Resultater: 18461 til 18480 af 436512
-
Renter og Kapitalfremskrivning hjælp !!! det haster
ForumindlægVærdien af importen er faldet fra 1999 til 2002 fra 398mia. kr. måæt i faste priser. Bestem det årlige procentvise fald i importen, idet vi antager, at faldet i procent har været det sammen i hvert af de tre år ( angiv resultatet med 2 dicimaler). -
Vektorer i 3D!
ForumindlægHej, Jeg har småproblemer med denne opgave, som jeg håber, at jeg kan få lidt hjælp til. Lad: a(1,2,3) og b(1-k, -4, -6). a) Bestem k så vektor a og b er parallelle. Her går jeg udfra, at jeg skal finde krydsproduktet mellem vektor a og b. Jeg kan dog bare ikke forstå, hvordan det er jeg skal... -
Opstil en ligning
ForumindlægLandbrugsarealet i Langtbortistan har siden år 2000 aftaget med 0,25 % om året pga. ørkendannelse. I år 2000 var landbrugsarealet på 54321 km2. Opstil en ligning, der beskriver denne sammenghæng. -
Ti-89 Købes!
ForumindlægHej Jeg er startet på studie og har brug for en ny lommeregner og har fundet ud af TI-89 er lige sagen for mig. Så vil gerne købe din TI-89 hvis den ikke er for slidt og virker som den skal med tilbehør. Jeg vil give en god pris dvs. på den anden side af 500 kr. og kan godt afhente den hvis du bo... -
HJÆLP, HJÆLP, HJÆLP! HURTIGT, TAK ;S
Forumindlæghver meget er 360 grader, i tal? ;s Hilsen sarah, hjælp hurtigt, tak ;s -
reducer
Forumindlæg4a - ab - b(a - 7) + (ab -2b) * 2 hvordan reducer man den? -
Værdi af t, integral opgave
ForumindlægJeg har følgende opgave, som jeg ikke helt kan finde ud af hvordan skal udformes, dog tror jeg, jeg har fundet frem til, hvordan den kan løses... Grafen for funktionen f med forskriften f(x) = x3-3x2 afgrænser sammen med koordinatsystemets førsteakse i fjerde kvadrant en punktmængde M, der har e... -
Haster hjælp
Forumindlæghej, jeg har en engelsk oversættelse som har brug for at nogen skal rette og desuden også om kommaet er sattet rigtig eller ej.. tak for hjælpen påforhånd :) -
f(x)=lnx - tangentens ligning
ForumindlægAngiv en ligning for tangenten til grafen for funktionen f(x)=lnx i punktet (3, ln3). Jeg er ikke helt sikker men har et bud på en fremgangsmåde: f(x)=lnx ⇔f '(x)=1/x f(x)=lnx ⇒f(3)=ln3=1,10 f '(x)=1/x⇒f '(3)=1/3=0,33 SÅ bruger jeg ligningen y=f '(x0)(x-x0)+f(x0) ?? -
regression
ForumindlægJeg skal i en større opgave opstille nogle matematiske modeller (regression) og så herefter sammenligne den og forklare deres indgående konstanter fortæller. Og derudover diskuterer deres rækkevidde. Så det jeg har gjort er, at jeg har opstillet nogle skemaer og derefter lavet diagrammer (af de l... -
Elektriske ladninger
ForumindlægEr der et kemigeni som gider at forklare mig om elektriske ladninger, altså alle de små + og -'er man skriver i et reaktionsskema. Jeg fatter minus af det!Sofie -
mundtlig eksamen...arhhhg!
ForumindlægHej... jeg har et problem...Jeg skal til mundtlig eksamen, og jeg ved ikke, hvordan man gør...Hvad skal man starte med, og hvilke ting kan man tale om?I have no idea?!?PLEASE HELP ME.... -
OSO produkt!!
ForumindlægVi skal i næste uge lave oso, og jeg har ingen ide om hvad mit produkt skal være. Jeg skriver om at blive efterskolelærer. Da det at være efterskolelærer, handler om fællesskab og problematikker er det svært. Så : Hvad skal mit produkt være. -
TO INTERVALER HVILKEN TAL ER MIDTEN
ForumindlægHejsa jeg er igang med at lave en opgave hvor jeg har følgende interval (1,0) (1,30) (30,60) (60,120 Jeg skal finde midten af disse 4 interval jeg er usikker på hvordan jeg gøre? -
Religion - salmer?
ForumindlægHej hej studiEn af mine kammerater har lige været oppe i religion og trak en salme (nitte!)Det gik ikke for godt, og jeg er blevet ret i tvivl om fremgangsmåden med salmer.Derfor: Er der nogen, der ved, hvordan man skal gribe en salme an til en religionseksamen? - eller som bare har nogle gode rå... -
Rettelse af tysk.
ForumindlægHej, er der nogen der vil rette mine fejl? På forhånd tak! :)Die Flut ist pünktlichDie Kurzgeschichte "Die Flut ist pünktlich" von Siegfried Lenz gehört zur Gattung Epik, da der Erzähler nicht an der Handlung teilhat, sondern eher die bloße Er-Form wählt. Außerdem bedient er (der Epiker... -
universitetsspecialer
ForumindlægDav..Er der nogen der ved om/ hvor man kan hente universitetsspecialer ned på nettet, eller hvordan man ellers kan få fat på et. Jeg kunne godt tænke mig at læse nogen af ren og skær nysgerrighed. -
platon old
ForumindlægKan man kalde Platon for dialektiker? i symposion udtrykker især Agathon den dialektiske metode (basis - overbygning, Hegel, Marx mf) men er dette også Platons filosofi? -
Afsætningshjælp!
ForumindlægJeg skal op til afsætning her om et par dage. Og vil natrligvis gerne have, at min første eksamen skal være velltkket, derfor tænkte jeg om nogen af jer havde nogle tips/tricks i ville dele med mig?Eller bare noget man skal læse ekstra på?På forhånd tak! -
Eksamen Tirsdag - Plz help ;)
ForumindlægHvis der er nogle som har notater el.ligende til følgende tekster, er jeg meget interesseret ;) :-BLut und Ehre-Jensites der stille-Kinder sind i Erben-Der Fischer-Thank the Lord-Masken-Die leiden des jungen K-Der teufel mit den drei goldenen HaarenPå forhånd tak ;)
