Resultater: 17981 til 18000 af 436512
-
funktion
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med denne opgave?:) En funktion f er bestemt ved f(x)=x^3+2x+8 Bestem f '(1) og bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1)) -
Digt,Hjælp!!
ForumindlægEr der nogen, der vil hjælpe mig med at fortolke digtet ? 1) Vi er Nævernes Ungdom Af Navn og af Gavn, og Vort Virke skal præge vor Tid. Der skal afkastes Aag, der skal afhjælpes Savn, der skal ryddes og bygges med Flid. 2) Vi er født i de Stuer, hvor Savnene bor, de stod alt om... -
PLEASE hjælp!
ForumindlægJeg skal op i fysik snart, er der ikke nogen som har et link til en masse magnetisme forsøg, hvor der også står hvad den går ud på? :S er i panik -
Matrmatik Eksamenssæt
ForumindlægI sættet:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfEr jeg kommet lidt i tvivl om opgave 8. Man skal bestemme F(4) og F(8) og får oplyst F(0)=-2Desuden kendes de to punktmængeder.Skal jeg bare sige:2=F(4)-(-2) --> F(4)=4og så-6=F(8)-F(4) --> -6=F(8)-4 --> F(8)=-2 -
Osmotisk tryk - æg
Forumindlæghej.. Skal aflevere rapport i morgen og havde helt glemt at jeg manglede nogen spørgsmål.. 1. Forklar hvorfor at æggeskallen ofte knækker når man koger et æg, at dette kan forhindres ved at koge æggene i saltvand eller ved at prikke et hul i æggeskallen? 2. Andre eksempler på osmose i hverdagen? ... -
grafregner og resultat
ForumindlægNår jeg udregner nogle integraler som jeg ved er rigtige, får jeg ikke altid det samme resultat på lommeregnen. Der kan være en forskel op til næsten 1... Hvordan kan det være?? -
eksponentiel
ForumindlægMedicinalbranchens samlede investeringer i forskning voksede med god tilnærmelse eksponentielt fra 1970 til 2000. År 1970 1975 1980 1985 1990 1995 2000 Investeringer (mia. dollar) 0,619 1,06 1,98 4,08 8,42 15,2 16,0 a) Bestem ud fra tabellen en eksponenti... -
Hurtige spørgsmål angående ioner
ForumindlægHej. Har lige nogle spørgsmål jeg håber i vil hjælpe mig med at få svar på, for kan ikke finde det helt store på google.dk. - Hvad er et ion-gitter? - Forklar forskellen på en positiv og en negativ ion. - Er ionforbindelser elektrisk ledende og hvorfor/hvorfor ikke? - Forklar sammensætningen af i... -
Ang. prøve u. hjælpemidler
ForumindlægJeg vil meget gerne have lidt hjælp til, hvordan jeg kan regne følgende opgaver:1)En cirkel har centrum i punktet C(-2;3) og radius 5.Gør rede for, at punktet P(1;7) ligger på cirklen. Er det nok bare at tegne cirklen?2)En normalfordelt stokastisk variabel X har middelværdi 5 og spredning 1.Beste... -
Svær mat. opga ve
ForumindlægJeg skal lave følgende opgave vha. analytisk geometri. Opgaven lyder:"Bestem tallet k, således at linjen med ligningen 2x-3y=k sammen med koordinatakserne danner en trekant med areal 30."Okay, hvordan skal jeg gribe den an? Jeg kan godt se jeg har en retvinklet trekant, hvor hældningsko... -
Sinus
ForumindlægHEj er det nogle som lige vil hjælpe mig med hvordan man løse dette En funktion f er givet ved f(x)=2x+sin(x) a) BEstem en løsning til ligningen f(x)=1 -
Reaktionstyper
ForumindlægHejssa. Jeg er lidt i tvivl. Jeg har følgende reaktion: CH3CH2I (l) + AgNO2(S) --> CH3CH2NO2(l) + AgI(s) Hvilken type reaktion er det, og hvordan kan jeg se det? Tak for jeres hjælp. -
Minus parenteser
ForumindlægHej Studieportal Jeg har en opgave som skal udregnes, men jeg har svært ved at se hvordan -(a - b)2 skal udregnes. Hele opgaven ser sådan her ud: (a + b)2 - (a - b)2 + (a - b)(a + b) = Resultatet er a2 - b2 + 4ab Mvh. Jesper -
Tal
ForumindlægHej. Hvad er navnet paa tal der er ens uanset om de laeses forfra eller bagfra, f.eks. 12121, 12321. -
Linearkombinationer af kemiske reaktioner.
ForumindlægJeg skal løse vedhæftede opgave. Det gøres ved at danne en Linearkombination af reaktionsligning (a), (b) og (c) så der fås reaktionsligning (d). Jeg kan dog ikke finde denne Linearkombination. Er det muligt at løse denne ligning ved brug at matrix regning, så jeg kan automatiserer det til løsnin... -
Hvad er korrekt??
ForumindlægFormlen hedder:sin(x^2)Jeg har så fundet x til = 0.5piNår jeg indsætter hvad er så det rigtige??sin(0.5pi)^2 eller sin((0.5pi)^2)Det giver jo noget forskelligt. Håber virkeligt på et svar..!! -
hjælp søges til en kort engelsk stil..
Forumindlæghej er der nogen der har lyst til lige at kigge den her igennem for grammatiske fejl og derefter give en karakter som i synes passer??tak..The story about Rani and her sisterRani is a 16-years old black girl who lives with her sister Henna. Their parents are dead and therefore Rani has to take ca... -
fysik forlygtepære resistansen ; HJÆLP !
Forumindlæghej studieportalen det er førstegang jeg opretter et spørgsmål men sidder her med en aflevering som skal afleveres i aften om forstår ikke den sidste opgave håber i kan hjælpe mig Forlygtepære Nærlyset på en almindelig personbil leveres ofte af en såkaldt H4-pære med to glødetråde, én til... -
? vedrørende danskopgave
ForumindlægHejDet tæller ikke ned, hvis man har rigtig mange citater i sin danskopgave vel ? Det skal siges, at det er relevante citater, som beviser det jeg har skrevet.Der er næsten 6-7 stykker på nogen er siderne.Er det for mange? -
lufttrykket.
ForumindlægHar lidt problemer med denne opgave, håber nogen vil hjælpe. Opgaven lyder: Et vindue i en flyvemaskine er 25 cm på hver led. Hvilken kraft påvirkes vinduet af (størrelse og retning) når trykket inde i kabinen er 90 kPa, mens det udenfor er 60 kPa?
