Resultater: 18501 til 18520 af 436512
-
Kvækerfinker
ForumindlægEr der nogel der vil hjælpe med spørgsmål b? jeg har lavet hele spørgsmål a. opgaveformulering og opgave står i den vedhæftede fil :) -
Problematikken omkring Hongkong
ForumindlægHej Jeg skal uddybe min delkonklusion, der lydes således: Opiums betydning for den kinesiske befolkning Her har jeg tænkt mig at inddrage Hong Kong situation, men har svært ved at få et indblik i hvad problemetikken egentlig er. Håber I kan hjælpe! -
sygeeksamen i dansk
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en internetadresse på skriftlig dansk sygeeksamens emnerne 2002 samt 2003På forhånd tak. -
analytisk geometri
Forumindlæger dette korrekt? -
Eksamensangst
ForumindlægVille lige høre, om nogen skulle sidde inde med gode råd, om hvordan man kan få nogenlunde kontrol over sig selv, når man sidder i forberedelseslokalet og skælver, fordi man ved, at man snart skal ind og vise, hvad man duer til...? Uh...er der andre end mig, der har det sådan?! Det er hammer-irri... -
Spansk Oversættelse Hjælp!
ForumindlægHej folkens, vil i ikke prøve at rette min oversættele. 1. der ligger nogle hoteller ved stranden 2. de spanske strande er dejlige 3. fru gomez rejser til malaga 4. spørger du hr. gonzalez 5. kurset begynder kl. ni om morgenen og slutter kl. et 6. jeg venter på min søster 7... -
elektronprikformler
Forumindlæghvordan tegner man elektronprikformler for bindinger mellem ikke metaller?Jeg kan ikke give noget eksempel for jeg fatter det ikke. -
Argumenter for, hvilket opløsningsmiddel der er bedst egnet.
ForumindlægHej! Nogen der kan hjælpe med delspørgsmålet e i denne opgave? -
Integral regning stamfunktioner
ForumindlægEr gået i stå med denne opgave:' Vis, at F(x)=4/3xkvadratrodx-1/3x^2 er en stamfunktion til f(x)=2kvadratrodx-2/3x. angiv derefter mindst to andre stamfunktioner til f. vi i klassen er lige statet med integral så vil meget gerne have hjælp til denne opgave, tak på forhånd. -
Hvem "laver" medicin??
ForumindlægHej.. Hvad kalder man de mennesker, der "laver" medicin?? og hvilket studie skal man søge ind på hvis man vil være sådan én?? -
EØ niv. B
ForumindlægHey allVille bare lige hører om der er andre end mig der har været oppe til erhvervsøkonomi niveau B i dag?Gik det godt?Syntes egentlig ikke den var så svær som jeg havde forventet. ;) -
hjælp
Forumindlæger der nogen der kan sige hvad jeg har gjort forkert??? I en vilkårlig trekant ABC, er b = 6 cm, c = 9 cm og A = 60° Beregn vinklerne B og C, samt siden a: Først vil jeg finde sidelængden af a, det vil jeg finde ud af ved hjælp af phytagaros: Formlen: a2 + b2 = c2 Nu indsætter jeg værdierne i... -
Jerusalem
ForumindlægEr der nogen som ved om Islam har nogen tilknytning til Jerusalem? -
Et lille religions spg. !!
ForumindlægEr der ik lige nogen der kan give en korekt definition af en normativ tekst og en virkningshistorisk..! Er en normativ tekst ikke fra biblen eller koranen...Og en virkningshistorisk er en artikel ?Håber der er nogen der er lidt klogere end mig derude...... -
Elasticitet
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med et bevis for hvor elastciteten af en kvotient er differensen mellem elasticiteterne? Altså hvorfor Elx(f/g) = Elxf - Elxg? På forhånd tak :) -
At dumpe et fag?
ForumindlægJeg skal til nogle mundtlige studentereksamener her om ikke så længe og jeg har efter sommerferien formentlig tænkt mig at starte på dtu. for at komme ind på dtu skal man have et snit over 8 og samtidig have haft matematik og fysik på højt niveau (ihvertfald på den retning jeg kigger på). Men hva... -
Litterær artikel - Retoriske virkemidler - Ulla Dahlerups tale
ForumindlægHej herinde. Jeg har fået til opgave at skrive en litterær artikel om Ulla Dahlerups tale, så den skal jo analyseres og fortolkes.. Jeg vil selvfølgelig gerne opnå et 12-tal, så jeg vil gerne bede jer om at komme med gennemgående gennemgang af, hvordan en litterær artikel skal opstilles og gode... -
Årlige renter
ForumindlægBeregn den årlige rente (1 dec.) når den månedlige rente er: a) 0,5 b) 1,8 c) 2,5 -
Matematik - udover pensum
ForumindlægHey...Er der nogle, der ligger inde med udførlige matematiske "sager", der kan sikre 13-tallet til en terminsprøve/eksamen på A-niveau?Interessen kommer efter to 11-taller til termins- og årsprøve (alle point opnået), hvorefter jeg har konfronteret min lærer for at høre, hvordan 13-tall... -
g(x)=x^3-1
ForumindlægHej SP! - Nu har jeg sidder og lavet en funktionsundersøgelse på ovenstående ligning. jeg har fundet g'(x) = (x^3-1)*(2x^2) + Jeg har fundet g''(x) = (x^3-1)*(4x) men hvad skal jeg så nu? :)
