Resultater: 18781 til 18800 af 436512
-
tangent og funktion
ForumindlægJeg skal vise, at linjen med ligningen y = 3x – 9/2 er tangent til parablen med ligningen y = - ½ x^2 Jeg har lavet en graf over tangent og funktion, kan i hjælpe mig videre? Er det noget med at jeg skal finde røringspunktet så jeg har a...? (beklager.. der er en skrivefejl i det... -
parametre
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål. Hvis nu man skulle vælge 2 parametre (fx. beskæftigelse, inflation, offentlige udgifter og m.m) og diskutere sammenhængen mellem dem, hvilke 2 parametre ville så være mest oplagt at vælge? Eller mere hvilke 2 parametre kan man diskutere mest om og hvorfor? Skal fin... -
Hjælp
ForumindlægVille være glad, hvis nogen lå inde med nogle notater til oldtidskundskab som de kunne dele. Bl.a. nogen om Perikles gravtale. Tak på forhånd -
kasse
Forumindlæghej har et mat-problem jeg ikke kan finde ud af der er en kasse der skal have rumfanget 500cm^3 brede i cm er x længde ålt i cm x+3 1. og jeg skal bestemme kassens højde der skal udtrykkes ved hjælp af x, 2. og overfladen som også er udtrykt ved x mit svar er x*(x+3)*x=500? -
ligning
Forumindlægln(2x-1)+ln(x)=0 hvad er mellemregningen til opgave. -
Bedre til engelsk mundtlig.
ForumindlægHej. Jeg går lige nu i 10 klasse og regner med at skulle på HHX næste år. I den anledning har jeg ikke fået de bedre ½ års karakterer i engelsk. (02) Nogle der har nogle tips til at blive bedre til at TALE engelsk? for det er det jeg har svært ved. Jeg har ca. 7 uger til at fo... -
andengradsligning!!!
ForumindlægHej Jeg ska lave følgende ligning om til andengradsligningsformen: 1/x - 3/x2 = 0 Hvordan gør jeg det? Jeg får den til -x2 -3x + 1 = 0, men her kom x2 på den anden side af lighedstegnet, fordi jeg gangede med det på begge sider af lighedstegnet. Men 0 * x2 giver jo 0? Er der nogen der k... -
Feliz Navidad
Forumindlæg¡Felices Pascuas y un Próspero Año Nuevo! Tak for et godt år herinde på Studieportalen (Spansk-forummet). Håber i har lært bare en smule :) Jeg er selv faldet af på den efter endt skolegang, men det er så min egen skyld. Man kan jo bare holde det ved lige. Håber vi får endn... -
f'(x)
ForumindlægHvad bliver 2x3 til når man skal lave det om til en f'(x) funktion? Altså mærkefunktion. -
Vedrørende tangent ligning
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave hvor jeg har en tangentligning og jeg skal finde røringspunktet til denne. Hjælp - tak :) -
formler - forvirring
ForumindlægVed 2 elementer i parallelforbindelse, er spændingen over komponenterne: U1=U2=U3 . Hvad menes der over komponenterne? Er det, det samme som gennem komponenterne? Er dette en formel for polspænding eller hvilespænding? -
Elastisk stød
ForumindlægJeg har problemer med denne fysik opgave, så jeg håber der er én eller anden, som kan hjælpe mig lidt med den:En kugle har m1 = 4kg og v1 = 6m/s. Den indhenter en anden kugle med m2 = 10kg. Stødet er elastisk og kugle 1 rammer kugle 2 centralt. Kugle 1 kommer i hvile efter stødet.a) Hvor stor var... -
Cosinusrelation
ForumindlægVed hjælp af cosinusrelationerne, skal jeg regne ukendte stykker ud i en trekantABC Hvordan beregner man de ukendte stykker ud i en vilkårlig trekant, når A= 62 grader, a = 15 og b = 7 ? :) -
Kanonenfutter
Forumindlæghej.. jeg sidder lige med den meget besværlige tekst fra Kanonenfutter og for at sige min ærlige mening så fatter jeg ganske enkelt ikke en meter af den... Så hvis der er nogen der har læst den, vil i så ikke være så venlige at skrive hvad den handler om? Helst på dansk, for ellers fatter jeg det... -
Hjælp med opgave
ForumindlægHej jeg har en opgave som jeg skal lave. men jeg forstår ikke helt hvad jeg skal lave noget det ved hvordan det skal gørest? Jeg har vedhæft et billede af opgaven. -
gode ideer til dansk mundtlig?...
ForumindlægHej Jeg går i 10. klasse og lige trukket i dansk. Jeg har fået fordybelsesområdet: Arbejdsliv, hvor jeg skal finde en artikel, om det gode/dårlige arbejdsliv. Nu er jeg bare i tvivl om, at man gerne må samligne med arbejdslivet/forholdene i gammle dage og nu. Ellers havde jeg også tænket på at f... -
HJÆLP TIL SUMKURVE - HASTER
ForumindlægOpretter lige den her i stedet for den anden. Jeg skal have hjælp til spørgsmålet "Hvor mange procent af eleverne har en hvilkepuls på 57 eller derunder?" Hvordan finder jeg ud af det? Jeg HAR lavet sumkurven. -
Kilder
ForumindlægEr det et minus at man kun har 4 bøger og en HEL MASSE internetssider? :S -
Engelsk rettelse
ForumindlægGider nogen være søde at rette dette igennem?Summary:The short story is about how a huge church in Conn is divided into two parts. On the left side, a few sinners are sitting while the right side is filled with other people every Sunday. There are electric wall-heaters to heat the right half of t... -
Sætte to funktioner lig hinanden.
ForumindlægJeg skal bestemme koordnaterne til et punkt, som er skæringspunktete mellem disse to grafer: f(x) = 0,11x^2 + 0,73x + 0,78 g(x) = 0,3x^3 + x^2 - 0,3x - 4 For at finde skæringspunktet sætter man de to grafer lig hinanden. f(x) = g(x) 0,11x^2 + 0,73x + 0,78 = 0,3x^3 + x^2 - 0,3x - 4 Jeg ved g...
