Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18361 til 18380 af 119569
-
Plan i rummet og følgefejl?
ForumindlægVar til eksamen her den 27 .maj i Matematik A STX I opgave 11 a) bliver man stilt til opgave at finde ligningen for den plan der indeholder (50,0,0) (0,10,0) (10,0,10) Jeg starter med at finde min normalvektor, og da man kan finde en normalvektor til planen ved at finde krydsproduktet af to vekt... -
Sindsygt svært
ForumindlægJeg har en opgave som jeg bare ikke fatter, den lyder: Træhøjde: 6-7-8-9-10 ovs. Tæthed: 4500-3350-2500-2000-1600 ovs. Der oplyses at tætheden som funktion af træhøjden med god tilnærmelse kan beskrives ved: f(x)=b*xâ hvor f(X) er den anbefalede tæthed målt i rødgraner pr. hektar og x er højden ... -
Terminsprøver - what to do?
ForumindlægHej alle sammen :-) Som så mange andre som går i 9'ende klasse, skal jeg i januar måned, op til terminsprøver elle prøve eksamen, om man vil. Vi skal op i : Dansk - Diktat og læseprøve, her er jeg ikke nervøs. I alle diktater og læseprøver vi har haft indtil videre, har jeg fået 12. ... -
Reducér
ForumindlægHey :D Jeg blev bedt om at reducér følgende: (a+b)^2-a(a+2b) og har fået det til nedestående resultat. Men tvivler på om det er rigtigt. er der nogen der kan rette det for mig. (a+2b)^2 = a^2+(2b)^2+2*a*(2b) = a^2+2b^2+2ab -
Lavt gennemsnit og vil gerne på Uni og læse Ingeniør
ForumindlægHej jeg vil gerne læse til ingeniør i 2015. Jeg har kæmpet med at bestå de specifikke adgangskrav og burde være kvalificeret i den vinkel. Men nu har de lavet nye regler igen til det studie jeg vil læse hvor fra 2015 optagelse vil være adgangsbegrænsning hvor der bliver kigget på gennemsnittet. M... -
(DP) Min ven Hilbert
ForumindlægForleden dag skulle jeg mødes med den store matematiker David Hilbert. Jeg skulle overnatte på hans hotel: Hilberts Hotel. Dette hotel har uendelig mange værelser (aleph 0). Men alle værelserne var låste ! Hilbert vidste ikke, hvad han skulle gøre. Han gav mig uendelig mange tilfældige nøgler. En... -
2. ÅR! (hhx helst)
ForumindlægHey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak. -
Omskrivning af ligning
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser i en matematik bog og har nedenstående ligning - men jeg forstår ikke hvorfor man omskriver med 2 (b)(2a)Håber det kan læses da stregerne til brøken mangler: 2ax + bx + c = 0= 2x + b x = - c a a= 2 2 2x + b x + (b) = (b) - c Hv... -
Udledelse/bevis for ellipsens excentricitet
ForumindlægHej jeg sidder og er ved at skrive SRP i matematikA og fysikA, og jeg har lidt problemer med at finde/finde ud af en udledelse (bevis) for en ellipses excentricitet. Opgave: Udled formler for ellipsens excentricitet og forklar hvordan ellipsens udseende afhænger af excentricitete. Sidste ha... -
Differentialregning/Tretrinsloven
ForumindlægJeg har haft nogle problemer med at beregne de her opgaver med tretrinsloven jeg ender altid med at for det forkete resultalt 1.f(x)=6x^2+x når x=1 2.f(x)=4x^2 når x=2 3.f(x)=-x^2+3x-2 når x=-1 -
Engelskeksamen
ForumindlægSkal til engelskeksamen den 20. og jeg er rigtig nervøs. Hvor godt skal eksamen gå for at bestå? Og kan man godt dumpe, hvis ens udtale ikke er så god, hvad angår engelsk? -
Talteori
ForumindlægHey.Har lige lidt problemer med følgende to opgaver:1) Findes der to positive hele tal a og b, så sfd(a,b) = 7 og a + b = 311?Her tænkte jeg på at omformulerer den til sfd(311-b,b) = 7 og så løse den der fra...2) Lad a være et helt tal. Vis, at 4 ikke kan gå op i a^2 + 2.Her har jeg tænkt på at d... -
optagelseskrav
ForumindlægHey.. hvis man ikke har afsluttet kemi B niveau (som ellers kræves på det studie jeg vil søge ind på) bliver man så ikke optaget..? -
Please help me "forskel"
ForumindlægHvad er forskellen mellem MAtematik og Fysik? -
SRP ...
ForumindlægHej :) Jeg skal snart skrive SRP, og jeg ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i, eller hvad emne? Har dansk, matematik, historie og fransk på A. Og samf på B. Nogen der har en idé til kombinationer og/eller idéer? -
Supplering
ForumindlægHej Hvor kan man supplere matematik og hvad skal man vælge sted efter ? Har hørt man både kan på DTU og VUC. Har haft matematik-A men er meget dårlig til det. Burde jeg supplere fra 0-A eller B-A. HAr kigget på DTUs hjemmeside hvor man ka supplere fra B-A, men vil det så sige at de regner med at ... -
Gymnasie Karakter
ForumindlægGoddag Studieportalen I dag fik jeg afsluttet folkeskolens afgangseksamener og dermed min ni-årige undervisningspligtige skolegang. Jeg har efterfølgende besluttet at forsætte på Stx. Den helt store drøm en doktorgrad i Medicin (Læge). Men foreløbigt vælger jeg at fokusere på min nærmeste... -
Forstår det ikke
ForumindlægFra optagelse 2008 skal følgende krav være opfyldt: Matematik på A-niveau Kemi på B-niveau1) Fysik på B-niveau Biologi på C-niveau Dansk på A-niveau Engelsk på B-niveau Hvert fag skal være bestået med et gennemsnit af karaktererne i faget på mindst 2,0 svarende til 6,0 efter 13-skalaen ... -
Eksamen A idag
Forumindlæghej :) Hvordan gik det for jer i dag? Ved at der er nogen der har været oppe i dag til skriftlig fysik A. Skal selv op imorgen, så ville lige høre jeres meninger og måske er der en der vil uploade løsningerne, som hjælp til os andre. På forhånd tak :) -
Dit endelig gennesnit?
ForumindlægHvad bliver dit endelige gennemsnit? Mit bliver omkring de 9,7 (kommer an på de sidste eksaminer), intet fancy, men dog stadigvæk nok til at komme ind på de uddannelser, jeg vil.
