Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18381 til 18400 af 158493
-
Selvstudie?
ForumindlægHej alle sammen... Jeg er 18 år og går i 3.g på HTX, og på trods af at der kun er et halvt år tilbage har jeg altså valgt og droppe ud.Jeg lider nemlig af sociofobi som i den seneste tid er blevet værre og værre. Jeg kan ganske enkelt ikke gå der længere og så er jeg oven i købet skide træt af sk... -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
CBB
ForumindlægUndskyld, hvis man skal ind på CBB, hvad for en niveaukrav skal man have for at komme ind på CBB. Jeg mener niveau mæssigt. Matematik? Dansk? Engelsk? 2. sprog? Jura? De ting vil jeg meget gerne vide noget om, for jeg har lige været i uddanelse-messe i Bellacenteret. Jeg vil gerne på CBB,... -
gang parentes ud?
Forumindlæggang følgende parentes ud: (a+b)(p+q) = a*p+a*q+b*p+b*q = ap+aq+bp+bq ? -
Haster: potensfunktion samt funktionen sinus
ForumindlægJeg skal til mundtlig matematik re-eksamen på fredag og der er to beviser som jeg ikke rigtig kan gøre rede for. Hvis det er en der kan hjælpe mig med disse (forklaring, stikord, hvad som helst) vil jeg være yderst taknemmlig. 1- Udled forskriften for den afledede funktion af potensfunktionen f(x... -
hjælp til eksponentialfunktioner.
Forumindlæghvordan skal man løse denne opgave? I denne opgave antages der, at antallet af en bestemt slags bakterie vokser eksponentielt. Desuden oplyses der, at der ved starten er 1 bakterie og at der efter 180 minutter er 1000 bakterier. A) Bestemt en forskrift for den funktion, der angiver bakterieanta... -
Uddannelsestilbud efter gymnasiet
ForumindlægHey! Jeg er lige ved at afslutte HTX, og nu skal jeg finde på et eller andet at tage mig til. Jeg forestiller mig indtil videre noget arbejde. Er der nogen der kender noget til om man kan finde nogle undervisningstilbud ud over VUC? Jeg har primært interesse i Idræt, Musik, Kultur, Kunst, IT og ... -
Største og mindsteværdi for en funktionen.
ForumindlægDer er en bestemt egn kan den årlige variation i døgnets middeltemperatur beskrives ved modellen Man skal finde mindste værdi og største værdien, men kan slet ikke. Har læst denne her(https://www.webmatematik.dk/lektioner/sarligt-for-htx/trigonometri/svingninger-og-periodiske-funktione... -
mat eksamen 2007
ForumindlægNogen der har eksamenssættet til Matematik A STX 2007, eller blot linket til det... vil også gerne bedet om sygeeksamen hvis det er muligt -
Eksames opgavesæt
ForumindlægHeeYy super søde mennesker... Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. jeg har brug for besvarelse for opgavesættet- STX Matematik A december 2011og STX Matematik A 18 maj 2011. Udover det kunne jeg også bruge STX Matematik A december 2010, STX Matematik A maj 2010. Håber der er nogle sø... -
Reduktion
ForumindlægJeg prøver lige igen jeg kan ikke hitte ud af denne: (a+b) (a-b) + (a+b) (a+b) -2a (a+1) kan ikke finde ud af den, resultatet skal være 2ab -2a men der kan jeg ikke få det til -
Skalarprodukt
Forumindlægtil min matematik eksamen, står der i et af mine spørgsmål, at jeg skal redegøre for skalarproduktet mellem to vektorer. hvordan ville i gøre det? -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHar fået følgende eksamensspørgsmål som jeg skal fremlægge for klassen. Hvad ville I gå igennem i denne, og har I evt. nogle links med videoer eller teori som jeg kan læse? Spørgsmålet lyder som følge: Geometriske figurer i plan og rum Fremstilling af linjer, cirkler, kugler og planer i plan o... -
Endnu en tråd med MEDICIN
ForumindlægHeyJeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, der er nogle der "ved", om medicinstudiet kunne finde på at ændre de specifikke adgangskrav i 2008 (udover matA, kemiB, fysikB, danskA og eng.B)?Det undre mig lidt, at biologi ikke er et krav...hmmm....Mange tak for hjælpen... -
Skitser grafen for y=2.1*1.3^x
ForumindlægJeg har fået til opgave at skitsere ved hjælp af y=2.1*1.3^x Jeg ahr vedhæftet et billede af opgaven/opgaverne vis jeg kunne få forklaret hvordan de skal løses. (har enlig svært ved næsten alle opgaverne i opg. 4) -
Sidecosinusrelationer
Forumindlægjeg skal bevise følgende sætning, nogle som kender nogle bøger eller internetsider, som kan hjælpe mig? -
Potensfunktion definition
ForumindlægHej Hvordan kan man definere en potensfunktion... F.eks. en linær funktion stiger/aftager med samme værdi -
Et grupperet observationssæt
ForumindlægHej jeg er gået helt i stå i dette opgave, jeg skal aflevere den på fredag aften og kan simpelthen ikke komme videre. Jeg ville derfor høre om der er nogle der kan hjælpe mig med at besvare disse opgave? taaaak på forhåååånd :D -
Annuitet
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med med disse 2 opgaver Opgave 2.1 Forklar hvad der menes med en annuitet. Opgave 2.2 Forklar hvad størrelserne r, y, n, A0 og An udtrykker i de 2 annuitetsformler: -
Differentialregning
ForumindlægHvad betyder grænseværdien i differentialregning?
