Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 18421 til 18440 af 89230
-
Karakterer for 1.g
ForumindlægEr det kun på vores gymnasium, at 1.g'ere først får karakterer for første gang efter juleferien? -
Regnefejl, men hvad?
ForumindlægHej math-ppl!Sidder og leger med færdighedsregning, og kan se at jeg laver fejl, men ikke direkte hvad fejlen er!Nogen der kan hjælpe??det er opgave 1.057 s. 19 i eks.opaveri matematik:En parabels skæring med akserne:I et koordinatsystem er en parabel P bestemt ved y=2x^2+5x-3Bestem koordinatsætt... -
Bevis for formlem for rødderne i et 2.gradspolynomium
ForumindlægHej..Ved I hvor jeg kan finde et bevis for formlen for rødderne i et 2.gradspolynomium?Tak. -
Ren matematik på uni.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har søgt på videregående uddannelser på ku, min 1. priotet var aktuar uddannelsen , 2.priotet matematik-økonomi og min 3. priotet var ren matematik, men er ikke sikker på mit gennemsnit bliver nok til at komme ind på aktuar uddannelsen chancen for at komme ind på matemati... -
Hvad betyder Tværsnitsareal?
ForumindlægHvad betyder tværsnitsareal? Hvordan kan man regne ud tværsnitsarealet af et lukkede tunnel ud? gerne give eksempel noget I kender til. Tak i forhånd :) -
Færdighedsregning & Emnetræning
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave der lyder sådan her: Skriv tallene i rækkefølge - det mindste først. Tallene er: 2,05 - 2 1/2 - 2,55 - 2 1/4 - 2,35 - 2,4 Jeg tror det er: (skal starte med det mindste): 2,05 - 2,4 - 2 1/2 - 2,35 - 2 1/4 - 2,55 Er det rigtigt?? På forhånd, tak! -
Eksponentialfunktioner
ForumindlægHey jeg har lige en opgave som jeg ikke forstår.. :/ Prisen på et hus var i 2000 2.3 mill. kr. I 2005 blev huset solgt for 5.4 mill. kr. Bestem husprisens gennemsnitlige årlige procentvise stigning i perioden 2000-2005. Håber nogen kan svare hurtigt!!! -
Hej :) Jeg skal meget snart igang med at skrive SRP. Jeg har dog et lille problem
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive SRP i 3.g. Jeg har dog et lille problem, da jeg er helt på bar bund hvad angår emner. Jeg skal skrive i Engelsk og Idræt. Er der nogle som har forslag, eller evt selv har skrevet med de samme fag? Ville være en stor hjælp . Tak :) -
Bestem fart?
ForumindlægOpgaven handler om krabbetågen, som i hvile udsender et rødt lys med frekvensen f= 4,568*10^14 Hz. Hvordan bestemmer jeg farten, som krabbetågen udvider sig med? Jeg er HELT lost! - Og skal til Fysik-prøve i morgen!.. Argh.. Please, hjælp! -
Forskel på y og f(x)
ForumindlægEr der nogen, der kan opfriske min hukommelse? Jeg kan huske, vi gennemgik det i 1g, men desværre har ejg afleveret min bog fra dengang, så i stedet tyer jeg til studieportalen :) Hvad er forskellen mellem f(x) og y? Fx y = ax + b og f(x) = ax + b. Jeg kan huske, at der er en forskel, men ikke ... -
Opslag i tabel
ForumindlægJeg sidder med noget der hedder Normalfordelingen N(0,1) og i en opgave skal jeg finde nogen sandsynligheder ved opslag i en tabel, fx P(-3,52 < X ≤ 0,23). Tænkes der her på nogen bestemt tabel? -
Bestikkelse, at snakke sig til en karakter
ForumindlægHej. Jeg går i en klasse i 3.g, hvor en elev brokkede sig over en årskarakter på 6 og fik så 9. Denne er altså i 3.g og tæller. Synes I det er i orden at man kan få den ændret ved bare at tale med læreren om det ? Jo og så er der også en klassekammerat, som taler om at bestikke en af kontorpers... -
Kvintcirklen; dur eller mol
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvordan man aflæser om tonika er dur eller mol på kvintcirklen... F.eks. hvis der er 4# i starten af partituret, er der tale om en E-dur eller cis mol, ikke sandt? Men hvad bestemmer om det er dur eller mol?` Peace -
Mat - Bestem f'x og monotoniforhold
ForumindlægEr der nogen der kan finde ud af denne opgave? - Jeg har vedhæftet opgaven. På forhånd tak. -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
Er jeg bestået i matematik A ?
ForumindlægHej, jeg har længe været i tvivl om jeg egentlig er bestået eller dumpet samlet set i matematik A. på mit eksamensbevis fra 2007 har jeg fået følgende karakterer: Valgfag på Højt niveau (A): Matematik, skriftligt: Årskarakter: 7 Eksamenskarakter: 8 Matematik,, mundtligt: Årskarakter: 6 ... -
Transformations forsøg til FSA
ForumindlægHeej1!!! Jeg skal op til FSA fysik/kemi på mandag, men er lidt i tvivl om hvilke forsøg jeg kan lave til emnet transformation, hvis jeg kommer til at trække det. Er der nogle der har gode ideer? På forhånd tak.. -
Ved i om srp bliver lavet om i år?
ForumindlægVed i om srp bliver lavet om i år? Eller bliver den uændret og forbliver som den var her i "2008"?(altså at man skal vælge 2-3 fag og et emne, og at man også skal skrive et lille resumé på engelsk???) -
Ligning
ForumindlægJeg har denne opgave jeg ikke helt ved hvordan skal løses. I "Bogart" er der x ansatte. I "Cinema" er der 3 gange så mange ansatte. Hvor mange ansatte er der i hver biograf når der er 36 ansatte i alt? Håber I kan hjælpe :) -
pH beregninger for svage syrer
ForumindlægHvordan beregner man pH ud for en svag syre i en vandig opløsning? Jeg ved bl.a. at man bruger formlen: pH = ½ • (pKS – log cS) Fx. eddikesyre er en svag syre og dens pKs værdi er 4,75. Men hvordan finder man ud af cS ?
