Resultater: 18021 til 18040 af 436512
-
Matematik notater til mundtlig prøve?
ForumindlægEr der nogen nem måde at finde noget på med det? Altså beviser og den slags som ligger elektronisk, eller er der kun at sætte sig ned og selv lave nogle sider ud fra matematikbogen? -
USA med skandinavisk velfærdsmodel?
ForumindlægJeg ville lige høre jeres idéer/forslag og holdninger til, om USA på noget tidspunkt kan nærme sig den skandinaviske velfærdsmodel? (Gerne med inddragelse af uligheden i USA) -
HASTER - opgaveregning omkring organiske syrer og baser
ForumindlægHEJ ALLE :) Jeg sidder her og skal regne opgaver ud til imorgen, der er tale om opgave 27.4 og 27.5 i ISIS B.. 27.4 lyder således: opskriv reaktion for dannelse af octadecan (propan -1,2,3-triyl) ester (tristearat) ud fra propan -1,2,3-triol og octadecansyre (stearinsyre) Jeg er fuldstændig blank... -
Khat
ForumindlægHejsa, håber der er nogle der kan hjælpe med den vedhæftede opgave. Jeg har prøvet at lave dem, men mine resultater giver ikke mening, så vil lige være sikker på hvordan opgaven skal løses. Tak på forhånd. -
Civilingeniør i Innovation and Business
ForumindlægHejsa :) Jeg er godt i gang med min OSO opgave omkring mit drømmejob som Civilingeniør i Innovation and Business. Mit spørgsmål/problem ligger i, at jeg ikke kan finde på nogen samfundsrelateret problemstilling at arbejde med, så hvis der er nogle der har et forslag, eller noget der ligner, ... -
matematik
Forumindlæger der nogle som vil hjælpe mig med at løse opgaver 1-2 og 3 -
Integration ved substitution
ForumindlægBestem integralet 3x2 / x3-7, hvor øvre grænse er 3 og nedre grænse er 2 (se vedhæftet) ---------------- Hjælpfunktionen u er x3-7 du/dx = 3x2 <=> dx = du/3x2 Er dette korrekt? -
Hjælp til aktiv/passiv????
ForumindlægHejsa :) Nogen derude der lige kan hjælpe mig med lidt aktiv/passiv? Har prøvet at læse div regler igennem, men forstår det simpelthen ikke... Sætningerne lyder således: a. The house was given to my parents. b. The grandparents pay for Laura's trip to Jamaica. c. They have promised Peter th... -
StamfunktionII
ForumindlægHej, jeg vil lige høre om følgende stamfunktion er rigtig, jeg ved nemlig ikke om man altid skal forsøge at forkorte integralet, og så finde stamfunktion på det "normale" måde??Int (x^2-1)/x dx= INt (x^2-1) (1/x) dx= Int (x^2-1) (x^-1) dx= INt (x-x^-1) dx= [0.5x^2-ln(x)] Er det rigtigt?? -
Anbefaling!
ForumindlægTil folk som skal skrive dansk opgave har jeg en anbefaling her..På bogen Ondskaben af Jan Guillou.. en ikke så gammel bog med en glimrende forfatter.... desuden er filmen lige kommet i biografferne så der er mulighed for en god perspektivering.. i denne bog er der masser at tage fat på. deusden ... -
Logaritme
ForumindlægJeg sidder her med en ligning som jeg simpelthen ikke kan løse:0,385x+5,6 = 7,6*0,976^xjeg kan ikke finde ud af hvad der skal ske med de 5,6???er der nogen der kan hjælpe mig? -
Integralet..
ForumindlægJeg har lige et sidste spr. mht. stamfunktioner. Jeg skal finde stamfkt. til følgende:Int (1+(tanx)^2) /tanx dx= Int (1+(tanx)^2) 1/(tanx) dxSå bruger jeg partiel integration:tanx * 1/tanx + INt tanx (tanx/tanx^2)Men det giver to... jeg ved jeg har lavet en fejl, men kan ikke lige se hvor..?? Lid... -
Skæringspunkt
ForumindlægJeg skal finde skæringspunktet for følgende funktion:f(x)= sinx +cosxså sætter jeg f(x)= 0 <=>f(x) = sinx + cosx = 0 <=>f(x) = sinx = -cosx <=>sinx/cosx = -1, <=>tanx = -1, men hvornår ved jeg så hvornår tanx er ligmed -1?? Skal jeg bare forsøge indtil jeg rammer tallet el... -
differentiallligning
Forumindlæghej.hvordan finder jeg en forskrift for denne differentialligning.dN/dt = 0,15(23-lnN)N , N(0) = 15000det der ln forvirrer mig grusomt meget -
monotoniforholdene
ForumindlægHej, Jeg sidder fast i denne opgave? Om andengradspolynomiet f(x)=ax2+bx+c oplyses at a er negativ, og at grafens toppunkt er P(1,-2). Angiv monotoniforholdene for f(x) . - hvordan løser jeg den? -
Ligning
ForumindlægHvordan beregner man en ligning? -
Boksplot
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave angående at sammenligne 2 boksplot ved at indrage kvartilerne... Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er temmelig lost.. Tak på forhånd :) -
Oxidation og reduktion
ForumindlægHvorfor relaterer man oxidation og reduktion til ændringer i oxidationstal i en kemisk reaktion i: Mg + Cl2 --> MgCl2 -
ret linje
ForumindlægJeg skal gøre rede for at 3 pkt. i planen ligger på en ret linie. Jeg har så krydset de tre punkter, og normal vektoren giver:(0,0,0)... er det nok, men hvad er forklaringen...?? -
Tysk til dansk 9 ord!
Forumindlægteil mit mir deinen Frieden, wenn auch nur geborgt En der lige kan oversætte det? Har lidt svært ved dette..
