Resultater: 18701 til 18720 af 436512
-
Ideer til SSO
ForumindlægHej alle :) jeg skal til at skrive SSO i historie B. Jeg har så valgt at skrive om kvindens rolle i mellemøsten. Vil så bare lige spørge om i har nogle underemner?? Ps. jeg kommer til at skrive om, hvordan de har udviklet sig gennem tiden :) Indtil videre har jeg kun tænkt på ... -
Propanol og Eddikesyre - kogepunkt?
ForumindlægHej SP Er der nogen der kan svare mig på, hvorfor eddikesyre har et højere kogepunkte end propanol? Begge molekyler er polære og danner hydrogenbindinger? Er det fordi eddikesyre er mere polært og danner flere hydrogenbindinger, eller hvordan? Og er der desuden nogen der ved, hvorfor man vælger... -
regneforskrift
ForumindlægOpgaven lyder : Angiv en regneforskrift for den funktion f, der opfylder:a)f'(x)=sin2x og f(0,5pi)= 2b)f''(x)=6x+1 , f'(0)=1 og f(2)=3Nogen der kan forklarer mig hvad jeg skal gøre? evt. lave lidthilsen klavs -
Matematik 9.klasse Pensum
ForumindlægHej allesammen :)) Ville gerne vide om nogen havde noter til 9. klasse pensum?? Normalt laver man ikke noter for hele 9.klasses pensum, men laver af C, B, og A niveau matematik. Men hvis nogen kunne hjælpe :)) TAK PÅ FORHÅND. -
Hjælp til disposition i engelsk
ForumindlægHej, Vi er i klassen begyndt at lave dispositioner i engelsk. Vores underemner er: Conflicts, being different, living in Australia og sports. Har haft rigtig svært ved at finde et emne, men er kommet frem til at jeg vil skrive om at være anderledes. Jeg tænkte at skrive noget om, hvordan man ... -
Nutidens unge
ForumindlægHej, gider I ikke at hjælpe mig med nogle stikord om hvordan nutidens unge er idag ang. politik og socialt -
Ansøgning til TandlægeUdd
ForumindlægHej, jeg vil rigtig gerne ind og læse ordontologi/tandlæge, men har desværre ikke gennemsnittet til det. Derfor vil jeg gerne søge under kvote 2, 15. marts 2011. Min egentlige spørgsmål er, hvad kan jeg gøre for at komme ind, da mine chancer er rimlig små, så er der noget jeg kan gøre udov... -
Tysk oversættelse
ForumindlægKan nogle hjælp mig med at rette denne korte tysk oversættelse.Ungdomsmagasinet Scala beretter følgende:De gamle har ofte deres problemer. Bedstemor Krause fortællerf.eks. om sit liv: Hun lever i Østberlin i sin toværelses lejlighed,hendes mand er død, og hendes børn er flyttet for mange år siden... -
engelsk stil...:(
Forumindlæghey...Jeg har en engelsk stil, som jeg virkelig håber på at nogen gider rette for mig.. jeg vil så gerne få et 10 tal.. bare en gang..Nogen der er interesseret i at hjælpe? please?Hvis der er nogen, så være sød og skriv jeres e-mail addresse her ved oplægget, så sender jeg den til jer..Håber der ... -
Re-eksamen
ForumindlægHar været opppe til grammatik (engelsk) eksamen, og det gik ikke så godt som jeg havde håbet på - der er dog stadig en chance for at jeg består. Vil dog høre, om det er muligt at tage en re-eksamen, hvis ikke man dumper, men bare vil forbedre sin karakter? Lige p.t. står jeg i den situation a... -
analyser en figur?
ForumindlægHejsa, jeg har det ret svært ved at analysere figurer, vil høre om der er nogen som kan hjælpe mig med denne, det er til i morgen, så det haster lidt, men håber på hjælp alligevel =) : http://i62.photobucket.com/albums/h95/Fiddo/scan0002-1.jpg?t=1229878417 -
gøre rede for...
ForumindlægHej jeg har lige brug for noget hjælp til denne her opgave: På figuren ses en skitse af graferne for tre funktioner f,g og h. Gør rede for, hvilken af funktionerne g og h, der er den aflede funktion til f? opgaven er vehæftet! tak på forhånd :) -
antal atomer?
Forumindlæghiii nogen der kan sige om det er rigtigt atder i ammoniumcarbonat: (NH4)2CO3er: 2 N-atomer, 8 H-atomer, 1 c-atom og 3 O-atomer? Er lidt i tvivl om man skal gange eller plusse når der står et 2 tal uden for parantesen :? -
Hjælp!
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har arbejdet lidt med comptonspredning, men jeg forstår simpelthen ikke noget af det. Jeg har forstået, at det handler om, at et foton slår et elektron ud af skallen og at der derved bliver tilført energi? Jeg har en opgave, hvor jeg skal gøre rede for comptonspredn... -
Årgang what??
ForumindlægHej. Tænkte på, når man skriver: "1.y årgang et eller andet", er det så det år, man startede på uddannelse eller det år, man vil blive færdig? Tak på forhånd. ;) -
Reducere x-(-4)=-4
ForumindlægHej er lige gået totalt istå med en opgave hvor jeg skal reducere dette for at komme videre, er der nogen der kan hjælpe? -
Vis, at funktionen er kontinuert
ForumindlægNogen der kan hjælpe med den vedhæftede opgave? Jeg ved at man i b) skal integrere funktionen (A=∫ba f(x)?x) for at finde arealet, men hvordan finder man den anden grænse (b)? På forhånd, tak. -
Kompleks kemi. Komplexligevægt
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe mig en smule. Jeg sidder på nuværende tidspunkt og skriver min SRP i juleferien. I min opgaveformulering har jeg fået stillet et spørgsmål som jeg oerhovedet ikke kan komme videre med. Spørgsmålet lyder: Med udgangspunkt i den molekylær... -
differenskvotient
Forumindlægjeg skal bestemme funktionstilvæksten Δy ud fra x0 = 2 af funktionen f givet ved f (x) = 3x^2 – 1 F(2+h) = 3 (2 + h)^2 – 1 = 3 (4 + h^2 + 4h) = 12 + 3h^2 + 12h Funktionstilvækst er altså : 3h^2 + 12 h Men det er første gang jeg har om differenskvoitent og jeg kan ik... -
AB0 systemets arvegang
Forumindlæghej derude :p jeg er virkelig i tvivl om arvegangen i AB0 systemet. Hvordan fungerer det lige?:) hvor mange mulige genotyper er der?
