Resultater: 18081 til 18100 af 436512
-
Rette én sætning :)
ForumindlægHej, er der nogle der vil hjælpe med denne sætning :) "Folk forstår ham ikke, men han kan godt lide at synge" Mit bud: "Gente no le entienden, pero le gusta cantar." Er det rigtigt? -
Naturfag imorgen
ForumindlægHejsa, er der andre end mig, som skal op i skriftlig naturfag imorgen?Vil gerne høre, hvad i synes at der er godt at repetere, til prøven?Venlig hilsen mig.. -
Skriveblokering..
ForumindlægHjæææælp, jeg har fået skriveblokering! :-((er der nogen der har et godt råd til hvordan man "fjerner" så'n en blokering? Jeg har siddet her i en time nu og gloet på den samme skærm uden at kunne skrive noget... er der noget man kan dirkke/spise for at få hjenen i gang igen?? -
Skriftlig eksame 2007 engelsk HHX
ForumindlægHey ville hører om der var nogle der sidder med løsningen til den skriftlige eksame i Engelsk (HHX) fra 2007, er nemlig helt lost i den og behøver inspiration!! hurtigst mulig.. på forhånd tak -
Reaktionskenetik
ForumindlægOkay. Min opgave lyder: En vandig opløsning ved 0 grader C har fra starten [CH3CH2NO2] = [OH-] = 0,004 M. d) Beregn, hvor længe det vil vare, inden 90% af nitroethanen har reageret. Men hvordan skal jeg kunne beregne det når jeg hverken har k eller t?? -
Parallel
ForumindlægJeg har lige et til spr.I et koordinatsystem i rummet er tre planer a,b og y givet ved:a: 3x-2y+z-5= 0b: 5x-y-z+2=0y:2x-6y+6z+5=0Bestem en parameterfremstilling for skæringslinien l mellem planerne a og b.Først sætter jeg x = t:1) 3t-2y+z=52)5t-y-z=-2Så ganger jeg med (-1) i 2)2)-5t+y+z=21 trække... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej Er der en super sød person derude, der har tid til at se min fransk aflevering igennem? Opgaven er helt færdig, det eneste jeg ønsker er en rettelse af den. Jeg foretrækker, at det bliver gennem mail, idet jeg helst ikke ønsker at oplyse opgaven i det offentlige. Hilsen Sandra -
HJÆLP
ForumindlægHEJ! jeg har virklige brug for nogrn der kan ret min stil jeg skal snart aflever den så kan i ikke være søde at hjælpe mig. vi skal skrive en artikel, og i artiklen skal der være en interview. plaes hjælp mig. afslutning er jeg ikke så meget glad for hvad synes du om den? -
C H forbindelser
Forumindlægjeg er i gang me at skrive noter til kemi C eksamen, r i gang me CH forbindelserne lige nu og er i tvivl om nogle ting, som jeg synes er forklaret lidt kringlet i bogen.er carbonforbindelser det samme som carbonhydrider???hvad er C H forbindelser???måske lidt dumme spørgsmål... -
differentialregning - hurtig hjælp
ForumindlægHey derude, kan ikke lige helt huske hvordan man regner disse nedenstående opg. ud, men fik et eks. fra en lærer: Opgave 240. – Bestem x0, så f(x0) = f’(x0), når 1) f( x ) = 3x - 3 f′(x0) = 3 f(x0) = f′(x0) 3x0 – 3 = 3 men så kommer der en opg, som lyder således ... -
hvordan finder jeg.....
Forumindlæget spørgsmål lyder på: En linje l har ligningen y= (9/5)x+3.Beregn den spidse vinkel mellem linjen l og første aksen.det jeg har gjort:jeg har tegnet koordinatsystemet og tegnet den rette linje vha et sildeben, (så det er lidt mere klart hvilken vinkel der menes.)De eneste oplysninger jeg har en ... -
Meget korte funktioner - rigtigt?
ForumindlægEr disse funktioner løst korrekt? Jeg tænker mere på måden, hvorpå man skriver det op mht. udregninger... -
hvordan finder jeg ligningerne til asymptoterne?
Forumindlægjeg har en funktion som hedder: f(x)= (2x-4)/(x-1)jeg skal nu bestemme en ligning for hvert af asymptoterne til grafen for f.Hvad er fremgangsmåden???? -
kærestfolkene?
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at placere eventyret kærestfolkene, AF H.C. Andersen i romantikken ? Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvor man kan placere den? tusind tak. -
uligheder
Forumindlægløs uligheder (-2x^2)-12x-10 > 0gælder det så om at isolere x, i såfald hvordan gør man det??? -
FYSIK HJÆLP!!!!!!
ForumindlægHej alle søde mennesker der ude :) skal oppe i prøve i fysik på tirsdag... jeg går i 9 klasse.. ved ikke hvad jeg skal øve mig på??? Håber virkelig i kan hjælpe mig? har virkelig brug for hjælp -
tangentens ligning (diff.)
ForumindlægSidder med følgende opgave: Funktionen g(x)=2·e-x har en tangent i punktet (1, g(1)) 1. Bestem en ligning for denne tangent 2. En anden tangent til grafen for g har hældningskoefficienten -2. Bestem en liging for denne tangen. Første punkt har jeg løst og får: http://peecee.dk/upload/view... -
Hjælp
Forumindlæghej:) jeg har spm. om: hvordan kan man vide at hvilke molekyer har forskellige vinkler (har det noget med deres rumlig opbygning at gære hvis ja hvordan?)? desuden hvad er kovalent binding? og hvad er overfladespænding? tak for hjælpen påforhånd :D -
Bestem løsningsmængden
ForumindlægHej derinde.. Jeg er lidt i tvivl, jeg skal bestemme løsningsmængden til følgende: x ≤-1 ∧ x < 4 Er dette korrekt ? x ≤ -1 = L= ] -∞ ; -1 ] x < 4 = L = ] -∞ ; 4 [ Altså er Løsningsmængden: L= ] -∞ ; -1 ] Er det rigtigt?? -
Disposition!, haster!
ForumindlægHej SP. Jeg står og mangler dispositioner om. jeg skal til eksamen d. 15. januar ______________________________ Vand Magnetisme Radioaktivitet syrer, baser, salt Metaller ________________________ Hvis der er nogen, der vil skrive det ned.. Eller sende det til mig.. Ville jeg blive meget glad! =...
