at prøve at ramme genren? Nogle der har erfaring med dette? På forhånd... -
Er syg og ville værdsætte lidt hjælp :)
ForumindlægHej,Er ved at skrive mine tysk-lektier, men er syg og min hjerne er bare helt kaput.Har et lille afsnit som er helt ude i skoven, men kan ikke finde hoved og hale i det. Håbede en lige ville rette det, tusind tak!Sie ist ein intelligente Mädchen wie lebe in Hannover – Deutschland. Die ist 18 Jahr...
