Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 18381 til 18400 af 27490
-
Newton's 3. lov
ForumindlægHej, Jeg skal lave opgave om Newton men har lidt svært ved at forstå hans 3. lov (aktion = reaktion). Er der nogen der måske kan forklare mig det med simple ord. På forhånd tak :D -
Jeg elskede
ForumindlægHvordan siger man: "jeg elskede" på latin? Er det ikke: Amabam -
Betydning af h' og h'' af svingninger
ForumindlægHvad betyder det når man dobbeltdifferentierer f(x)=a*sin(bx+c)+k til y''=-k^2*y. Jeg ved godt, hvordan man gør, men jeg forstår ikke hvad det betyder i forhold til grafen. Hjælp tak :) -
Demokrati
ForumindlægHej Jeg er i gang med en opgave om demokrati hvori jeg bliver bedt om at diskutere udsagnet: "Idealet om at alle borgere, uanset forhold som socioøkonomisk status, uddannelse, køn og evne til at formulere sig, skal have lige muligheder for at få politisk indflydelse i et demokrati, er forme... -
Reaktionsligning
ForumindlægJeg har lavet et forsøg med opløselighedsprodukter, hvor jeg har mit stof Hg2(NO3)2 (s) som jeg blander med HNO3, hvor mit stof bliver opløst. Men jeg kan simpelthen ikke se hvad mit produkt bliver? Bliver der dannet et kompleks eller? -
hjælp
Forumindlæghttp://samvirke.dk/artikler/sadan-konserverer-du-maden-derhjemme-5-forskellige-metoder jeg skal analyserer de biologiske forhold, som ligger til grund for artiklernes problemstillinger -
Gensplejsning af planter
ForumindlægHvordan foregår gensplejsning af en plante? Uddybende set -
Om at være ung
Forumindlæghej alle. Jeg skal skrive en opgave om at være ung, men jeg skal skrive den på tysk. Tænkte om i kunne hjælpe mig med at skrive en god tysk opgave om at være ung. Jeg har skrevet noget men har google translatet det. TAAKK!!! :-D -
vindenergi
Forumindlæghej jeg skal svare på dette spørgsmål.. Hvad er fremtidsudsigterne for denne energiressource? altså Vinenergi og tak på forhånd. -
guillain-barré syndrom
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/documents/STX061-BIAV1.pdf opg. 3 i denne ^, spørgsmål 5 kan jeg ikke finde ud af. en der vil hjælpe? -
SRP med matematik og fysik som fag
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i næste uge og har matematik og fysik som hovedfag. I dag fik i vores klasse gennemgået kriterierne for SRP opgavens indhold. Dog blev jeg overrasket over en af dem, som siger, at man SKAL have 10-15 sider af ca. 2200 tegn(inkl. mellem) pr. side. Hertil gælder d... -
lav og høj inflation
Forumindlæghej alle :) jeg har læst så meget om inflation men faorstår det stadig ikke, hvornår er der høj og lav inflation?? vil i være søde at hjælpe mig?? Tusind tak på forhånd ;) -
Ekstremisme?
ForumindlægHvad ved i om ekstremister? Bare nogle facts om nogle virkelige ekstreme regler og ting de gør, og som adskiller dem fra normalt-troende. -
Sproglig karakteristik - hvordan?
ForumindlægJeg skal lave en sproglig karakterstik af en kort naturalistisk tekst. Men jeg har aldrig lavet en sproglig karakteristik, så jeg ved ikk ehvad jeg skal have med? Er der nogen der måske kan hjælpe?? -
Guld og kongevand
ForumindlægHej. Er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? Guld kan opløses ved 25grader C i Kongevand (Aqua Regia), hvor der ikke er standardbetingelser. Kongevand er en blanding af 3 dele konc. saltsyre og 1 del konc. saltpetersyre. OPGAVE: Argumenter for, at guld kan opløses i Kongevand ved 25g... -
opgave om Gentik
ForumindlægHej JEg er igang med at lave en opgave om gentik. Men jg sider fast i spørgsmål 6. Spørgsmålet er: En normal rask mand på 25 år får at vide at hans far har Huntingtons sygdom. A)Hvad er sandsynlighed for at manden selv udvikle sygdommen senere i livet? b)Hvad er sandsynlighed for at manden... -
HJÆLP til at beregne geners frekvens i en population
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er helt lost. har en opgave der lyder: Forklar hvordan man kan undersøge og beregne geners frekvens i en population. Forklar herunder hvad det betyder at en population er i Hardy-Wienberg ligevægt. Jeg er bare helt væk. Ved ikke hvordan kan man undersøge og beregne geners fre... -
Analyse af sang
ForumindlægJeg har en stil for og skal vælge mellem 2 sange og analysere denne, hvordan gør man det ? Er det som en digt analyse eller? -
Can somebody please explain to me what the poet is trying to tell us
ForumindlægHello, I have a few complications with understanding this quote, so I was wondering if somebody could explain to me what the poet is trying to say :) For God’s sake, let us be men not monkeys minding machines or sitting with our tails curled while the machine amuses us, the radio or film ... -
Inspiration søges
ForumindlægHej, Jeg har hårdt brug for noget inspiration til AT-synopsen. Vi skal angive fag på fredag (d. 25) og jeg er helt på bar bund. Jeg havde leget med idéen om at skrive i religion og fysik om dommedagsprofetier sammenlignet med teorier om at universet ville trække sig sammen/eksploderer - men da j...
