Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18421 til 18440 af 47497
-
Hjælp til rettelse af opgave.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og vi skal skrive en dansk-hsitorie opgave. Jeg har vædhæftet opgaven (den er ikke helt færdig) og opgavens ''opskrift''. Er der en der vil rette (stavefejl, kommafejl osv) opgaven og komme med bud på hvordan jeg kunne gøre den bedre og hvad jeg kan gøre be... -
Generelt spørgsmål til SRP
ForumindlægEr der et overemne i SRP, som man skal holde sig indenfor? Ligesom der er et overemne i projektopgaven i 9. klasse i folkeskolen, der f.eks. kunne være 'fagre nye verden' eller 'frihed', og der er et overemne i DHO i 1.g som f.eks. 'Danmark i 1960'erne'. Eller kan man ... -
eksamenskarakter og årskarakter
ForumindlægHej! Jeg har i 1.g afsluttet fysik, hvor jeg fik 7 som årskarakter og musik hvor jeg fik 10 som årskarakter. Yderligere var jeg til eksamen i musik hvor jeg fik 10. Jeg er nu i tvivl om mit gennemsnit af de tre karakterer er (7+10)/2 eller om det er (7+10+10)/2. Altså om både eksamenskarakter... -
Vægtning af årskarakter
ForumindlægHej brugere bliver nødt til at få det på det rene - jeg har spurgt en masse mennesker om det men får hele tiden forskellige svar. Jeg skal afslutte mediefag C i år, her i 1.g og skal til eksamen i det. Hvor meget eller hvor lidt tæller min årskarakter som i dette tilfælde er 7? og hvo... -
Roman skandinavisk forfatter
ForumindlægHej jeg går i 1.g. Jeg skal vælge en roman at læse i dansk, og skrive et referat. Har fået at vide det skal være en "voksen" bog med en skandinavisk forfatter. Jeg læser normalt bøger på engelsk, med engelske forfattere. Læser en del fantasi men kan også lide gysere :) Men vil i være s... -
spørgsmål til kemiske forbindelser og acetylsalicylsyre
ForumindlægHej Jeg er startet i 1.g og jeg synes at kemi er lidt svært. Vi har fået et ark for alle de ting vi skal kunne til en eksamen der kommer slutningen af grundforløbet. Der står bl.a. at vi skal vide noget om kovalente bindinger i molekyler, vide noget om udbytteprocessen om acetylsalicylsyre og ... -
redegørelse
ForumindlægHej! jeg skal aflever en aflevering imorgen i samfundsfag. (1.g - stx) spørgsmålet lyder: ? Redegør for hvad der sker i det økonomiske kredsløb (se nedenfor) ved hhv.? høj arbejdsløshed i udlandet og dermed faldende import/eksport i forhold til denne figur: http://www.forlagetcolumbus.... -
OD-dag (Operation dagsværk.
ForumindlægHej hej. Umiddelbart virker OD's formål: Det at hjælpe et bestemt område hvert år, hvor gymnasieelever (efter sigende) skal bruge 3 timer (jeg arbejdede dog flere timer, da jeg var med i 1.g. Faktisk 6 1/2) for at indtjene 300kr. til OD. Men er OD virkelig det værd? Jeg har læst kritik om det... -
Vis, at cirklens ligning kan skrives som.
ForumindlægVis, at cirklens ligning kan skrives som. X^2 + (y+17,1)^2 = 22,1^2 Jeg går i 1.g på OTG. Jeg kan godt finde ud af at bruge andengradsligningen til at løse opgaven, men når der står vis, sagde vores lære at det ikke er godt nok at "bare" bruge andengradsligningen til at løse den. ... -
relative pronominer-oversættelse
Forumindlægsætningen lyder følgende: hvem kender ikke Rødhætte, som møder ulven? eller Tornerose, som prinsen befrier? har skrevet følgende: . Wer kennt nicht Rotkäppchen, das der Wolf trifft? Oder Dornröschen, das der Prinz Befreit. kom gerne med rettelser, det er en 1.g's aflevering til i morgen kl... -
kvadratsætning?
