Resultater: 18801 til 18820 af 436512
-
Mulige genotyper
ForumindlægGlycogen storage disease type 1 er en arvelig sygdom, der nedarves autosomalt recessivt. Sygdommen medfører, at kroppen ikke kan nedbryge glycogen til glucose. Der sker en ophobning af glycogen i leveren. Sygdommen skyldes en fejl i genet G6PC, der koder for dannelse af enzymet glucose- 6- phosph... -
hjælp hvordan skal jeg bestå
Forumindlæghej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål angående uddannelse. Jeg skal op i 3 hovedfag, men er bange for at jeg dumper en af de 3 hovedfag. Jeg er bange for at, jeg dumper. Jeg er blevet erkæret uddannelesesparat, men min lærer siger, at man skal bestå, for at komme ind på gymnasium. -
Konjunktur og trend
ForumindlægHej.Hej. Er der nogle som kan hjælpe mig med hvad jeg kan komme ind på, ved at redegøre for betydningen af konjunktur og trend? Er trend ikke den der kurve på en graf, der beskriver konjunkturerne? Jeg har en sidste ting jeg også lige vil spørge om. Jeg skal redegøre for begreberne lav- og højkon... -
Et forslag til effektivisering af lektieforumet i kategorierne matematik, fysik og kemi
ForumindlægJeg bør indledningsvis gør det klart at dette indlæg tager udgangspunkt i lektieforumet tilhørende matematik, fysik og kemi. Men jeg skal ikke udelukke at det ikke også er relevant for nogle (hvis ikke alle) af de andre kategorier under lektieforumet. Jeg er bemærket at når personer opretter et ... -
Falkoner Kollegiet og økonomi
ForumindlægHej.. jeg vil høre om man kan "leve" på Falkoner Kollegiet med SU og noget arbejde ved siden af? Jeg vil meget gerne høre andre, som bor der.. om de kan få økonomien at køre? Det vil være en stor hjælp.. -
afbøjningsvinkel---optisk gitter
ForumindlægHej Vi har lavet et forsøg med et optisk gitter og vi skal beregne afbøjningsvinklen for 1.orden ved at dividerer afstanden fra gitteret til væggen og afstanden mellem centerprikken og n'te orden. men for 1. orden er der jo to afstande, afstanden til højre og venstre for 0.orden. Skal jeg... -
Hydrofil & hydrofob
Forumindlægnogle der kan hjælpe med opgave 2 & 3 ? i opgave 3, kender vi til reglen at stoffet er hydrofilt hvis det indeholder mindst en hydrofil gruppe for hver 4. hydrofobe gruppe.. vi har 1 carbonylgruppe som er hydrofil. er der flere ? vi har sygt mange C-H bindinger, hvordan skal man angive dem... -
ligning for vinkelret tangent på linje:/ hjælp
Forumindlæghejsa. jeg har nogle problemer med en matematik opgave: bestem en ligning for den tangent der står vinkelret på linjen med ligningen 2y+x-4=0: jeg har isoleret y, og har fået den til at blive: y= -0,5*x-4. -0,5 har jeg fået på denne måde: y-2= x-4 = 2/ -4 = -0,5 = y= -0,5x-4 er det rig... -
Eksamensæt
ForumindlægJeg har et problem med at løse de her spørgsmål. Hvis nogen kunne hjælpe. tak på forhånd. 1. En solrig sommerdag vokser koncentrationen af algere i vandet med 4% i timen. Til at begynde med er en koncentrationen af alger på 120 mio pr. L. Opstil en model 2. En retvinkel trekant. Jeg skal udre... -
Kemi A-niveau
ForumindlægHej Jeg ville lige høre om nogle havde lavet opg. 2 i maj 1993 og opgave 1 i maj 1995 I studenterhæfterne...Ville bare lige høre om der var noget hjælp at hente... -
skat
ForumindlægHej alle sammen.. Hvis man forhøjer skatten på mættet fedt (set udfra socialismen), vil der være tale om den progressive eller proportional beskatning? Håber på et svar og på forhånd tak :) -
ABSTRACT - haster
ForumindlægHej. Hvad skal abstract indeholde? Skal det bare fortælle, hvad opgaven handler om, eller skal man skrive om metode og empiri etc? hjælp:) -
Romantikken
ForumindlægHej :) Hører animisme under universalromantikken ? eller hører begrebet et andet tidspunkt til i romantikken ? På forhånd tak for hjælpen :) -
tangent og a b og c
ForumindlægParablen med ligningen y = ax^2 + bx + c tangerer linien y = x i (0, 0). Desuden er y = 2x – 3 tangent til parablen. Beregn konstanterne a, b og c. så skal jeg vist bruge denne formel: Andengradspolynomiet: , f(x) = ax^2 + bx + c hvor f(x0) = 2ax0 + b Jeg har y = 2x - 3 vil det sig... -
Tilsvarende engelsk side?
ForumindlægHejsa!Jeg tænkte om der var nogen der kendte en engelsk lektiehjælpsside? En engelsk studieportal?~Bella -
Find a og b når man kender c og toppunkt
Forumindlæg -
konjunktur
ForumindlægHej, Er der nogen der kan fortælle mig hvad der karakteriserer opgangs- og nedgangsperioderne i et konjunkturforløb? -
stil - idé
ForumindlægHej. Jeg er lige gået igang med at skrive en stil om global opvarmning. Altså min storesøster har hjulpet mig en idé til hvad den skal handle om. Hun synes det ville være en god idé hvis jeg skrev om en dreng, som bruger rigtig meget kuldioxid, uden at tænke på ozonlaget. Pludselig en dag ville ... -
Coldplay versus Joe Satriani
ForumindlægHvad siger I? Har Coldplay efterlignet eller ej? -
Dum funktionsfejl?
ForumindlægJeg har regnet følgende opgave igennem, og jeg synes mine resultater lyder rimelige - bortset fra C. Hvad er der gået galt?Link: http://frip.dk/bilerne/opg%201.docPå forhånd tak ;)
