Resultater: 18161 til 18180 af 436512
-
projektopgave-vold
Forumindlægvi har projekt opgave og har valgt at skrive om enmet vold. vores overemne er forandring og konsekvenser. hvordan ville man knne flætte de to emner samme??: svar hurtigst muligt -
Hjælp miig, guds skønne skabninger (:
ForumindlægHeej alle mennesker. Hjææælp mig lige. Vil gerne have forslag' til vores PERFEKTE projektuge, som skaaal have noget med "liiiiv" . Jeg havde om æresdrab sidste år og fik 12, og det var noget nyt og spændende enme, synes alle. Jeg vil gerne have, at I skal jeg hjælpe mig,. Vil hav... -
ligning!
Forumindlæghvordan løser man denne ligning? x+4= 1/3-1/9 -
citater
ForumindlægJeg fandt lige nogle citater fra religionskritikere, men har lidt svært ved at forstå dem. Håber der er nogen der vil hjælpe med en forklaring: Nietzsche: "Er mennesket én af Guds fejltagelser, eller er Gud én af menneskets?" Voltaire: "Hvis vi er skabt i Guds billede, har vi geng... -
lineærfunktion
Forumindlægen ret linie har hældningskoefficienten -2 og skærer koordinatsystemets førsteakse i punktet p(3,0) bestem en forskrift for den funktion f , der har denne rette linie som graf? -
procent
ForumindlægEt beløb på 8500kr indsættes på en konto, hvor der gives 3,2% i årlig rente. Hvor meget står der på kontoen efter 12 år? gerne med udberegninger -
eksponential funktion
Forumindlægom en eksponential voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og f(4)=9. bestem en forskrift for f(x).? -
opgave
Forumindlæghej håber at i kan hjælpe Ved beregning af erstatningsprisen for en cykel regner forsikringsselskaberne med, at den aftager med 10 % om året. Hvor stor en erstatning får man for en cykel, der kostede 4785 kr som ny, hvis cyklen er 6 år gammel? Hvor mange procent falder cyklens værdi på 10 år? g... -
Forskrift
ForumindlægHejsa!Jeg skal til eksamen i morgen, så jeg trænger lige til den sidste hjælp man nu kan få..Der er givet følgende differentialligningdy/dx = 3x^2*e^-yEn funktion f er løsning til differentialligningen, og den graf går gennem punktet P(0,1).Bestem en forskrift og definitionsmængde for f. Jeg har ... -
Hjælp til diff-ligninger
ForumindlægHey hey..Jeg sidder her og læser op til skf. matematik i morgen og nu er jeg løbet ind i et stort problem - jeg har ikke rigtig styr på differebtialligninger..så nu sender jeg to eksempler og håber at der er en eller anden der kan komme med en løsning og forklaring på hvordan man laver dem.Eks. 1... -
borgere..
ForumindlægI min bog står der, at vi er ressourcestærke og handledygtig borgere. Jeg skal forklare det første nævnte? Vil det sige, at vi kan klare os selv uden hjælp eller hva'? -
Trigonometri
ForumindlægJeg er totalt lost pt. :( Min opgave: Find de manglende vinkler og sider i trekant ABC, når det er givet at A = 32 grader, b = 10 cm og a = 5 cm. Jeg har fundet frem til, at det har noget at gøre med sinusrelationen. Men så er jeg heller ikke nået så meget længere. Hjælp! -
Forkort..
ForumindlægHvordan kan det være man må skrive således:dy/dx = e^x-y = e^x/e^y =Integralet e^y dy integralet e^x dxHvorfor skal der ikke stå integralet af e^-y ?? Da det jo stod under e^x?? Håber virkelg på et svar før i morgen... -
Polynomiumsbrøker
ForumindlægHej .. Jeg skal finde Dm(f), Np, og fortegnsvariation ved denne opgave f(x) = x - 1 / x^2 + 1 men kan ikke få det til at passe Indtil videre har jeg fået Dm(f) = R \ {1} ? er det rigtigt ? Og nulpunkterne kan ikke passe, nogle der kan hjælpe ?? -
Def mg.
ForumindlægJeg skal besteme Dm(f) mgd. til følgende:1/(ln|1+x|+0.5)så har jeg sat:ln|1+x|+0.5 >0 <=>ln|1+x| > -0.5 <=>Men hvordan kommer jeg så videre..``??Håber rigtigt meget på et svar! -
lokalt / globalt ekstrama??
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl der kunne forklare mig hvordan man holder styr på om det er lokale eller globale ekstremaer man har fundet??? -
Alkoholer
Forumindlæghey derude, der er en opg jeg ikk helt kan regne. håbber I kan hjælpe. 2. Benzin indeholder foorbindelser af typen CnH2+2, alkaner, som har mellem fem og ti carbonatomer pr. molekyle. Molekylet heptan, C7H16, lader vi repræsentere benzin i det følgende: a. skriv reaktionsskemaer for den ful... -
ligning
ForumindlægHvordan løser jeg denne ligning:e^(2x)-2e^x = 0Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det... Håber I gider hjælpe.. -
Tjekke en mat.opg.
ForumindlægHejI et koordinatsystem er givet to punkter A og B.Punktet A har kopordinatsættet (2,-1) og vektor AB=(3,7).Beregn koordinatsættet til punktet B.Hvodan skal man stille det op, det er faktisk det jeg vil spørge om, da man ved hovedregning kan se at det giver med det sammeB(5,6) da AB(5-2,6-(-1))=(... -
Mat: Simpelt spørgsmål
ForumindlægMin hjerne går i tomgang over et meget simpelt spørgsmål. Hvordan skrives tallet:10-6 (Hvor -6 er ophøjet)Jeg kan ikke huske om det ender med 6 eller 7 nuller. Og hvis du gider at forklare hvorfor det er sådan.Jennifer
