Resultater: 18401 til 18420 af 436512
-
Hurtigt spørgsmål: Du eller dig?
ForumindlægHej, en der kan fortælle mig hvilken en af sætningerne lyder bedst. Med "du" eller "dig".1) jeg håber ligesom du, at...2) Jeg håber ligesom dig,at...Jeg kan slet ikke tænke så sent.. så please help me ;) -
diskriminant
Forumindlæghvordan løser man andengradsligningen: 4y^2 =3+4y ved hjælp af diskriminantformlen? -
Halveringstid
Forumindlægnatrium-24 har en halveringstid på 15 timer Vi har 3 ug natrium Hvor meget vil der være efter 12 timer? Ved halveringstid bruger vi formlen 1 ln(0.5) - T = ------- 2 ln(a) Ved indsættelse fås ... -
Stil!!
ForumindlægHej!! Jeg har en stil for til i morgen. Jeg er i gang med den, med ved halvdelen gik jeg i hack Jeg har valgt om, at skrive om "The Shoes" gar u ujj bigeb råd til hvordan jeg kan gå videre?? På forhånd tak :) -
redoxreaktioner
ForumindlægHej allesammen! Jeg er i kemi desværre stødt på et par vanskelige redoxreaktioner, som jeg bruger hjælp til. Reaktionerne er følgende: MnO42-(aq) + SO32(aq) → MnO2(s) + SO42-(aq) } (svagt basis) Grøn farve brun farve MnO2(s) + SO32-(aq) → Mn2+ + S... -
Kemi-årsprøve!
ForumindlægHej alle sammen. Skal til års prøve i kemi om en lille uges tid (A-niveau) og ville høre om nogle havde nogle gode råd til at lave gode dispositioner. Har svært ved kemi og mangler et overblik over det:-( Ellers hvis der er nogle som kan hjælpe med gode noter, ville det vel også være rart. Held o... -
Oversættelse - 134 ord, da til fr
ForumindlægHejsa.. Jeg skal aflevere denne helst i aften - nogen, der vil hjælpe? Har især problemer med at oversætte "for" i visse sammenhænge. Mvh. -
Berger
ForumindlægHej studi!Er der nogen, som kender til Peter Berger's teorier vedrørende religionssociologi? Jeg har lidt problemer med at forstå hans teori, så hvis der var nogen, der kort kunne gennemgå den, ville jeg blive meget taknemmelig.Bl.a.: Hvad mener han med, at: "mennesket eksternaliserer ge... -
Opgave om SAS
ForumindlægHey Jeg har fået en opgave som lyder på følgede: Gør rede for SAS' kommunikationsstrategi og kom ind på hvilke promotionsparametre, de anvender. Med udgangspunkt i redegørelsen skal du analysere virksomhedens segmentering og målgruppevalg. Vuder hvilke strategiske tiltag SAS bør... -
HJÆLP!!! belønning modtages
Forumindlægnogen der har gået på hg og har skrevet opgave i ihverksætteri, om opstart af butik ? -
en sætning
ForumindlægHvordan siger jeg; drengen beder om at måtte lege. Der Junge bittet um zu spielen ? -
Analysemodeller
ForumindlægHej!Jeg står og skal op til dansk i morgen og mangler nogle analysemodeller, har tjekket dem ud under service men de er lidt for lange til at jeg kan nå dem. Så jeg ville høre om der er nogen der kender eller har nogle analyse modeller i kortere form? -
Hvad er det nu det hedder?
ForumindlægJa, hvad er det nu de hedder, de der maskiner, man trykker koder ind på. Blandt andet dem, man bruger til at komme ind i nogle bygninger. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det! Det skal bruges i en novelle. På forhånd tak for hjælpen:) -
Faidon "En hane"
ForumindlægCitat fra Faidon: ">>Kriton, vi skylder Asklepios en hane; den skal I ofre; glem det ikke!Hvor Asklepios er en lægegudMen det der undrer mig er det med hanen. Synes jeg har hørt noget om at det ikke bare var et tilfældigt dyr, men der var en grund til at det netop lige var en hane han ... -
Religion.
Forumindlægdamm, jeg har lige været oppe i faget og fik 5. har vildt nederen på, syntes det gik nogenlunde bl.a. fordi jeg fik fortalt om de enkelte begreber m.v. hvordan er det gået med jeres eksamener? -
Jeg er en idiot - SSO
ForumindlægKære aktive i forum'et. Jeg har været så dum at vælge matematik b som det fag jeg vil skrive i. Min lærer havde en idé om at jeg skulle skrive om emnet algoritme da jeg gerne vil studere datalog senere, og her kommer mit problem: Jeg var så dum ikke at undersøge materialer inden og har nu det... -
venstre- og højrefløj?
ForumindlægEr der nogen som kan uddybe de to begreber mht. politik.Jeg skoder til politik, men jeg skal op til historie på fredag, så det vil være meget rart, hvis jeg lige vidste det. -
Hjælp til outline
ForumindlægHej, til engelsk eksamen skal jeg snakke om et selvvalgt i 5 min ud fra en outline. Det overordnede emne jeg har valgt, er School shootings and gun violence, med Columbine High School shooting, som undertema. Jeg starter selvfølig med at fortælle om hvad jeg har valgt og hvorfor, bagefter fortæll... -
2 1.g opgaver
ForumindlægEr igang med at forberede mig til skriftlig årsprøve til her på onsdag. Jeg er dog kommet i problemer med to opgaver hvor man ikke må bruge hjælpe midler.1. Omskriv nedenstående udtryk til formen (a^s)*(b^t):((a^3)*(a^6)*(kvadratrod, men hvor der står 4 over den og inde i den b^3)) / (((a^2)^4)... -
Reducer andengradsligning
ForumindlægHvordan reducerer man ligningen? (a+b)^2-a^2-ab
