Resultater: 18141 til 18160 af 436512
  • Naturfag Eksamen

    Forumindlæg
    Nå, hva' sys i så om den? Dem som var op i skriftlig naturfag idag?Jeg synes faktisk at der var lettere end jeg havde forventet!Hvilke opgaver synes i var svære, og hvilke var lette?Venlig hilsen mig.
  • Neutralisation

    Forumindlæg
    Mangler virkelig hjælp. Har tænkt mig at lave forsøgene 1.16 og 1.17 ( Neutralisation A og B), min lærer har så bedt mig om at finde nogle mindre forøg også som jeg kan stå og "drysse" lidt med mens jeg forklarer. Problemet er at jeg ikke kan finde andre forsøg til det. Nogen som har no...
  • old

    Forumindlæg
    Jeg har været så heldig (?) at komme op i old til eksamen, nu er problemet så bare at bl.a. perikles gravtale er opgivet. Og nu er det sådan at jeg er helt blank på det område, så tænkte om der måske var nogen der havde nogle noter om dette??
  • Skriftlig mat b-niveau 2004

    Forumindlæg
    Hejsa Hvordan gik det med jer i dag? Det gik mildt sagt røv-dårligt for mig - vil nærmest være glad for at få 6 - den var meget sværere end jeg havde regnet med. I opgaven uden hjælpemidler har jeg slet ikke set noget lign. cosinus/sinus opgaven i de ti eksamenssæt jeg regnede da jeg forberedte m...
  • Søstersider

    Forumindlæg
    Kender i nogle andre sider der ligner denne? Jeg mangler noter og materiale til et par tekster der ikke er her, men det kunne jo være de var et andet sted :)
  • matematik-help c",)

    Forumindlæg
    hey...kan i hjælpe mig med følgende opgave? indkøbsprisen pr. stol er 183,08 euro. kursen på euro er 742,846.1) beregn indkøbsprisen pr. stol i danske kroner.er det: (183,08 * 742,846)/100 = 1360,00 kr...?håber på bekræftelse c",)
  • eksponential funktion

    Forumindlæg
    i 2004 var der 6 milliarder mennesker i verden hvor mange mennesker vil der være i 2050, hvis væksten fortsætter med at være 1%om året efter 2004?
  • Forskel på mat A og mat B

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på Matematik A-niveau og matematik B-niveau, udover at matematik A er et højere niveau. Hvilke ekstra ting skal man lære om og hvor meget sværere er A-niveau end B-niveau? Mvh Petrine
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Jeg har lige brug for et lille tip til denne opgave..I en model for en bestemt fiskeart antages det, at en fisks længde (målt i cm) er en funktion l af tiden (angivet i år). Det antages, at l er løsning til differentialligningendy/dt = 5 - 1/6yBestem den hastighed, hvormed længden af fisk vokser ...
  • finanskrisen

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har fået til opgave at skrive om finanskrisen. Men jeg er usikker på, hvad finanskrisen egentligt skyldes og hvad konsekvenserne for den har været og vil være? Altså betydningen af finanskrisen. Hvorfor er den opstået osv? Jeg skal blandet andet komme ind på TDC og hvordan det påvirk...
  • isolér k

    Forumindlæg
    Hvordan isolerer jeg k i denne ligning? 4+k = 0.5 * kvardratrod(17 * (1+k)^2)Tror den er rimelig simpelt kan bare ikke helt komme videre...på forhånd tak for hjælpen!
  • Er der nogle pc eksperter?!

    Forumindlæg
    Hejsa...Der er et billede jeg vil kopirer fra en hjemmeside, men kan ikke.... :'(Hvordan er det lige man kopirer hele hjemmesiden, ved at taste på sin pc?!Hvilke taster skal man bruge?!Håber nogle der vil hjælpe mig... Ses
  • Notater til engelsk

    Forumindlæg
    Hej!!! Vil høre om der er nogle der har noter til nogle af følgende tekster, da jeg skal til engelsk-eksamen.
  • opg. uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    hvordan udregnes det bestemte integrale fra 1 til 8 af den 3. rod af x uden hjælpe midler???jeg har integreret og får (3/2)x^(2/3) men når jeg så skal indsætte de bestemte værdier bliver der problemer... hvordan opløfter 8 i (2/3). Kan man godt det i hovedet? hvis ja, hvordan???
  • Rettelse af SRP

    Forumindlæg
    Hej derude! Skal aflevere SRP mandag den 5. december 2011, og det ville være rigtig dejligt hvis nogen har lyst til at kigge på den, rette, kritisere osv!! Er selvfølgelig ved at skrive den nu, og kan ikke sige hvornår jeg har den færdig, men det bliver hvert fald ikke i sidste øjeblik. Men s...
  • endnu en opg. uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Når en plan er givet som tangerer en kugle og man skal finde kuglens radius kan man så godt bare sige at længden at normalvektoren er lig med radius???
  • Carboxylsyre opløst og Ester udfældet - Hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej Hvordan kan det være at en carboxsylsyre forbliver opløst i en basisk vandig opløsning mens en ester dannet ud fra den selv samme carboxsylsyre og methanol kan udfældes fra opløsningen? Vi har sådan set af gøre med følgende to stoffer R-COOH og R-COOCH3.
  • Po

    Forumindlæg
    Jeg vil finde et pkt. på følgende plan. Jeg ville derfor høre om det her er rigtigt:y: 2x-6y+6z+5=0 Jeg sætter z og y = 0 2x = -5 <=> x = (-5/2), så Po:((-5/2),0,0)Er det rigtigt.. takker på forhånd!
  • eksponential funktion

    Forumindlæg
    i en model for udvikling i verdens befolkningstal antages det, at der er en lineær sammenhæng mellem vækstraten og tiden(målt i antal år efter 1960). hvornår er vækstraten ifølge model nået ned på 0,1%?
  • Cry freedom referat

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan give mig et referat af filmen cry freedom? Så ville jeg virkelig virkelig være glad! :S På forhånd tak. - Suppen.