Resultater: 17901 til 17920 af 436512
-
Afstand mellem to funktioner
ForumindlægJeg er i gang med årets IT-projekt og er kommet i problemer i opgave f) se: http://vtg.dk/it_mat/opgave-b/opgave-b-opgave.htmlJeg kender funktionsforskrifterne for begge de to funktioner, og jeg har beregnet alle mål på figur f2. Det jeg ikke kan finde ud af er, hvad jeg skal gøre for at finde ko... -
brugen af 'sie sind'
ForumindlægBruger man tredje person flertal fx i tyske film osv. for at det skal være formelt, for at man skal være høflig eller hvordan? fx når personer afhøres bruger de "Sie sind.." osv. i stedet for 'du bist'. -
Trigonometri
ForumindlægHej Hvem kan bevise flg.: tan(vinkel)=modstående kate hosliggende katete Sætningerne om sin(vinkel) og cos(vinkel må gerne benyttes uden bevis. På forhånd tak ... -
Eventyr Slutning
Forumindlæghej :) Er der nogen som vil hjælpe mig med min tysk stils grammatik? har gjort det så godt jeg kunne men tror stadig at den er fyldt med fejl :( er der nogen der vil kigge den igennem og sige om jeg kan være bekendt at aflevere den og hvis i har tid eventuelt sige hvad jeg skal fokuserer på? ... -
Fmærke
ForumindlægOpgave uden hjælpemidler En funktion f er givet ved f(x)=-x3+6x2+x. Bestem den værdi af x, hvor f'(x) er maksimal. ---- Jeg differentierer f(x) først, hvilket giver f'(x)=-3x2+12x+1, hvorefter jeg løser f'(x)=0 og dette gør jeg ved diskriminantformlen, hvor a=-3, b=12, c=1 - kan d... -
Stamfkt
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x)=1-2*cos(x), xε]-phi,phi[ Bestem de to stamfkt til f, hvis grafer har førsteaksen som tangent Jeg har fundet den ene stamfkt F(x)=x-2*sin(x)-0.5, men hvordan finder jeg den anden? -
Funktioner mm.
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til to opgaver. Jeg har en masse i samme stil, som jeg prøver at sidde og løse, så jeg på den måde kan træne. Men jeg synes til tider at det er rart at have en skabelon, som man forstår først, og så løser andre udfra denne forståelse. Derfor håber jeg der er en der evt... -
bølge
ForumindlægBeregn bølgelængden af lys med frekvensen 11,3*10^14 Hz -
årsprøve-eksamen??
Forumindlægjeg ville lige vide om årsprøverne var vigtigere end eksamnerne.?og sker der noget hvis man dumper i en årsprøve?? -
Samfundsfag
ForumindlægHej! Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg længe har tænkt over:jeg har nemlig valgt samfundsfag på højt niveau... Men skal man egentlig have en rigtig stor og bred viden om en masse i forvejen? Og jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer til den skriftlig eksamen!hilsen helin -
differentiere... kort opgave!
ForumindlægHeej nogen der kan hjælpe med denne lille opgave: - funktionen f er givet ved f(x) = -3/2x^2 Beregn f ' (3) . Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet ( 3,f(3)). -
ligning
Forumindlæg1 / ( x + 1 ) - 2 / ( x - 2 ) = 0 Nogen der kan hjælpe?. Fik - 1/2, men tror det er forkert da en makker fik -2 -
Fribytter af Tom Kristensen
ForumindlægEr der nogle der ligger inde med en analyse af dette digt, eller i det hele taget bare nogle guldkorn? ´Vi skal gennemgå det i dansk om nogle dage og er ret blank -
Bevis for eksponentiel udvikling
ForumindlægHeej :) Føler at jeg har løbet ''panden mod muren her''... Jeg skal bevise følgende: Lad f være en eksponentiel udvikling. Dvs f(x) = b•ax. Så danner punkterne (x, log(f(x)) en ret linie i et normalt koordinatsystem. Denne linies hældning er log(a) og dens skæren med y-ak... -
Binomialfordeling
ForumindlægHvad er sandsynligheden for at slå en og kun en sekser med et terningekast med 2 terninger? -
tysk rettelse.
ForumindlægHej allesammen.. er der en, som lige har lyst til at kigge dette spørgsmål igennem? Det ville i hvert fald være lækkert! Tak:D 3.c. Kommentiere den Meinungsaustausch zwischen Kurt Herta (Zeile 97-107) Kurt hat Vorurteile und eine herablassende Haltung zu Menschen, die einen niedrigeren Status in ... -
Spektrum fra glådetråd
ForumindlægHejSøger lidt viden om hvorledes emissoinen i en glødetråd foregår.Er nået frem til varmestråling, men vil gerne længere ned i denne gåde.I glødetråden er modstanden høj, så mange sammenstød mellem elektroner og atomer skaber varme - right.Sker der så et skal spring og derved udsending af kvantef... -
hjælp til religion søges.
Forumindlægda jeg skal op i religion (eksamen mundtlig) inden længe ville jeg lige høre om der er nogen der ved eller for den sags skyld sidder inde med nogle ekstemporaltekster, som bruges til eksamen, så jeg kan øve mig lidt. det kunne være fedt. på forhånd tak. -
Dobbeltlogaritmisk og enkeltlogaritmisk papir
ForumindlægJeg kom lige i tvivl: Hvornår bruger man hvad? -
Kemi
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med følgende opgave - skønt med en forklaring :) Del følgende reakrionsskemaer op i en oxidation og en reduktion a. 2Na + Cl2 --> 2NaCl b. Ca + Br2 --> CaBr2 c. 2Al + 3S --> Al2S3 d. 4Al + 3O2 --> 2Al2O3
