Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18381 til 18400 af 119569
-
hjælp tak
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=10303 opgave B 3x^4-5x^3+2x^2-7x-17 : x+1 = 3x^3 (3x^4+3x^3) -------------------------------------- -8x^3 + 2x^2 - 7x- 17 : = 3x^3 - 8x^2 (-8x^3 - 8x^2) ------------------------------------- 10x^2-7x-17 : = 3x^3 - 8x^2 + 10x (10x^2 + 10x) ------------------... -
Latex, fif og tricks?
ForumindlægHej, jeg vil begynde på LaTeX. Jeg har hentet gstools, gsview, MikTeX (basic), Windedt og installeret det hele og fået det til at virke. Jeg er helt ny på feltet, så jeg kunne godt tænke mig at få nogle fif og tricks fra de erfarne. Jeg kan se, at jeg skal skrive i WinEdt og derefter trykke på... -
dansk eksamen
Forumindlæghej nogen der ved om man må skrive notter på sin synopsis? -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på de her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: A) Hvordan har du arbejdet for at besvare problemformuleringen? B) Hvordan supplerer fagene hinanden? C) Videnskabsteori... -
Lidt forskellige opgaver :)
ForumindlægHej alle... Jeg er løbet ind i problemer i et par opgaver, håber nogen kan hjælpe :) Opgaverne er fra vejledende eksempler på eksamensopgaver STX A 2.002 I en trekant ABC gælder: BC=2AB og AC=5/2AB a) Bestem CosC - den har jeg bestemt til 37/40 b) Bestem arealet af en trekant ABC udtrykt ved c ??... -
Hjælp, Gymnasium
ForumindlægHej folks Jeg går i 9. klasse, og har tænkt mig at tage til Gymnasium efter dette. Jeg har tænkt mig at vælge matematik a-nivea, men når jeg sidder herinde og kigger på opgaver bliver jeg helt... væk? Alle de underlige tegn gør mig forvirret, og er dette noget man kan lære på disse år i gymnasiet... -
Fysik eksamen..hjælp!
ForumindlægJeg skal snart til fysik eksamen,og ville høre om der var nogen derude, som havde nogle noter til følgende emner, som jeg må få: Metaller - Magnetisme - Elektromagnetisme - Radioaktivitet - atom - og kernefysik - Transformation - Induktion/vekselspænding - Syre - Base & salte... Der må meget ... -
Math KU
ForumindlægHej Hvor foregår undvisningen når man studerer en af de matematiske fag på KU? Mvh. -
HHX???
ForumindlægJeg vil gerne være advokat, kan jeg så godt gå på hhx? :D - og hvilken retning? -
Hjælp!!
ForumindlægHej alle sammen,, er der nogen der vil hjælpe mig med nogle matematik opgaver jeg har matematik på A og det handler om vektorer og cirkler?? -
Fuld pensum (PSV) 2g
Forumindlægkære studieportalen. Som 2g'ere med 57% fravær og 60% skr fravær, (spørg ikke hvordan jeg ikke er blevet smidt ud, er bare go til at løbe om hjørner) 'overraskende' nok er blevet sat på særlige vilkår/fuld pensum (PSV) , altså at aflægge eksamen i alle aflslutterfag. Heldigvis får j... -
potensfunktion u. hjælpemidler
ForumindlægHej. Sidder med en opgave som jeg umiddelbart slet ikke kan se hvordan man skal løse. Opgaven skal løses uden hjælpemidler. En funktion f er af typen f(x) = b*x^a, og der gælder at f(2) = 4 og f(4) = 64 Bestem tallene a og b. Nogle der kan hjælpe? -
Blækregning til eksamen?
ForumindlægHey alle. Nu skal jeg snart til eksamen i mundligt matematik (for første gang) Må man tage sine blækregninger med, altså dem der er rettet? Jeg tror ikke selv at man må, men det skader vel ikke at spørge ;D Hilsen Camilla -
Trigonometri når højden ligger udenfor.
ForumindlægEr der nogle der kan give eksempler på beviser for de trigonometriske funktioner når højden ligger udenfor? -
rettelse af oversættelserne
ForumindlægHåber der nogen der vil kigge disse oversættelser igennem. 1. My family and I are going to holiday resort in Dubai next year. 2. He was walking down the street, with his hands tucked in. 3. I will determine until tomorrow 4. He looks very odd and so do you 5. You are much more otherwise now, tha... -
Retvinkel trekant. Plz
ForumindlægHej. Jeg er ikke særlig god til matematik. Men jeg skulle spørger om der er nogle søde sjæle der kunne hjælpe mig. Eller kunne fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge til hvilken opgave. Jeg har prøvet, men er gået helt i stå.:)???? a). Du skal bestemme vinklerne B og C samt siden b. A= 9... -
2g om eller mulighed for at ændre karakteren?
ForumindlægJeg går i 2g og har en naturvidenskabelig linje. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne læse på tandlæge studiet. Men jeg har fået 02 - 02 i kemi og et par andre 4-taller, så jeg kan slet ikke forhøje mine karakter mere og drømmen om tandlæge studiet bliver knust. Men jeg vil stadig ikke give op, ... -
Fysik/Kemi forberedelse hjælp
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til min Fysik/Kemi eksamen den 23. Juni. Mig og min gruppe har valgt at lave dispossioner over alle de emner vi kan komme op i, så vi er klar med det samme til eksamen. Lidt om mig selv: Jeg er blevet optaget til HTX og har valgt Fysik på A. Jeg er bedst til Fysik og h... -
Optimering?
ForumindlægJeg skal til matematik skriftlig eksamen (STX B-niveau) på tirsdag, og sidder og læser op på stoffet. I hvert eksamenssæt dukker en optimering-opgave op... Og jeg har fra start ikke rigtigt forstået metoden, og har svært ved at gennemskue den. Har læst og læst og ledt rundt omkring på nettet og i... -
Fysik eller Kemi
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp.Jeg er lige dårlig til både kemi og fysik. Men jeg skal vælge mellem Fysik A eller Kemi B Hvad er lettes af få en god karakter i ????
