Resultater: 18001 til 18020 af 436512
-
Indenfor cirklens periferi
ForumindlægJeg er havnet i en uløselig stridvedr. det ellers simple geometriske fænomen: CIRKLENStriden går på hvad der menes med sætningen"..... halvvejs indenfor Storcirklens Periferi." Jeg mener at betegnelsen "indenfor cirklens periferi" vil kræve at et tænkt objekt skalvære i berøri... -
Kemi eksamen
ForumindlægHej!Jeg skal op i kemi-eksamen (2.prøveforsøg). Jeg fik 6 til eksamen i 1.g og vil gerne gøre det bedre i år. Det er jo sådan, at man laver en masse rapporter og eksperimenter i kemi. Og hvis man nu kommer op i en af sine rapporter, må man så til eksamen kigge i den rapport man har lavet? Er der ... -
Er dette rigitgt??
ForumindlægJeg skal finde stamfunktionen til:Int = integraletInt af x cos(x^2)t = x^2 =>dt = 2x dx <=>dx = 1/(2x) dtInt cos(t) dx= Int x cos(t) 1/2x) dt= 1/2 Int cos(t) dt= 1/2 [cos(t)] Er det rigtigt...??På forhånd tak! -
menneske vs. dyr
ForumindlægHejsa!Skal skrive stil, og et af de punkter der skal berøres er hvad der adskiller menneske fra dyr. Kom gerne med nogle forslag eller ret mine:Mennesker tænker abstrakt.Kan skrive.Spiser med kniv og gaffel/pinde.Sørger over døde.Synes faktisk det er svært at adskille os, idet at man fx. kan lære... -
trykmåling.
ForumindlægEr meget i tvivl om hvordan jeg skal løse denne opgave, håber nogen vil hjælpe. Opgaven lyder: trykmålinger i skema: h/m: 0 0,175 0,350 0,525 0,699 0,788 p/kPa 104,2 105,5 107,7 109,3 111,2 111,9 En trykmåler er forbu... -
Stokastisk variabel-opg u. hjælpemidler
ForumindlægSidder og forsøger at regne en opgave uden hjælpemidler ud men da stokastiske variable ikke er min stærke side købte jeg opgaven på nettet - www.matematikbutikken.dk - og så hvordan de havde regnet den opgave. Der havde de imidlertid brugt tabel og regner med nogle ret mystiske tal der vil være s... -
tid
Forumindlæghejjeg et ekstrem dumt spørgsmål, men jeg ved simpelt hen ikke hvad det hedder, håber i kan hjælpe mig.hvad hedder 13.55 på engelsk.på forhånd tak -
hej nogen der vil rette lidt engelsk og har forslag til et karakter?
Forumindlæger der ikke nogen der vil rette den her korte engelsk stil??og bagefter sige om den er god eller dårlig og hvad den fortjener.(karakter).den skal rettes i nutid, tak på forhånd.Summary about “De udfordrer døden for at blive fanget af livet”.The article is written by Merete Carlsen in October 1998... -
kuglens centrum
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal bestemme centrum og radius af kuglen. Ved godt hvordan man gør, men kan simpelthen ikke finde ud af, at aflæse z-koordinatet. x er 1, y er -2, men ved ikke hvad z er. Ligningen ser ud som følgende: -
Fysik noter...
ForumindlægHej...Jeg mener at kunne huske, at der engang var en venlig sjæl som lagde nogle fysik noter ud... Men jeg kan bare ikke rigtig finde dem herinde... Er der en som gider at hjælpe mig..?varm karmaLasse -
En nem matematikopg.!
ForumindlægLøs ligningen:f(x)= (1/3)x+ (13/3)Som sagt er jeg godt klar over at dette er en nem opgave.. har bare helt glemt hvordan man regner sådan en type opgave! Det skal nok gå godt til prøven?:-( -
fejlkilder ved forsøget magnesium i syrer
Forumindlæghvilke fejlkilder kan der være i forsøget magnesium i syrer? -
integration
ForumindlægVed ikke lige hvordan jeg skal gribe den her an. -
rettelser af en lille tekst
Forumindlægheji skal bare tjekke den for fejpå forhånd takpå dansk:Jeg vil fortæller om min ynglings avis metroexpres. Metroexpress er en gratis avis som kan fås på næsten alle større tog stationer. Den udkommer kun i hverdagene. Der er nyheder fra indland, udland, job/udannelse/forbrug, kultur, og sport. P... -
differentiallligning
Forumindlæghej. nogen der kan hjælpe mig i gang med den her opgave. jeg er helt lost.....i en model for rygtespredning inden for en gruppe på 500 personer er antallet af personer y, der har hørt et bestemt rygte, en funktion af tiden t. Der gælder, at den hastighed, hvormed y vokser, er propertional med pro... -
Freud og fortrængning...
ForumindlægHey,nogen der kender en god/let bog el.hjemmeside om "fortrængning"/Freud? -
old - platons "ion"
Forumindlægnogen der har læst platon's "ion" og enten forstår den eller har taget bare en lille smule noter? -
Ang. reaktioner
ForumindlægJeg har i forbindelse med nogle kemiforsøg fundet nogle kemikalier som er tungtopløselige og letopløselige i forskellige blandinger.Men hvorfor er det, at nogle stoffer er tungtopløselige (tydelig reaktion/bundfald), mens andre er letopløselige?Foreksempel hvis man vil lave BaSO4:BaCl2 + CuSO4 --... -
Hjæælp!!!
ForumindlægJeg skal udregne følgende, men jeg får simpelthen et forkert resultat. (tror jeg nok...)Jeg er har integralet Øvre grænse: 2eNedre grænse: e-0.5 [x^-2 lnx]- 0.25 [x^-2]Grænserne indsættes:-0.5{2e^-2ln(2e)-e^-2ln(e)}-0.25{2e^-2-e^-2}= -e^-2ln(2)+ln(e)+0.5e^-2-0.5e^-2+0.25e^-2= -e^-2ln(2)+ln(e)+0.5... -
matematik...........
Forumindlæghej..Jeg vil meget gerne have hjælp til denne ligning... den er lidt indviklet.. og kan bare ikke kom længe med den.. håber nogen lige gider kig på den en gang..2log(x-3)-Log(x^2-9)=2Mange tak på forhånd