ForumindlægHej jeg sidder og bøvler med følgende ligning 7(x-2)(x^2+2x) Skal man bruge 3. kvadratsætning her? kan man det med x^2 ? eller skal jeg gange 7 ind i første parentes og så gange begge parenteser sammen? Mvh hilsen fortvivlet 1.g'er... -
Kan jeg droppe ud af 2.g og tage årgangen forfra senere?
ForumindlægJeg har besluttet mig for at droppe ud af 2.g HTX. Jeg har snakket med familien, studievejlederen osv. og det er besluttet. Det er blevet planlagt hvad jeg skal lave i stedet for skole, men jeg er i tvivl om jeg kan komme tilbage og starte forfra på 2.g senere, eller om jeg er nødt til at starte ... -
Anbefaling af biologibog
ForumindlægJeg har i 1.g. fået en mildest talt ubrugelig biologi lærer. Det er ærgeligt, da det er et af de fag jeg holder mest af, og havde set frem til at lærer noget i. Derfor ville jeg hører om I kunne anbefale mig nogle gode og spænende biologi bøger, som jeg kunne lære og lærer fra. Tusinde tak på f... -
trekant med to ubekendte sider
ForumindlægHej jeg har en Trekant ABC Jeg kender alle vinklerne til rekanten og så kender jeg siden AB Jeg skal finde de to sidste sider af trekanten altså AC og BC. AB = 8 Vinklerne: A = 37 grader B = 72 grader C = 71 grader Hvordan finder jeg de to sidste sider. Jeg går i 1.g og har mat på A niveau. -
Elektronegativitet
ForumindlægHejsa. Jeg har lidt af et problem. Jeg havde om elektronegativitet i 1.g, og nu har jeg glemt noget af det. Jeg ved godt hvad det er osv., men så kommer problemet: 1. Hvis jeg eksempelvis har en OH-gruppe og en NH-gruppe, hvordan ved jeg, hvilken, der er mest elektronegativt? Det vil være dej... -
Valgfag fra C niveau til B - Karakter
ForumindlægHej! Jeg tænkte på, om man beholder sin karakter som man fik i et C-niveaus fag hvis man tager faget på B-niveau i 3g?.. Altså, hvis jeg fik 7 i samfundsfag i 1.g, og jeg så vælger samfundsfag op på B niveau i 3.g og får 10, vil jeg stadig have det 7-tal på min eksamensbevis? på forhånd tak! -
Leder efter et begreb!
ForumindlægHej alle! Jeg er ved at skrive 1.g opgave omkring Danmark under Napoleonskrigene. I den florissante tid sejlede Danmark med materiale for de kæmpende nationer og tjente styrtende på dette. Hvad er begrebet for dette? Det starter med "k" efterfulgt af en eller anden vokal (o?). Er der n... -
Tilbyder lektiehjælp i b. la. engelsk
ForumindlægHej :-) Jeg er en pige på 17 år, går i 1.g, skal til og gå 2.g, og jeg tilbyder lektiehjælp i b. la. engelsk. Også gerne dansk og lign. Jeg har engelsk som hovedfag, og det interesserer mig derfor rigtig meget, og vil elske at kunne hjælpe. Jeg går i skole i Roskilde, så det skal være i det områ... -
Kuglestød og fysik
ForumindlægHey, Jeg går lige nu i 1.g, og synes at fysik er rigtig interessant. Jeg har derfor sat mig det mål at lave så mange skriftlige opgaver i fysik B pensum som muligt. Dog er der nogle opgaver som jeg er faldet over, jeg ikke kan finde ud at løse. Nogen der kan hjælpe mig? -
Lille bitte hjælp?
ForumindlægHejsa! Jeg tænkte om der var nogen der lige hurtig ville rette mit spansk? Der er under 100 ord. Jeg vil bare lige gerne have det rettet pga. det har været en lang sommerferie, og jeg lige trænger til at der er nogen der vil fortælle mig mine fejl. Det er bare lidt blandet 1.g's spansk, da de...
