Resultater: 18521 til 18540 af 436512
-
hjælp
Forumindlæger der nogen der hjælpe mig, for jeg kan simpelthen ikke udregne det!!!! :) 1. opg: 6(2x – 5) = 3x + 15 2. opg: 3,4/x + 2,4/3x = 7 -
begreber
ForumindlægNogen der har en oversigt over de forskellige begreber indenfor old. Såsom hybris og nemesis og hvad der nu ellers lige er at finde ? :D -
Samtid
ForumindlægSå er det snart ved at være min tur til at skulle til samtidseksamen.Var til spørgetime idag, og det eneste min lærer gjorde var, at gøre mig mere nervøs- her tænker jeg på: Hvis I ikke har fordi'erne med, så går det altså ikke ret godt!Er der nogle der har været oppe til samtid, og som kan b... -
Studenter-mad
ForumindlægHejsa allesammen..Ja nu er tiden endelig kommet for mig.. J bliver student til sommer! Rigtig dejligt!Derfor har jeg et spørgsmål!Er der nogle der har en god ide til noget "let" mad (altså noget som ikke ligger så tungt i maven c",)) og evt. noget at drikke til!?Jeg synes nemlig ba... -
ordbøger med til engelsk skriftlig årsprøve
ForumindlægMå man godt have ordbøger med til engelsk skriftlig årsprøve? -
Mytologi
ForumindlægHej!Jeg er igang med 1.g dk-opg, og har valgt at skrive om Pelle Erobreren af M.A.Nexø. Jeg skal som et af afsnittene sammenligne PE med noget mytologisk.Indtil videre har jeg fundet William Erobreren (en gammel engelsk konge) og Samson og Dalila. Men det kunne være rart med nogle flere eksempler... -
->TYSK eksamen<-
ForumindlægJeg interessert i at vide, om man må tage ordbog med til tysk mundtlig eksamen, hvis man selv "skriver" den af?! -
Methanal
ForumindlægMethanal spiller en vigtig rolle i den kemiske industri, hvor stoffet især anvendes til fremstilling af forskellige former for plast. Man fremstiller methanal ved forsigtig oxidation af methanol. Oxidationsmidlet er luftens O2. Skriv reaktionsskemaet for processen ... -
densitet
ForumindlægEr ved at skrive rapport om vands densitet.. Men hvordan skal jeg i min rapport forklare at a ( når v og m indsættes i et koordinatsystem) er densiteten for stoffet? PÅ forhånd tak -
City of glass? (by af glas)
ForumindlægHej.. er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej ? jeg kan nemlig komme op i en roman ved navn "city of glass" af Paul Auster.. Jeg har nemlig ingen notater på den.. håber der er nogen der kan hjælpe.. -
eksponentielt aftagende
ForumindlægDet ville være fedt hvis jeg kunne få lidt hjælp til opgave C. Jeg har vedhæftet en fil, så er det lidt nemmere at regne med. -
HJÆLP TIL RETTELSE "El mariachi" scene 1-15
Forumindlæg -
valuta
Forumindlæghej. det kunne være dejligt hvis en kunne hjælpe mig med dette spørgsmål. (: hvorfor mister landene muglighederne for at føre valutapolitik - og hvilke problemer kan dette tab medføre for det enkelte land? indrag spanien. på forhånd tak. -
Dansk > matematik ?
ForumindlægEr jeg den eneste der synes at det er forkert at man i dansk "sagtens" kan få 13, mens det i matematik stortset er umuligt?Har hørt om folk der får 13 i dansk, men aldrig i matematik.Og hvis vi sammenligner diktaten man har i folkeskolen skal man "bare" have alle rigtige for a... -
Historie!!!!
Forumindlæghey hey...sidder lige og læser lidt om den franske revolution.. der dúkkede lige et ord op "emigranter".. hvad menes med det?? mange takpå forhånd.~Molly~ -
3 matematikopgaver u. hjælpemidler
ForumindlægHej derude! Jeg har brug for lidt hjælp til nogle matematikopgaver uden hjælpemidler:1)Omskriv hvert af nedenstående udtryk til frn impleste form, der kun indeholder én kvadratrod:a) KVADR(30x)/(KVADR(2x)*KVADR(5)b) KVADR((4x^3)*(y^4))*KVADR((18x^3)*(y^2))2) Isoler T2 i formlen:ln(k1/k2) = (E/R)*... -
Problemregning.
ForumindlægJeg har et problem med denne opgave i min problemregning.. Andersen har 103 km til sit sommerhus. Han kører derop i weekenden med en gennemsnitsfart på 78 km/t. hvor mange min. bruger han på at køre frem og tilbage til sommerhuset? (helt tal) Tak på forhånd.. (: -
relative pronominer. Lidt hjælp
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg får gang på gang fejl i mine tysk stile ved de relative pronominer, de er min svaghed.. jeg sidder og øver mig lidt på dem, men der er intet facit her i min tyskbog. Er der nogen der kan skrive hvad de mener er rigtig at indsætte i disse sætninger? 1)Wie heisst der Film vo... -
årsprøve??karakter??
Forumindlæghej..jeg har lige været op på prøve i engelsk skriftlig..altså en årsprøve..jeg har lavet en essay og vil have andre til at kigge på den og sige jeres mening om hvad jeg burde få for den..både grammatisk og indholdsmæssigt..Essay about “A birthday Remembered”When someone has lost her mother she w... -
Arbejderne i vingården
ForumindlægHej!hvad er budskabet og pointen i "arbejderne i vingården" matthæus kap. 20"lad de første blive de sidste og de sidste blive de første" -> hvor vil han hen med det? Det er jo pisse uretfærdigt! Er budskabet så at der igen retfærdighed findes? nej sikkert ikk.. men hvad er ...
