Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 18401 til 18420 af 20599
-
Parameterfremstilling
ForumindlægHej. Jeg har SRP i denne uge, dertil følger flg. spørgsmål: "I Keplers love har ellipsen en central placering. Udled ligningen for ellipsen, bl.a. som parameterfremstilling. " Ligenu har jeg udledt den i et retvinklet koordinatsystem. Men. I min opgave benytter jeg mig af... -
FILM OM IDENTITETSDANNELSE!! HJÆLP
ForumindlægHejsa.. Jeg har valgt et emne til min SRP som tager udgangspunkt i identitetsdannelse. Jeg ønsker at analysere en spillefilm eller en dokumentar herom. Er der nogle af jer, som ligger inde med nogle film, der har identitetsdannelse som fokuspunkt? Jeg har filmene ''Black Swan'' ... -
Udregning af energien der skal bruges til at få startet en fusionsproces op?
ForumindlægHej alle! Jeg er midt i gang med mit SRP om atomkraft/kernekraft og jeg sidder lidt fast i et af mine spørgsmål i min opgaveformulering. Spørgsmålet lyder således "Hvor meget energi skal der bruges til at få en fusionsproces startet op?" Er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe ... -
Kilder til emnet Enigma
ForumindlægHej kære SP Jeg skal til at skrive min SRP omkring emnet Enigma, med fokus på fagene Idéhistorie B og Matematik A. Dog har jeg ikke fået fundet nogle gode kilder i form af bøger, hjemmesider osv., er der nogen der har nogle gode idéer til hvilke kilder jeg kan inddrage, vil gerne have fokus på e... -
SIR modellen-koblede differentialligninger
ForumindlægJeg sidder lidt fast under modeldelen i min SRP opgave, omkring SIR modellen og influenza. Jeg har problemer med at få dekoblet disse ligninger så de kan tegnes ind i en graf. k og h er konstanter som tilpasses modellen afhængig af sygdommen. R'(t) = -k • R(t) • S(t) S'(... -
Novo Nordisk - Gældsrente
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder med en SRP-opgave om Novo Nordisk og er ved at regne deres gældsrente ud. Jeg er ikke sikker på jeg gør det rigtigt ved at tage de finansielle omkostninger * 100 / gennemsnitlige gældsforpligtelser? Jeg får gearing til at have været følgende: 2007 = ... -
Type 2 diabetes
ForumindlægJeg skal skrive SRP om type 2 diabetes og skal derfor redegøre for sygdommen i biologi på B-niveau. Er bare rigtig i tvivl om, hvad der helt præcist er nødvendigt at redegøre for, og hvad der ikke er. Tænker at komme ind på endokrin signalering og insulin som hormon, men ellers er jeg lidt tabt f... -
JEG KAN IKKE FINDE BOGEN - HVAD GØR JEG
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive SRP om godt en uge, og jeg skriver i fagene engelsk og mediefag. Min vejleder og jeg har i dag besluttet, at jeg SKAL læse Dracula af Bram Stoker. Please hjælp mig med at finde den rigtige bog, fordi jeg har kun kunne finde den på dansk eller hvor den står underligt. Sy... -
Can you feel the love tonight - toneart
ForumindlægHej! Jeg skal til at lave harmonisk analyse af "Can You Feel The Love Tonight" til min SRP. Jeg er dog allerede stødt på første problem.. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvilken toneart sangen står i. Jeg har vedhæftet noderne. :-) Umiddelbart ville jeg sige at den står i Ges-dur... -
RSA-kryptering
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver SRP, men er lidt lost når jeg læser et af mine problemstillinger. Håber nogen kan hjælpe: * Gennemgå de grundlæggede principper i talteori med fokus på RSA-kryptering. I din gennemgang skal indgå bevis for følgende sætning som gælder ved regning af modulo: (a * b... -
Enkelt spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg har fået min problemformulering og er i tvivl om et spørgsmål. Jeg har fået til opgave at skulle forklare forskellene mellem den traditionelle forædling af planter og så gensplejsning. Ville i så forklare hvad forædling og gensplejsning var før i begyndte på forskellene, eller bare dire... -
SIR model om pesten i 1711
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP, og skal skrive om pesten i København 1711. Jeg skal bruge SIR-modellen til at beskrive epidemiens udvikling, men vil gerne sammenligne de reelle værdier med modellens værdier. Forskellen på modellen og virkeligheden, er at modellen viser udfaldet hvis alle d... -
En kritisk vurdering
ForumindlægHej alle! Som alle andre 3.g’er, er jeg i gang med at skrive min srp. I den forbindelse har jeg lige et spørgsmål. I min redegørelse står der, at jeg skal redegøre for immigranters identitetsdannelse i det senmoderne samfund, og dernæst give en kritisk vurdering af disse teorier, jeg redegør fo... -
Medicinsk cannabis
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og skriver SRP i biologi og dansk med emnet medicinsk cannabis. Her skal jeg ifølge min problemformulering redegøre for hvad fysisk smerte er og hvordan nervesystemet reagerer på smerte. Dog er jeg i tvivl om hvad der er væsentligt at have med i min opgave i forhold til ... -
Anvendeligheden af vækstformer til beskrivelse af kræftcellers udvikling
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive SRP i matematik og biologi. Heri har jeg redegjort fra eksponentiel og logistisk vækst samt differentialligninger, der tilhører de to vækstformer. Næste del af opgaven går ud på at diskutere anvendeligheden af de to vækstformer til at beskrive en cellevækst med fo... -
Komplekse tal - problem med ligning!
ForumindlægHej til jer på Studieportalen, jeg er i færd med at skrive SRP om Komplekse tal, da jeg støtte på et problem: Jeg har følgende opgave: Løs følgende komplekse ligning: (8z^3+i)(z^4+7+4i)=0 Dette kan jeg godt få til at lade sig gøre i MathCad men ville gerne vide hvordan man gjorde det i hånden tri... -
0. 1. og 2. ordens reaktioner? Differentialligninger? (enzymkinetik)
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive SRP, hvor mit emne er enzymkinetik. Jeg skal ifølge min problemformulering forklare specifikt om hastighedsudtryk som 0. 1. og 2. ordens reaktioner, og differentialligninger ifht. reaktionsorden. Kan nogen hjælpe mig?? er heelt lost på det... ville være super hvi... -
Tekster/kilder til levestandarden samt sundhedsmæssige forhold fra 1850 og frem
ForumindlægHey, er i gang med at skrive SRP og mangler tekster til den anden halvdel af 1800-tallet. Mit emne i opgaven fokusere primært på antibiotika (Biologi), med penicillin i fokus. Derudover skal jeg komme ind på folkesundheden og levestandarden i perioden uden penicillin i en redegørelse (Historie de... -
Går jeg for meget i dybden? HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg er, som forhåbentligt alle andre 3.g'ere, i gang med min SRP. Jeg skriver i rent bioteknologi og pga. dårlig vejledning, har jeg selv skulle skabe mig et billede af hvordan opgaven skal se ud. I mine foregående opgaver for jeg tit, at vide at jeg har skal prøve at forsimple ting.... -
antistoffer??? OG ALLERGI
Forumindlægspørgsmål: Antistoffers betydning i immunresponsen i forbindelse med allergi. Ja jeg skal kort forklar dette og ved ikke rigtig om jeg har forstået det forkert eller rigtigt.. Ved allergi vil immunforsvaret nedbryde de fremmed organismer? okay jeg ved ikke hvordan antistoffer s...
