Resultater: 18061 til 18080 af 436512
-
hvilken brøkregel?
ForumindlægHejsa :-)Jeg har gennemgået mine brøkregler der stadig ikke sidder helt fast men følgende forstår jeg alligevel ikke:2000 * 10^-2/10^-4 = 2000 * 10^4/10^2Hvordan kan det være? Mvh Petrine -
hjælp til rettelse af kort engelsk ovesættelse
ForumindlægEr der nogle som har tid til at hjælpe mig med at rette en dansk-engelsk oversættelse? jeg kan evt. sende den via. e-mail (den fylder en side den danske tekst) på forhånd tak -
Nem ligning...
ForumindlægEn der gider regne denne?40 = 0,03x^2*kvadratroden af 4 -
afstemning
ForumindlægHejsa, nogle som hurtigt kan afstemmen denne her reaktion?C(2)H(6)O + O(2) → CO(2) + H(2)OParentesen indikere bare at det er små tal.på forhånd tak.. -
Skattefradragsregel
ForumindlægIfølge min historiebog var begrebet "skattefradragsregel" sammen med inflationen stærkt medvirkende til de gunstige økonomiske konjunkturer. Er der nogen der kan for det første forklare begrebet "skattefradragsregel", samt forklare hvorfor netop disse to ting har været vigtige... -
Index beregning
ForumindlægHej, skriver dette i al hast da min eksamen er i morgen og jeg hr lidt prob. med det her:Tallene viser indekset for prisen på enfamiliehuse (Basisår 1975)År: 1986 1992Indekstal: 267 227Et Hus kostede 650.000 kr. i 1986Beregn hvilken pris dette svarer til i 1992Håber der er nogen de... -
brøkregning
ForumindlægHejJeg må tilstå en lidt pinlig ting... Jeg er vildt dårlig til brøkregning..Nogen der kan hjælpe med:(a/b)*(a/b)<=> ?(a/b)/(a/b)<=> ?(a/b)+(a/b)<=> ?(a/b)-(a/b)<=> ?~Bella -
Molekylebyggesæt
ForumindlægJeg har fundet følgende sted, hvor man kan købe Molymod molekylebyggesæt (de bedste). Leveringen var hurtig og prisen god.http://home20.inet.tele.dk/molekyle -
led FYSIK opgave!
ForumindlægNå så fik jeg din opmærksomhed, jeg skal op til fysik skriftlig imorgen, så lige nu er jeg ved at varme op, mangler kun 1 opgave, så er jeg færdig med hele sættet det drejer sig om opgave 4c i denne:[L]http://www.unique.starthotel.dk/hp/opgave.JPG[/L]Opgave a og b i korte træk:a) m*g*h=½*m*v^2 &l... -
Tysk eksamen hhx
ForumindlægVar oppe i dag. Synes emnet om de færre børn og ældre var godt. Jeg har lavet følgende stil (gider ikke poste det hele) som I gerne lige må kigge igennem for fejl og kommentere mht. karaktergivning.Wir sehen sie, wenn wir spazieren gehen. Überall auf Bahnhöfen, in Einkaufszentren, in Flughäfen un... -
TYSK EKSAMEN
ForumindlægHej!Jeg skal op i tysk til eksamen(A-niveau). Kommer man op i en kendt eller ukendt tekst, når man har det på højt-niveau? -
HjælP miG :*
ForumindlægHeej Hvordan har danskerne modtaget forskellige grupper af fremmede gennem historien? Hvorfor har danskerne svært ved at blive enige om en fælles holdning til de fremmede? Vil I ikke skrive, hvad I synes. Jeg vil gerne have forskellige svar, hvis det er muligt. Taak på forhånd babeZ (: -
Faust
ForumindlægHej,Jeg skal op i tysk A til eksamen. Vi opgiver stykker fra Goethes Faust-drama (Urfaust / Faust 1)... Jeg har sådan set nogenlunde styr på det efterhånden. Men, jeg vil alligevel lige høre om der er nogen som har nogle gode notér eller lign. til det? Det ER godt nok et SVÆRT (men fedt) stykke... -
Årsprøve 1.g?
ForumindlægHej! Jeg skal årsprøve i matematik og går i 1.g. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der ikke var nogle som ville forklare, hvordan det egentlig fungere til årsprøven, altså med hensyn til den tid man er derinde??? Drt ville være utrolig dejligt, hvis ngn vil give mig et lille overblik. Tak ... -
Fransk.. w00t? :P
ForumindlægHep! Sidder her med en masse års tysk på bagen og faldt lige over noget fransk som jeg, naturligvis, fatter klejne af.. Det er ikke til skole-regi, det er rent privat.. Håber lige der er en der gider oversætte det, hvis det overhovedet giver mening :)Et j'ai deux fois vainqueur traversé l'... -
Vilkårlig n-kant
ForumindlægLige nu har vi om hvordan man regner en hvilken som helst n-kant inde i en cirkel. Og vi har så fået et ekstra spørgsmål som lyder på: Find en ligning der kan bruges til en hvilken som helst n-kant? Kan ikke huske om det er omkreds eller areal vi skal bruge, men kunne være fedt hvis der var en d... -
fysik- årsprøve i 1.g
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i fysik, men jeg er temmelig nervøs, og vi har ikke fået af vide af vores lærere, hvordan det egentlig fungere, og vi har ikke flere fysik-timer, så jeg vil høre, om der ikke er nogen der vil forklare mig det, samt hvordan man får et godt resultat????? jeg vil nemlig bar... -
Udregning af Nettoydelse?
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne udregne hvormeget en familie egentlig betaler på et lån efter SKat. Jeg er indtil videre kommet hjem til følgende: Ydelse pr. år: 9.116,33 Renter pr. år: 2688,37 Renter i hele løbetiden: 6.465,37 KSK+bundskat (De betaler kun bundskat): 39,08 Mangler nu bare lige den lille hj... -
Hjælp mangles :)
ForumindlægHej alle. Jeg har nu siddet længe og bøvlet med en opgave (den vedhæftede) Er der en venlig sjæl, der har lyst til at hjælpe mig med denne opgave? :) -
Big fish
ForumindlægJeg har lige set filmen "Big fish". DEN KAN VARMT ANBEFALES!!!! Jeg tænkte på om andre havde set den og evt havde nogle spændende tanker omkring symbolismen eller noget generel forståelse... Kom blot! :)
