Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 18361 til 18380 af 169995
-
Har brug for lidt hjælp :)
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået en alternativ matematik aflevering for, lidt a la eksamens-spørgsmål. Et af dem lyder: Sammenlign kapitalfremskrivningsformlen (renteformlen) med en eksponentiel sammenhæng. - er der nogen der kan hjælpe mig lidt her? Hilsen katrine. -
terminsprøve imorgen
ForumindlægHej I søde mennesker.. er der nogen der kan fortælle mig hvad emnerne for skriftlig engelsk eksamen i 2008 var? og eventuelt hvad gik den første del af eksamen ud på, angående grammatik. Jeg skal nemlig til terminsprøve i morgen. Og jeg kan simpelthen ikke overskue at forberede mig på så meget gr... -
Synopsis film Hjælp !!!!!!!!!!
Forumindlæghvordan laver man en film synopsis, har brug for hjælp det er til eksamen -
Problemformulering om Afghanistan
ForumindlægJeg er lidt bagud med AT, idet jeg er helt blank med hensyn til problemformulering og problemstillinger. Jeg har valgt at se krigen i Afghanistan som en konsekvens af angrebet på WTC. Jeg skal arbejde med international politik og kigge på taler fra fx Anders Fogh. Jeg arbejder i fagene Samfunds... -
Danmark...
ForumindlægHey folkens!!jeg skal til eksamen om 1 time.. er ret bange.. og nervøs og ryster hel vildt..:0(Fandt lige ud af, at jeg er ik ret sikker på om jeg forstå hvordan Danmarks situation var under 2.verdenskrig.. altså jeg mener økonomien og politiken.. Jeg håber virkelig i gider hjælpe mig straks...:0... -
Aahh! fremlæggelse til fagprøve
ForumindlægHejsa derude Jeg er i gang med at skrive min fagprøve i kontor med økonomi som speciale. Jeg skriver om implementering af elektronisk bogføringssystem, men jeg har ingen ideer til hvad jeg kan fortælle om til eksamen håber der er nogen derude der har nogen ideer til hvad jeg kan fortælle om... -
Integration af polynomialsbrøker.
ForumindlægSidder og forbereder mundtlig matematik eksamen (økonomi, 1.semester). Til spørgsmålet om integrationaf polynomialsbrøker mangler jeg lidt ekstra synes jeg. Har indtil videre "kun" en masse eksempler og lidt om polynomisk division, men vil høre om der er nogle gode ideer til perspektive... -
londons comings and goings (in the economist, august 9th 20039)
ForumindlægHej Jeg har trykket min emne i dag og sakl til eksamen i morgen , vil i nok hjælpe mig med at hvordan skal jeg går i gang jeg har læst teksten og den har 3 diagramer om londons multig kulture og lidt om økonomien. Håber på nogle vil gerne give mig ide for jeg har det frygtelig nu. Teksten heder L... -
Heej :-)
ForumindlægHeej :-) Jeg har en engelskoversættelse til på mandag. Det ville være rart, hvis nogen havde lyst til at se opgaven igennem for grammatiske fejl. Jeg har selv kigget den igennem, men jeg kan ikke umiddelbart finde flere fejl. På forhånd tak. -
argumenter, hjææælp
ForumindlægHej alle, sidder virkelig og bøvler med den her opgave, da jeg ikke rigtigt ved hvordan man argumentere ud fra en økonomisk teori, håber nogle kan hjælpe! Argumenter ud fra økonomisk teori for synspunkterne, som de kommer til udtryk nedenfor. ”Sunde offentlige finanser er den klippe... -
Chapeau Rond Rouge - Rette
ForumindlægJeg har lavet en opgave om eventyret Chapeau Rond Rouge og ville høre om der er nogen der ville rette den. Det der står i kursiv er neksus, hvilket min lærer gerne vil have vi markerer sådan. 1. A) Fais un résumé de ”Chapeau rond rouge”. ATTENTION : Ecris au présent. Envi... -
Universitetsverdenen - karriereforhold m.v.
ForumindlægHej. Jeg er nysgerrig. :)Hvilken baggrund har (ikke-adjungerede) professorer typisk?Som jeg har forstået det, så er vejen noget i retning af:3 år: Studentereksamen3 år: Bachelorgrad2 år: Kandidatgrad3 år: PhD-grad4 år: Assitant Professor4 år: Associate Professor-: ProfessorDvs. man bliver typisk ... -
SSO i historie med økonomisk aspekt
ForumindlægSidste år skrev jeg historieopgave i historie om børskrakket i 1929 med resultatet "13 - hvis det havde været din 3.g-opgave". Derfor vil jeg igen i år skrive min SSO i historie med et økonomisk aspekt, men jeg mangler emner? Tænkte måske man kunne inddrage EU. Nogen forslag? Hvad rykke... -
Crash 8
ForumindlægSå måtte SAS igen mavelande med deres Dash 8 fly. Troværdigheden har fået en mavepuster og det er utroliget, at der skulle 3 sikkerhedslandinger til inden SAS sagde stop. Det er passagernes og medarbejdernes sikkerhed vi taler om og det er i høj grad SAS’ troværdighed. I sidste uge fløj jeg... -
keynes/finansloven
ForumindlægHej... Har virkelig brug for hjælp... Jeg skal skrive om keynes teori bliver brugt i finansloven 2007... det gør den ikke.. Men hvordan kan jeg evt komme igang... -
samf aflevering??
Forumindlæghej.. jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til en samfundsfags aflevering jeg er ved at lave.. der står at jeg skal undersøge hvad nogle tal som der står i 2 tabeller har at sige for samfundsøkonomien.. men hvad er det helt bestemt at samfundsøkonomien er?? på forhånd TAK!! hilsen Jonas -
Lempelig finanspolitik
ForumindlægHey Hvordan påvirker lemepelig finanspolitik de samfundsøkomiske mål? -
Analyse i Samfundsfag
Forumindlæghej alle sidder og skriver SRO jeg skal svare på følgende spørgsmål: du skal endvidere give en analyse af den teoretiske model (keynes model) i forhold til det danske samfund i dag. herunder skal du overveje om modellen antagelse om lige vægt mellem efterspørgelse og produktion er rimelig set ud ... -
Hvorfor tæller min kemi karakter mere end fysik?
ForumindlægHej. Jeg er lidt forvirret, i sommer, før sommerferien, var jeg oppe i kemi, til eksamen. Det var på B-niveau. Men, er lidt forvirret over, hvorfor min eksamenskarakter står til at tælle, 1,5%, i forhold til min fysik afsluttende karakter. som kun tæller 0,75%, jeg var ikke op i fysik, men de... -
(HJÆLP) Spansk stil haser!!!!
ForumindlægHjælp til oversættelse dansk til spansk:) gramatikskefejl. TAK!!! Dansk; Ulovlig indvandring i spanien er et dagligt drama. Når natten falder i den sydspanske kyste, begynder små både fra nordkysten af Marokko at sejle udlovligt med mænd, kvinder og børen om boret. Der drømmer om et bedre liv i...
