Resultater: 18581 til 18600 af 436512
-
Raketbil
ForumindlægHej folkens På billedet ses en raketbil med en oppustede ballon der får bilen til at sende luftstrøm bagud. Sammenhængen mellem dens position (målt i m) og tid (målt i sek) er givet ved: x(t)=0.3823*t^(2)+0.9367*t+0.3696. Hvad kan man udfra ligningen sige om bilens bevægelse? Nogle ideer ... -
vedr. straf
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig, ved at give nogle gode svar på 1. "hvad er grunden til straffe" 2. "straffe i udlandet, forskellen på straffen mellem udlandet og DK" -
Mat B eksamen i mandags
ForumindlægHej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger? -
HJÆLP!
ForumindlægJeg har et problem med denne opgave i min problemregning.. Andersen har 103 km til sit sommerhus. Han kører derop i weekenden med en gennemsnitsfart på 78 km/t. hvor mange min. bruger han på at køre frem og tilbage til sommerhuset? (helt tal) Tak på forhånd.. (: -
økonomisk krise og kommunisme
ForumindlægJeg er ved at læse op til historie, og er ved at læse og den nye verdenordenen, ligenu er jeg ved at læse om marshall-planen. Men der er noget jeg ikke helt kan gennemskue, hvorfor bliver kommunismen så in, når et land lider under økonomisk krise?Jeg håber i forstår hvad jeg mener, jeg er ikke in... -
Noter til et Christa Wolf-brev
ForumindlægDa jeg skal til tysk-eksamen på fredag d. 28/5 og mangler notater til Christa Wolf: "Brief an Günter Grass", ville jeg være meget glad, hvis der var nogen der kunne være mig behjælpelig.På forhånd tak! -
en mat.opg. fra årsprøven
Forumindlæghey jeg har været oppe i mat årsprøve i dag og har muligvis svaret forkert på sidste spm som lyder:Med begyndelsespunkt O er en parabel graf for funktionen:f(x)=-½x^2+5Det oplyses, at tangenten til grafen for f i punktet P(x0,f(x0)),hvor x0 er forsk. fra 0, og er vinkelret på linjen gennem punkte... -
Fransk notater
ForumindlægHeysan, nu står det sådan til at jeg har været så heldig at trække "fransk" som eksamensfag... hvis der er nogle som ligger inde med nogle notater til fx; boîte aux lettres, Haïti, Au revoir les enfants eller andre må de meget gerne smide dem op =) tak på forhånd -
E-Case Bolia.com
ForumindlægHer kan man diskutere E-Casen og hjælpe hinanden med gode ideer... -
trelleborg? (vikingetiden)
ForumindlægHej.. hvordan defineres en trelleborg? hvad var det? og hvad blev anlægene brugt til ? håber der er nogen der kan hjælpe mig... på forhånd tak...:) -
The bride comes to yellow sky??
Forumindlæghej.. nu har jeg søgt og søgt.. men det er næsten umuligt for mig at finde notater omkring den overnævnte novelle.. er der måske en eller anden engel, der kan hjælpe mig...? -
Avisernes holdning
ForumindlægHej alle,I må lige hjælpe mig engang...Hvilke aviser har hvilke politiske holdninger?? Evt. placeret i forhold til hinanden..Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak!#Daniel -
Forsøg md lod.
ForumindlægLige meget kort: Jeg har nogle måle resultater: t/s 0,00 0,05 0,10 0,15 0,20 s/m 0,0054 0,034 0,0834 0,155 Hvordan beregner jeg ´hastigheden v/(m/s) det er simpelt nok ja: s/t, men får ikke samme resultat som nogle af mine klassekammerater! :-S -
Genetik 1 spørgsmål.
ForumindlægHvorfor opstår der nykombinanter? -
Halveringstids opgaver.. Hjælp please :/
ForumindlægHej! Har brug for hjælp til 2 opgaver og det ville være skønt med noget hjælp tak.. :/ 1) Rn-220 har en halveringstid på 51s. Hvor lang tid går der før aktiviteten af en Rn-220 kilde er 4 gange mindre end start-aktiviteten? 2) Aktiviteten fra et radioaktivt materiale måles med en Geiger-Müller ... -
Jer der har været til 2g. sprog. eks
ForumindlægEt spørgsmål til Jer der har været oppe i engelsk på B niveau (2g)på sproglig linje; Hvor mange spørgsmål kunne I vælge imellem?Plejer det ikke at være noget med 10 stykker? -
Induktion, spænding?
ForumindlægHejsa, Jeg har læst en masse indlæg omhandlende induktion og spænding.. Men jeg forstår stadig ikke, hvad spænding har med induktion at gøre? Altså.. Ved at føre en magnet op og ned i en spole, bliver der så skabt en spænding, som egentlig er strøm? Jeg er helt lost.. Hvis også i kan forklare mig... -
Irak -->??
ForumindlægHey, er der nogem der kan redegør for hovedtrækkende i Iraks historie efter 2.verdenskrig og forklar, hvordan Saddam Hussein kom til magten? -
Kemi årsprøve
ForumindlægHej, da jeg lige har været til årsprøve i kemi i dag ville jeg høre for sjovt om der ikke er nogle der vil regne nogle af opgaverne ud, bare for at se om jeg har fået nogenlunde det samme.1) kanelaldehyd er den trans-isomer form af molekyletR-CH=CH-CHOopskriv en strukturformel for kanelaldehyd, i... -
HJÆLP
ForumindlægHej Er der nogle der er søde og rette lidt engelsk igennem for grammatik fejl?? Det er ikke så meget. Skriv jeres e-mail så vil jeg sende opgaven til jer som skal rettes for grammatik fejl.
