Resultater: 18601 til 18620 af 436512
-
Inflation - dyrere import eller eksport?
Forumindlægktulu sagde før at importen vil blive dyrere ved inflation og eksporten billigere.Men hvordan kan det passe? Inflation betyder jo prisstigninger - og det må vel gøre importen billigere!?Og dermed forværre konkurenceevnen og betalingsbalancen? -
Problemer med Procenten
Forumindlægjeg har brug for lidt hjælp med en opgave.. Men før at det er forståligt bliver jeg nød til at skrive hele opgaven, som lyder : En skole med 400 elevet brugte ca 420.000 ark papir om året til kopiring. Skolen besluttede, at der skulle spares på papirforbruget. Ved at bruge begge sider af pairet, ... -
Flemming Balvig
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at finde en af Flemming Balvigs kriminalitets teorier, men jeg har simpelthen ikke kunne finde nogen :( .. Er der nogen der enten har haft om det før og derfor har nogen? eller nogen som bare er bedre end mig til at søge på nettet :p .. På forhånd tak for hjælpen :D -
Afsætning A projekt vs. eksamen
ForumindlægVi har i vores hhs klasse fået dispensation til at vores afsætning a eksamen kun skal omhandle vores 30 siders projekt. ( 2 mand)Projektet omhandler en grundig analyse af virksomheden, deres produkt og et evt. eksport markede.mit spørgsmål er derfor. Hvad er vigtigst at inddrage fra den rapport t... -
Én hurtig sætning!!
ForumindlægHej!! Vil lige sikre mig denne sætning er oversat rigtigt..! 1)Du vil komme til at fortryde, hvad du har gjort. - You will regret, what you have done. -
Biologi A
ForumindlægVille bare høre om der er nogen der har generelle erfaringer med Biologi på højniveau, da jeg skal havde til næste år.Er det meget svært? vil man falde i karakter i forhold til c-niveau? -
to opgaver???
Forumindlæg1: Købmand Hansen blander 84 kg kaffe. Han blander to kaffesorter i forhold tl 2:3 Hvor mange kg af hver slags brugte han? 2: En metallegering blev blandet af to metaller i forholdet 3:5 Af det ene metal blev det brugt 90 kg Hvor mange kg indholdt hele legeringen? Tak!!!! -
berettermodellen i forhold til Stengade af KMG
Forumindlæghvordan er berettermodellen i forhold til Katrine Marie Guldagers novelle' Stengade' ? altså hvad er anslaget, præsentationen uddybningen, point of no return , konfliktoptrapningen, udtoningen ?? på forhånd tak -
Endnu et spørgsmål om inflation (sorry!)
ForumindlægMen hvis priserne på de danske varer stiger - det er jo det der hedder inflation - så må de udenlandske varer da være billigere i forhold til de danske? Så må det da være billigere at importere?Og, hvis det er billigere at eksportere - hvad er så ulempen ved inflation?? -
Mat/driftsøkonomi
ForumindlægHej. -
Differentialligning
ForumindlægHejsa... jeg sidder og knokler med en lidt svær opgave... Hvis nogen kunne hjælpe mig ville jeg blive glad :) Opgaven lyder: Bestem til differential ligningen y' + y = 20x+3 den løsning, hvis graf går gennem punktet P(1,4) Jeg er gået død i det og kan ikke se hvad jeg selv har gjort g... -
Mat/driftsøkonomi
ForumindlægHjælp til mat/driftsøkonomi på videre gående udd. ønskes. -
Sanger/bands navn på sang...
ForumindlægHey, nu har jeg ledt over et længere stykke tid, og det er endnu ikke lykkedes mig at finde navnet på dem som har lavet sange (dig og mig, tror jeg at den hedder)den lyder "Dig og mig, solen varmer trær´ne, og din mund, dig og mig, der er kun os derfindes kun, dig og mig".... En klassik... -
Matematik A?
Forumindlæghej.. jeg går i 2.g og har nu haft matematik på A i halvandet år, og kan mærke at det afterhånden er blevet rigtig svært at følge med.. Jeg har svært ved at lave de afleveringer og lektieer jeg får for, og har også svært ved at deltage aktivt i undervisningen, hvilket jeg er ved at være ret træt ... -
IRAK pt.???
ForumindlægHej, jeg er ved at læse op til his. om krigen mod irak 2003. Men jeg har ikke fulgt med i fjernsynet de sidste par måneder. Så jeg vil gerne høre, om der er nogen der lige vil fortælle mig hvordan situationen i IRAK er pt.? Er amrikanerne ved at få orden i tingene? Eller hvordan? Samme spg. har j... -
Udtale af tysk ¨
ForumindlægHej! Hvordan udtales.ö?ü?ä? -
Væskers viskositet.
ForumindlægUdledning af farten af kuglen, ved hjælp af: v=((2/9xgx(pk-pv))/n)xr2 -
matematik
Forumindlægjeg har fået en opgave hvor der en en tabel over udviklingen i antallet af studerende over et antal år.Udfra tabel-tallene har jeg bl.a. lavet en formel for den lineære linie.Til sidst i opgaven er der et spørgsmål der lyder således:Hvor meget vokser antallet af studerende i en 5-års periode?Mit ... -
HJÆLP til noter
ForumindlægHej... Jeg skal til eksamen i dansk, men mangler en del noter... Så hvis der er nogen, som har nogen relevante noter eller lign. til følgende tekster må de meget gerne sende det til min mail: [email protected]:Ludvig Holberg: Jeppe på Bjerget Villy Sørensen: Fuglen I JomfruhamP... -
Hvad siger I til min danske årsprøve?
ForumindlægNu har jeg så været til skriftlige årsprøve i dansk idag, og syntes selv det gik meget godt, men vil gerne lige høre hvad I andre mener... Jeg skrev en analyse og fortolkning af novellen Villy, skrevet af Charlotte Weitzes. I kan se min opgave her: Venlig Hilsen Bjarke
