Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 18441 til 18460 af 27764
-
sandt falsk?
ForumindlægDer findes en billion 0'er i tallet e. Sandsynligheden for dette er næsten 1. Sandt eller falsk? -
Er Gud tilgivende?
ForumindlægEr Gud tilgivende? Tilgiver han alle mennesker? -
Bestemmelse af arealet af trekant, der begrænses af en tangent og koordinatakserne
ForumindlægHej alle Opgaven lyder således: "På figuren ses grafen for f(x)=x^2-4x+4 og en tangent til grafen. Tangenten skærer x-aksen i A(1,25;0). Bestem arealet af den trekant, der begrænses af tangenten og koordinatakserne." Umiddelbart ligner det en simpel differantial/integralopgave, men r... -
Tekstanalyse - hypotagme, "talesprog i tekst" og lydeffekter i tekst.
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med en tekstanalyse af Den lille pige med svovlstikkerne og Madeleine. Jeg har bare lige nogle spørgsmål: 1. Hvordan bruger man ordet "hypotagme" i en sætning? Jeg vil gerne skrive at Den lille pige med svovlstikkerne er en tekst med "hypotagme." A... -
Hvordan kan jeg løse denne ligning?
ForumindlægJeg skal løse følgende ligning - jeg vil løse den algebraisk (tror jeg det hedder) Jeg er kommet så langt indtil videre (jeg er ikke sikker på om det er rigtigt?) dividerer med 2 på begge sider Jeg er gået i stå her, og har gjort det i snart 1 time (jeg er klar over det er lang ti... -
Opgave
ForumindlægHej jeg har fået en opgave for som skal skrives på engelsk. Jeg er ikke særlig god til at skrive på engelsk, derfor har jeg fået hjælp med at skrive opgaven på engelsk. Jeg vil lige høre, er det snyd hvis man får hjælp med at skrive opgaven på engelsk selvom man løser opgaven selv, men får bare h... -
HJÆLP JEG STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE VALG
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
Er dette et essay?
ForumindlægJeg er lidt usikker på om dette falder ind under kategorien af et essay:Den 7. januar 2002, bragte Berlingske Tidende en artikel, som havde navnet ”Tiden uden ende”. I artiklen skildrer journalisten Erik Bork, tendenserne omkring det han kalder ”døgnservice-begrebet”. Det gøres udfra en observati... -
Essay?
ForumindlægJeg er lidt usikker på om dette falder ind under kategorien af et essay: Den 7. januar 2002, bragte Berlingske Tidende en artikel, som havde navnet ”Tiden uden ende”. I artiklen skildrer journalisten Erik Bork, tendenserne omkring det han kalder ”døgnservice-begrebet”. Det gøres udfra en observat... -
samfundsfag!! synopsis HÆLP!!! PLZZ
ForumindlægEu's fremtid I skal med udgangspunkt i det vedlagte bilagsmatriale udarbejde en detaljeret synopsis der ingolder følgende elementer: en kort indledning En problemformulering, formuleret som et hvoedsprøgsmål treundersprøgsmål, der afspejler de taksonomiske niveauer: redegøre... -
kort rettelse
Forumindlægwhat you give is what you getRemembering the titansWe have read a text and seen a movie, both about the same authentic story, named remembering the titans. It’s about how two normally kind of difference, can find together and fight together. And in this situation, it’s black and white people. The... -
rette en lille tekst
Forumindlægwhat you give is what you get Remembering the titans We have read a text and seen a movie, both about the same authentic story, named remembering the titans. It’s about how two normally kind of difference, can find together and fight together. And in this situation, it’s black and white people. T... -
"Loose Change" 9/11 dokumentar
Forumindlæg"Loose Change" "A one hour analysis of 9/11 and how it is more likely than not that the government was actually behind the attacks."Var selv i starten meget skeptisk før jeg så den, troede bare det var en af de typiske provokerende film, men slet ikke den får en til at tænke.... -
Medea
ForumindlægEr igang med at analysere Medea og allerede starten forvirrer mig. Er forfatteren fortælleren også? Jeg forstår ikke helt hvem der er der snakker fra vers 3 til 12. For fortælleren siger at gid aldrig Pelionskovens fyr var blevet hugget om til årer så helterne kunne drager ud på togt. Og gik Jaso... -
AP prøve
ForumindlægNu er grundforløbet på mit gym snart slut, så vi skal have Ap prøve på fredag. vil bare lige hør' af dem der haft ap prøve : hvordan læser man til den prøve? jeg fatter virkelig ikke latin og er ikke god til det der direkte objekt osv (dansk.delen) -
skrivning af samfundsfags opg.
ForumindlægHej! Jeg har samfundsfag på A.Men stadig har jeg lidt svært ved at skrive opgaver i det fag. Derfor vil jeg måske gerne have nogle tips til en god opgave. -
Metode?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare lidt mere om, hvad der menes med at skrive metode og hvad det skal indholde. Evt et link til en anden side om det. TAK :) -
Årsopgave 3.g
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive den STORE årsopgave i dansk og kunne tænke mig at vide hvad andre herinde har skrevet om, så jeg måske kan få noget inspiration. (Jeg ved at det er LIDT tidligt at tænke det nu!!!, men hvad kan jeg sige? :jeg vil gerne være i god tid) -
Sammenhængen ml. S-O-R modellen og de 4 P'er?
ForumindlægEr der en der kan fortælle mig hvad sammenhængen er mellem S-O-R modellen og de 4 P'er? Kan man evt. bruge de 4 P'er ved Stimuli? -
Niels og alle andre (dansk)
Forumindlæghej Niels og andre potentielle hjælpere...Jeg skal skrive rapport om "Det Forsømte Forår", og jeg vil gerne have redegjort for nogle konkrete ting:Er "Det Forsømte Forår" en; a)dannelsesroman, b) socialrealistisk roman, c) kriminalroman, d) kollektivroman, eller e) noget andet...
