Resultater: 18221 til 18240 af 436512
-
Billedebeskrivelse
ForumindlægJeg har forsøgt at lave nogle sætninger til en billedebeskrivelse. Jeg har aldrig prøvet sådan noget før, så ville være skønt, hvis nogen bare lige ville se sætningerne igennem for alvorlige fejl (: (har skrevet dem på dansk også, hvis det nu skulle være helt uforståelige, hvad jeg har skrevet, h... -
linær funktion
ForumindlægKan ikke lige se, hvordan jeg starter denne opgave. Kan nogen hjælpe mig igang`? Om den linære funktion f(x)=ax+b oplyses, at f(0)=2 og f’(x)=-f(x)-3x-1. Bestem a og b. -
ion
ForumindlægHej Hvordan kan man finde frem til hvor mange elektroner, protoner ioner har ? f.eks. i denne ion SO42- Jeg vil regne det ud således men er selvfølgelig ik sikker. S har 16 elektroner og protoner - O har 8 protoner og elektroner, 8 skal ganges med 4 da vi har fire af O derfor har den 32 proto... -
hjælp
Forumindlægpå tegningen er angivet målene på grund 30m 40m og det er en rettangel. men bagefter kommer der en cirkel og dens mål er 14m hvordan skal jeg regne det ud Bergen grundens areal? skal jeg så ikke gange 30*40= 1200 hvad med den anden del hvad skal jeg med den? har også et andet spørgsmål! Anne,bo o... -
Sproglig analyse
ForumindlægHej :) - Jeg skal lave en sproglig analyse af dronningens nytårstale, og jeg bliver itvivl om der skal indgå en indledning i en sproglig analyse? Skal der det? Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :) -
Matematiktak!
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-1.PDF se opgave f).Som spørgsmålet er skrevet her, kunne man så ikke argumentere for at beta's røringspunkt ligeså godt kunne ligge i P? Diskuterer med en ven... -
Stamfunktioner
ForumindlæghejJeg kan ikke lige finde ud af den her opgave:int. fra 0 til Pi/2 af (sinx)^(3)*cosxdxTAK -
Udd. slut
ForumindlægNu er jeg lidt forvirret. Hvis man nu startede STX i 07 og derfor går i 2.g nu, slutter man så 2009 eller 2010? -
funktionskrift og tabel
Forumindlæghjælp jeg er simpelthen gået i stå jeg har lagt et billed hvordan skal det passe at y=x-2 med denne tabel tak -
Mat.(stamf.)
ForumindlægHejen funktion f er bestemt vedf(x)=x-2*kvad.(x) , x større lig 0.I fjerde kvadrant afgrænser grafen for f sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal.Beregn ved hjælp af stamfunktioner arealet af M.Please tjek om jeg har lavet det rigtigt:int. fra 0 til 4 (x-2*kvad.(x))dx=int. fra ... -
Matematik
ForumindlægHejI et koordinatsystem i rummet har to parallelle planer alfa og beta ligningernealfa: x-2y+2z=0beta: x-2y+2z-12=0 Beregn afstanden fra punktet O(0,0,0) til planen beta. (Den kan jeg godt finde ud af, det er bare om at sættet i formel.)Bestem en ligning for den plan Pi, for hvilken det gælder, a... -
Mat.(parmf.)
ForumindlægHejI et koordinatsystemet i rummet er en linje givet ved parameterfremstillingen(x,y,z)=(1,3,6)+t(-1,2,-1), og en kugle K er givet ved ligningen(x-4)^(2)+(y+2)^(2)+(z-5)^(2)=11.Kuglen K og linjen l har netop ét punkt P fælles.Beregn koordinatsættet til P.Bestem en ligning for kugles tangentplan i... -
eksponential funktion
Forumindlægnår lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lys intensiteten med dybden. for en ren og klar sø gælder, at lysintensiteten er bestemt ved L=100.0,69x hvor x er dybden, målt i meter under søens overflade hvormange procent aftager lysintensiteten i søen ,når dybden vokser med 1,0 m... -
Mat.( en lille opgave)
ForumindlægBestem den løsning f til differentialligningeny''+((Pi)^(2)/4)*y=0, for hvilken f(1)=f'(1)=1. TAK -
trekantens areal
Forumindlæghejsa, jeg har en opgave, som syntes er lidt forvirrende... håber der er nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre, fordi kan ikke rigtig finde ud hvilken formel jeg skal kunne bruge for at finde trekantens areal? opgaven lyder således: i ABC er c = 8,2, mens h = 2,9, hvor h er høj... -
Funktioner
ForumindlægHejOm to funktioner f og g gælder,atf'(x)=g'(x)=3-2x,f(0)=6,g(x)større lig f(x) for alle x,samt at punktmængdenM=(x,y)I -1 mindre lig x mindre lig 4 og f(x) mindre lig y mindre lig g(x)har arealet 10.Bestem en forskrift for f.Bestem en forskrift for g.TAK:-) -
normalvektor og retningsvektor
ForumindlægKan man godt lave en normalvektor om til en retningsvektor. Hvis man fx har normalvektoren: (2,3,4) kan man så godt sige et retningsvektoren er: (-2,-3,-4) ?Takker på forhånd for svaret der måtte komme... ;) -
Uden hj. midler
ForumindlægJeg skal bestemme en parameter fremstilling for den plan som går gennem et pkt. og er parallel med en plan. Er det så ikke nok bare at anvive pkt. og retningsvektoren? -
ligning
ForumindlægÅr 1970 1975 1980 1985 1990 1995 2000 Investeringer (mia. dollar) 0,619 1,06 1,98 4,08 8,42 15,2 16,0 min ligning hedder y=0,642*1,125x jeg bliver så spurgt om i hvilket år vil investeringerne overstige 75 mia, dollar, hvis udviklingen fortsætter? er der... -
90'er litteratur
ForumindlægHey!!Skal til mdt. eksamen i dansk på tirsdag, og er ved at læse lidt op!Hvad kendetegner dansk litteratur i 1990'erne??Har hørt at det bliver kaldt konstruktivisme, men hvad dækker det over??Håber i har en masse guldkorn!!Thanks!!
