Resultater: 18281 til 18300 af 436512
-
Matematik spørgsmål
ForumindlægHej! Får oplyst, at jeg skal indsætte følgende ligning i Maple: Der står bare noget ude i siden, som jeg ikke forstår, hvad skal betyde? f(x) = x3 - 4x - 2 x £ ]-2;3] Det understrede forstår jeg ikke hvad betyder. Eurotegnet skal ses som et "... -
Hvorfor fælles nævner?
ForumindlægHejsa. Er der egentligt en matematik begrundelse for hvorfor at man skal have samme nævner når man trækker brænde fra hinanden eller lægger dem sammen? -
Differentialkvotient
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med disse 3 spørgsmål: 1) Vis hvordan man kan udlede en ligning for en tangent til en graf for en differentiabel funktion f i et bestemt punkt P? 2) betragt funktionen f(x) = x2-4x + 1. Bestem ligningen for tangenten i punkterne (0,1) og (5,6). 3) Betragt funkti... -
MAT
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave. Jeg har selv prøvet lidt, men ved ikke om det er rigtigt, og mangler lidt en videre forklaring ? :) Håber virkelig der en som vil hjælpe i pige nød!!! C er f(x) A er f'(x) og B er g(x) A er f'(x) da den aflede funktion s... -
Notater med til eksamen?
ForumindlægEn af mine kammerater hævder at man må have sine notater og ordbøger med til 2g's mundlig eksamen, men det må man da ikke vel? I hvertfald ikke notater...Ville lige høre herinde før jeg ringer og spørger læreren ;) -
Mere plads over rækker i tabel?
ForumindlægHej, Jeg har en tabel, hvori jeg bl.a. har nogle brøker og tier-potenser angivet. Deres højde gør, at de pt. overlapper lidt med linjen over dem, og jeg ønsker derfor at kunne lave mere plads over elementerne i rækkerne i tabellen. Jeg har hidtil fundet forskellige måder, som gør, der bliver mere... -
Hjælp
ForumindlægVed akustiske undersøgelser af toners efterklangstid i kirker anvendes rumvolumen som et mål for kirkerummets størrelse. I en kirke, hvor rumvolumen er mellem 1000 m3 og 10000 m3, gælder det, at efterklangstiden T (sek) er en funktion af rumvolumen v (m3) af følgende form T = c + d·... -
Kvadratsætninger
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare præcist hvad det er man bruger kvadratsætningerne til. Fordi for mig ser det bare ud som om at man gør det hele mere kompliceret ved at bruge af dem ? -
matematikopgaver
ForumindlægHej Vi er en gruppe, som er i gang med et matematikprojekt på DTU, og har brug for en rigtig dygtig hjælpelærer. Det drejer sig om; løsning af lineære ligningssystemer, Taylor polynomier, Vektorfelter, Rum-, flade- og kurve-integraler og Stokes’ og Gauss’ sætninger. Hvis du er inte... -
Grønlandspumpen og klimaforandringer
ForumindlægHej foks. jeg har et spørgsmål i min afsluttende NV-rapport som jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig med: Hvilken betydning har klimaforandringerne for Grønlandspumpen og den termohaline cirkulation? på forhånd tak ;-) -
Baser.
ForumindlægHeejsa. Jeg skal lave fysikrapport, men har lig problemer med to spørgsmåle, Hvad kalder man "Ikke baseionen"? og hvad bruges baser til i hverdagen? Kan I hjælpe miig ved deet? Hilsen Guldhjerte (: -
The Horses by Edwin Muir - hjælp til eng digt
ForumindlægHejJeg skal op til engelsk eksamen torsdag (A-Niveau) og synes at have rimelig godt styr på opgivelserne. Men dette digt kunne jeg godt bruge lidt hjælp til. Digtet er fra 1956 og behandler temaer som 'total destruction' og 'war'. Hvis nogle gad hjælpe med evt. analyse eller har n... -
Hvilken grafregner anbefaler i til bachelor i matematik på KU
ForumindlægJa overskriften beskriver mit spørgsmål ret godt. Jeg vil gerne vide hvilken grafregner der anbefales til brug på bachelor i matematik på KU? Har noget supplering matematik A henover foråret, og der er en TI-89 jo rigeligt - men får jeg brug for en anden grafregner på bacheloren? Jeg har hørt... -
Cirkel og linje
ForumindlægEn cirkel og en linje er bestemt ved. c: x^2 - 4x + y^2 + 2y l: x+1 Bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem l og c. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme igang med denne opgave. Håber en kan sætte mig igang, skal jeg regne centrum og radius ud for cirklen eller? -
Reducere
ForumindlægHej Jeg har en aflevering for til i morgen og jeg er stødt på problemer, jeg skal reducere denne ligning, og normalt kan jeg sagtens finde ud af sådan noget, men den driller mig lidt. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe! (4a-2b)^2-(4a+2b)(4a-2b) På forhånd tak! -
renhed opløselighed
ForumindlægNogle der kan uddybe følgende tekst og gøre den mere forståelig? Det er angående dannelsen af acetylsalicylsyre. Ved en omkrystallisering tilsættes ethanol og vand til vores dannede produkt. Det gør det fordi vand er meget polær, mens ethanol er mindre polær, dog er acetylsalicylsyre og salicyl... -
Koncentration og ligevægt
ForumindlægStoffet dinitrogentetraoxid eksistere som rent stof ved meget lave temperaturer. Ved almindelige temperaturer er stoffet delvist omdannet til nitrogendioxid: (N[2] O[4](g)) <-> (2 NO[2](g)) Kc=0.0032 M (20)C Ligevægten indstiller sig ly... -
Væksthastighed?
ForumindlægDer står i opgaven at man ved væksthastighed for en funktion f(x) taler om f '(x) Jeg skal så finde væksthastigheden for x=5 til funktionen f(x)=3·(1/3)x Så har jeg vel at: f(x)=3·(1/3)x ⇔ f '(x)=(3/3)x·ln(3/3)⇒f '(x)=(3/3)5·ln(3/3)=0 Eller? -
eurozonen
ForumindlægHej. håber at en af jer kan hjælpe mig med et spørgsmål (: - hvorfor tror i at Europa fik en fælles mønt langt før man var klar til sådanne et eksperiment? På forhånd tak. -
limiære funktioner
Forumindlægnår man får at vide man skal vise hvordan man beregner regneforskriften for en liniær funktion ud fra to punkter skal man så tage to punkter fra et koordinatsystem og lave en regneforskrift?
