Resultater: 18361 til 18380 af 436512
-
Endoterm - Exoterm Hvordan kan jeg "se" det på reaktionen????
ForumindlægHeyHvordan kan jeg se på et reaktionsskema om en reaktion er endoterm eller exoterm?nogle gange er den vist endoterm hvis den skal "spalte" et molekyle men det passer vist ikke altid gør det???? -
hjælp
Forumindlæghej! jeg skal til eksamen i morgen, og kan ikke finde noget om emnet, europas historie 1600-1800 med særlig vægt på frankrig.... håber der er nogen der kan hjælpe mig med at få et hurtigt overblik... -
opg i kemi
Forumindlæghey folkens jeg skal snart op til kemi årsprøve og øver mig lidt i forvejen, men desværre støder jeg på problemer og derfor ville jeg lige spørge jer herinde...opg1)styren(C6H5CHCH2)polymeriserer til polystyren, skitser reaktionsskemaethvordan var det nu med polymerisation?håber jeg kan komme med... -
religion
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med denne sætning?:"Kristendommen har fra sin begyndelse været dualistisk. Ofte begrundet i Jesu ord " giv Gud hvad Guds er - og Kejseren hvad Kejserens er"jeg forstår slet ikke hvordan dualismen kan begrundes ud fra disse ord? Dualisme går vel ud på at kun sjæ... -
Emner til dansk sygeeksamen
ForumindlægHejJeg vil gerne vide om der er nogen som kan fortælle mig hvad emnerne var til sygeeksamen 2002 og 2003 i skriftlig dansk til studentereksamen.Gerne hvilke forfattere, emner etc.På forhånd tak. -
Årsprøve spørgsmål
ForumindlægEr igang med at forberede mig til årsprøve, men jeg støder ind i mogle problemer nogle gange. Denne gang er det to opgaver. (der bliver måske tilføjet flere opgaver efterhånden).1. Løs uligheden: (x-1)(x+2)(x-4)Hvordan skal man gøre det?2. f(x)= 2x + 5 + (10/(x-1))Grafen for f har to asymptoter.B... -
Filosofi. Forandring ifølge Platon?
ForumindlægJeg har meget svært ved at svare på dette spørgsmål: Gør rede for forandringen i følge platon? -
sex i antikken
ForumindlægEr det virkelig rigtigt at hvis man var en mand i antikkens tid i Grækenland, og man hverken var homoseksuel, eller til små drenge, så var man ikke en rigtig mand? -
Utilfredshed!
ForumindlægBeklager den upræcise overskrift og kategorien, som nok ikke er passende, men da det haster, og da jeg er sur og har brug for jeres hjælp, håber jeg I er forstående! Jeg var så uheldig i går at få en "kontrolafgift" i toget. Da jeg står på Hellerup st. får jeg at vide at mit månedskor... -
Titan
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe med c) og d) i den vedhæftede opgave. Jeg skal bare lige bruge et hint til hvordan de skal løses. På forhånd tak! -
Potensregler
ForumindlægHej alle, jeg har matematik på b, og jeg skal have en "lille" test her tirsdag d.14 april, og det ville være dejligt hvis i ville hjælpe mig med at fortælle hvad det er jeg skal gøre udover at læse op på det, men hvad der specielt er vigtigt i dette emne På forhånd tak. -
Kinesisk spørgsmål
ForumindlægHvad hedder sætningskonstruktionen "fordi...så..." på kinesisk? Hvordan udtrykker man "når" og "da" på kinesisk? Hvordan skriver man at man gør noget sammen med nogen på kinesisk? -
Guderne i Hinduismen!!
ForumindlægJeg skal op i religion i morgen og sidder med alle de der guder de ha.r. men nu er jeg kommet i tvivl om nogle af dem.. i min lærebog står der, at de tre populæreste er Vishnu, Brahma og ShivaPå nettet har jeg fundet en side, der siger, at den populæreste Gud er Indra.. og modsat min bog er den p... -
det haster :)
ForumindlægHeej , håber der er nogle derude som kan hjælpe mig med et lille spørgmål :) Jeg skal regne befolkninstætheden ud i indbyggere/Ha Der er i alt 260 indbyggere og samlet areal er 2100 Ha Lige meget hvordan jeg udregner det , synes jeg ikke svaret passer ... Håber nogle kan hjæpe da svaret haster - ... -
haster
Forumindlæghej hvis man skal bergne overflade af en kasse skal man så regne længde gang højde eller brede -
Eksamen i morgen
ForumindlægHej :)Ved godt at jeg nok er ldit sent ude, men jeg skal op til eksamen i morgen (2g) og vil høre om der er nogle som ligger inde med nogle notater eller andet til disse tekster:Emma Lazarus: The new colossusBobbie Ann Mason: ShilohEwan MacColl: Green IslandBord Fáilte: IrelandBernard MacLaverty... -
AP = CB - 2BA
ForumindlægHej, Jeg er igang med at lave en matematikaflevering, men nu er jeg gået i stå, derfor håber jeg på at få noget hjælp. Lad der være givet tre punkter A(3,-1,4), B(4,2,7) og C(0,2,7). Bestem punktet P så AP = CB - 2BA. Lige udmiddelbart er jeg kommet frem til nedstående, men det ser ikke helt ri... -
Indledning til et Essay
ForumindlægHejsa! Jeg har aldrig vist, hvad et "essay" er, men idag forklarede vores lærer det og nu siger hun vi skal skrive en indledning til et essay med overskriften "Det smukke ved danmark er". Problemet er ikke bare det, at jeg ikke ved hvordan, altså hvilken måde, indledningen... -
Reklame analyse smirnoff - hjæælp!
ForumindlægJeg har fundet den her fremragende reklame fra Smirnoff Green Apple Twist. Jeg har gjort mig lidt tanker omkring historien den fortæller - men hvad synes I den fortæller? (: -
valutapolitik
Forumindlæghej. det kunne være dejligt hvis en kunne hjælpe mig med dette spørgsmål. (: hvofor mister landene muglighederne for at føre valutapolitik - og hvilke problemer kan dette tab medføre for det enkelte land? indrag spanien. på forhånd tak.
