Resultater: 18841 til 18860 af 436512
-
Tvivl om valgfag
ForumindlægDa jeg skal til at vælge valgfag for 3.g, kunne jeg godt tænkte mig at høre lidt om de forskellige fag, da jeg er meget i tvivl! Jeg går på stx med studieretningen Samfundsfag A, Matematik B og Naturgeografi B. Jeg hæver Matematik til A-niveau, men skal derudover vælge ét valgfag. Valget st... -
Borgerligt Tusmørke = Lost!!
ForumindlægHej :-) Jeg har fået en opgave for i dansk og jeg er helt lost! :-O Så hvis der var nogen der gad give lidt stikord til følgende spørgsmål ville jeg blive ellevild ;-) Hvilken genre er ”Borgerligt tusmørke”? Hvilket ”Danmarksbillede” tegner ”Borgerligt t... -
Radioaktivitet (alfa)
ForumindlægHej! Er der nogen, der ved, hvad alfastråling bruges til i hverdagen? Jeg ved godt, hvad beta- og gammastråling bruges til, men synes ikke, at jeg kan finde noget om alfa? Det er til min fysikrapport, som skal afleveres på tirsdag. :-) Mange tak. -
Romantikken
ForumindlægHvad skete der rent historisk under romantikken rundt om i verden? Gik det godt eller skidt? -
Borgerligt Tusmørke = Lost!!!
ForumindlægHej :-) Jeg har fået en opgave for i dansk og jeg er helt lost! :-O Så hvis der var nogen der gad give lidt stikord til følgende spørgsmål ville jeg blive ellevild ;-) Hvilken genre er ”Borgerligt tusmørke”? Hvilket ”Danmarksbillede” tegner ”Borgerligt tusmø... -
Oversat rigtigt??
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt om følgende er oversat rigtigt: Hvis vi havde en vaskemaskine, ville vi være glade. Wenn wir eine Geschirrspülmaschine hätten, wollten wir froh wären/sein. -
Matematik HJÆLP...:(!!!!
ForumindlægHey.... jeg sidder og har virkelig problemer med opg for neden, og ved ikk hvordan jeg skal regne det ud...håber at der er nogen der har bud på det....opg. lyder således:I et koordinatsystem med begyndelsespunkt 0 er en parabel graf for funktionen f(x)=-1/2x^2+5.1. Beregn koordinaterne til p... -
HJÆÆÆLP :(
ForumindlægHaha, hej igenigen. Jeg har nu lavet sumkurven til denne opgave: Hvordan skal opgave b) løses? Altså hvordan finder man ud af det? Hvis det er til nogen hjælp, så bruger jeg n-spire. -
Opstilling af model
ForumindlægHej! Jeg her helt lost i denne opgave. Det er den eneste opgave i denne aflevering. Jeg tænker vi skal bruge en eksponentiel sammenhæng. Håber der er nogle der kan hjælpe med denne opgave: For kæmpefuglen Titanis Walleri gælder det, at vægten er proportional med længden af lårbenet i tredje pote... -
Total demand relationship
ForumindlægHow do I determine (in a graph) the total demand relaitonship if I know consumer A, B and C's demand relationships? -
BoConcept
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en afsætningopgaven, hvor jeg skal finde ud af, hvilken prisstrategi BoConcept bruger. Jeg har nu længe siddet fast i dette spørgsmål, og håber en af jer sidder inde med svaret, eller en idé til hvordan jeg kan finde svaret på spørgsmålet. På forhånd tak Camilla -
Hastighedsudtrykket for nedbrydningsprocessen
ForumindlægOpgave 6)Den naturlige nedbrydning af ozon er en 2. ordens reaktion med hastighedskonstanten:k = 5 * 10^-3 L*(mol*s)^-1:2O3(g) <-> 3O2(g)a) Opskriv hastighedsudtrykket for nedbrydningsprocessen??Er det ikke noget med V = v[A] / T??b) Beregn den tid, det vil tage for ozonkoncentrationen at f... -
Jers mening?
ForumindlægHar i nogensinde, kommet til at tænke på at det ville bare være så meget nemmere og aflevere en andes 3.g'ers studieretningsprojekt, som går på et andet gymnasium? (og opgaven havde fået en god karaktere) Så behøvede man jo ikke og skrive den selv.. Man må jo selv bestemme hvad man vil skrive... -
Oversættelse fra La hija del puma
ForumindlægHej med jer.Jeg har en oversættelse i spansk jeg er lidt usikker på, håber i kan hjælpe:-)Den danske tekst lyder således:Alle dyr har gode og dårlige egenskaber, og en nahual* kan være bade god og ond. Alle nahualer har forskellige egenskaber, der svarer til de dyr, de repræsenterer. Pumaen er mo... -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg har lige fået mine standpunktkarakterer, som alle har vægten 1.0. Det forstår jeg ikke eftersom jeg har biologi på B-niveau, og mit tidligere B-niveau fag, samf, havde vægten 1.5, nogen forklaring på det? Ydermere er der ved mine karakterer også en udregning af mit foreløbige gennemsnit baser... -
hjælp til oversættelse til fransk
ForumindlægJean-Louis, qui vient de France, a visité beaucoup de pays en Afrique et Asie, par exemple le Maroc, l'Algérie, le Vietnam et l'Australie. Mais naturellement c'est l'Europe, il connait le mieux - et surtout la France; il fait du camping les Alpes et les Pyrénées, il nage à la Medi... -
Studerende på 1. klasse
ForumindlægDe venlige sjæle fra LO har lavet en undersøgelse, som viser, at den danske studerende lever et liv på første klasse. Undersøgelsen viser, at der er mange studerende ved de højere læreranstalter, som får en eller anden form for støtte af forældrene eller optager et studielån. Derudover viser und... -
Rettelse af dansk stil
Forumindlægheej derude :) Nogen der har tid til at rette en dansk stil ?? -
formanalyse
ForumindlægHej. Er der ikke en, som vil hjælpe mig med en formanalyse, som jeg har virkelig svært ved at inddele? Ville virkelig være skønt. :-) -
Hjælp til 5 sætninger
ForumindlægHejsa. Jeg har lige fået fransk i 1.g (Begynder) - og er ikke så god til det. Jeg har lavet 3 sætninger, men tror, der er mange fejl. Er der en, der vil hjælpe? Knuzz Hanna3Sætninger:• Le pilote raconter une histoire d’un petit prince, qu’il avait six ans.• Le petit prince veinne d’une planète pe...
