Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18401 til 18420 af 75430
-
Hjælp til oversættelse af nogle få sætninger, håber der er nogen der vil hjælpe :)
ForumindlægHej Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til oversættelse af følgende 2 sætninger, har haft meget besvær med dem, og kan ikke få dem til at lyde rigtigt. 1. Det nyeste blev indviet i 2008 og ligger i byen Slesvig og hedder A.P. Møller skolen. 2. Den har fået navnet fordi den er en gave fra den kend... -
årsprøve - hvad forventes?
ForumindlægJeg er 1.g9;er og har engelsk på A niviau, jeg skal til årsprøve her inden så længe, men hvad forventes der egentlig af en, hvis man vil ha en 10-11 stykker? :) -
Sommerferie!
ForumindlægAhhhh, det bliver dejligt med sommerferie. Jeg kan næsten ikke vente, selvom jeg for det mest bare skal arbejde :)Hvad skal du lave i sommerferien? -
Mental træning - Gør tankerne klar til eksamen
ForumindlægHjernen styrer i høj grad det, vi fokuserer på og dermed vores måde at se verden på. Vi kender det, når vi eksempelvis er forelskede, hvor verden kun synes at være fyldt af forelskede par, eller når vi brændende ønsker en bestemt taske, jakke eller andet og kun kan få øje på alle dem, der har såd... -
Ideologier under enevælden
ForumindlægMeget simpelt spørgsmål. Hvilke ideologier var der under enevælden? er kommet frem til noget liberalistisk under den første del af tiden, men jeg ved stadig ikke helt, da det egentlig var kongen der bestemte det hele og folket stadig ikke var frie. -
El Día de los Muertos - kort tekst ønskes hjælp til - please!
ForumindlægHej allesammen. Jeg fik anbefalet denne side tidligere på ugen af en veninde.. Og nu er jeg allerede nået dertil, hvor jeg håber at der er nogle venlige sjæle som vil hjælpe mig. Jeg har skrevet en spansk opgave om El Día de los Muertos, som jeg har haft meget svært ved at lave. Jeg er ikke sær... -
hej!!! film raport af filmen Bænken.
Forumindlægkære venne er der nogen, som kender til den filmen Bænken? og jeg skal lave en filmraport af den filmen..kan I hjælpe. på forhånd TAK. please jeg skal aflever det på mandag. -
Etisk spørgsmål
ForumindlægHejza. Jeg er i nød. Hazzelnød. Ejj, det bare pjatfnis. Er det etisk korrekt at fake at have læst "de nøgne træer" når man i ztedet har brugt tiden på at pwne n00bs i WoW? Jeg fortryder nu at jeg ikke tog det zeriøst nok, altså WoW, men jeg zkulle nok alligevel zige zandheden til min l... -
Kan fravær fjernes?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er kommet i en lidt speciel situation... Jeg har - allerede her i grundforløbet - fået rigtig meget fravær, desværre. Heriblandt sygdom, hvilket er rigtig irriterende. Jeg har aldrig været syg og så rammer det mig lige i starten af Gym.. Jeg har overvejet lidt at... -
HJÆLP TIL NOVELLEN: ANE-METTE
ForumindlægEr der nogen der har læst Ane-mette som har analyseret den el. muligvis har nogen gode notater til den? -
Typeenheder pr side 1300, m eller u mellemrum???
ForumindlægTypeenheder pr side 1300 har vi fået vide, men er det så med med eller uden mellemrum??? -
De 3 taksonomiske niveauer
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp med de 3 taksonomiske niveauer. Vi har en skriftligopgave i geografi omkring planeterne, og vores lærer vil gerne have at vores opgave er bygget op med de taksonomiske niveauer. Jeg har aldrig arbejdet med de 3 taksonomiske niveauer før, så jeg ved ikke så meget om de... -
ordspil som referer til døde poeters klub
ForumindlægAtleternes sundhed bør være det eneste relevante hensyn, når WADA skal afgøre, hvilke substanser der bør være på listen over forbudte stoffer. Ingen ønsker, at Tour de France bliver døde atleters klub. hvad menes med de døde atleters klub? der referes til døde poeters klub, men jeg har ikke set ... -
Social kontrol og social sanktion
ForumindlægJeg sidder med følgende to spørgsmål i samfundsfag, som jeg ikke kan finde noget svar på. Er der nogen der kan hjælpe og evt. forklare mig hvad de to udtryk betyder? 1. Hvad er social kontrol? 2. Hvad er en social sanktion? -
Terminsprøve Digital skrifteligt fremstilling
ForumindlægHej allesammen, skal op i morgen i skriftelig fremstilling. Det er den digitale udgave som man også har til eksamen? Har aldrig prøvet det før, og vi har åbenbart adgang til nettet, som vi skal bruge til information osv. Kan nogle fortælle mig lidt mere omkring det? -
Fordel eller Ulempe?
ForumindlægEr det en fordel eller en ulempe, ifølge jer at vokse op som ung i et viden/informationssamfund, eller havde man det meget bedre i gamle dage? uden samfundets pres og de mange idealer man skal leve op til? i må gerne komme med nogle eksempler til at understrege jeres pointe. -
Lectio.
ForumindlægGodaften, Er jeg den eneste, som ikke kan komme ind på lectio? Jeg har dog spurgt nogle af mine veninder, og de kan heller ikke. Er derfor lidt i tvivl om, det er vores computere, der er noget galt med, eller lectio? Mvh. Minnie. -
SRP
ForumindlægKære brugere af studieportalen. Jeg skal til at skrive min SRP (større skriftlige opgave/studieretningsprojekt), hvor jeg skal analysere nogle digte af William Wordsworth. Jeg har fundet en del digte af ham, som passer godt til mit emne, men synes de er alt for svære, jeg får intet ud af dem, så ... -
Færdiggøre HTX eller skifte til HHX
ForumindlægHEJ Folkens :) Jeg er stødt på et problem :/ jeg går nu på HTX i 1.g og afslutter snart 1.g her til sommer, Men jeg er nu blevet mere interresseret i innovation og virksomhedsdrivning :/ Så jeg ville spørge, hvad i synes er bedst. Jeg synes ikke HTX passer til mig. Ville det være spildt ... -
hjælp til start på gym
Forumindlæghej. jeg skal starte på gym her efter sommerferien, det ville være dejligt hvis der var nogen der havde nogle gode råd til forberedelse? jeg starter på 1.E og det er kunstnerisk linje, med musik tak på forhånd karl
