Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 18461 til 18480 af 34269
-
1. ordens differentialligning
ForumindlægJeg skal til eksamen i matematik mundtligt, og nedenstående spørgsmål er et spørgsmål jeg kan trække til eksamen. PLS hjælp, jeg kan ikke forstå de oversigtsnoter vi har fået fra vores lærer og jeg kan ikke forstå det der står på nettet. "Redegør for hvad der menes med en 1. ordens lineær d... -
Et spørgsmål :)
ForumindlægHey, jeg har mundlig dansk eksamen snart. Jeg har trukket reklamer, og er igang med analyse, og alt de der ting. Mit spørgsmål er hvilke analysepunkter er de vigtigste at tage med, og i hvilke rækkefølge. Eksamen varer 10 min, hvorefter læren og censor kan stille spørgsmål. Håber på svar, tak p... -
det dyrebare liv
Forumindlæghej jeg har trukket det dyrebare liv i dansk til mundtlig eksamen og har ingen ide om hvad det er min lærer hjælper ikke rigtig og kan ikke finde noget om det på nettet og har virklig brug for hjælp fordi skal aflever min dispotision om ikke så længe og hvis jeg ikke for det gjort kan jeg ikke ko... -
Prionsygdommen kuru - aflevering
ForumindlægHejsa! Jeg har en aflevering for som er et gammelt eksamens ark fra en biologi eksamen men, jeg mangler at svare på det sidste spørgsmål men ved simpelhen ikke hvordan jeg skal finde ud af hvad der er rigtigt og forkert. Hvis der er nogle der ved det må i meget gerne svare tilbage. På forhånd t... -
Akuut hjælp: Vands bæredygtighed
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i naturgeografi og har brug for hjælp til hvad jeg kan sige til det ene spørgesmål til eksamen. 'Er vores vandforbrug bæredygtigt?' Jeg har skrevet kror hvad vandet bæredygtighed er og kommer ind på vandetskredsløb. Men ellers ved jeg ikke hvad jeg kan sige. -
nspire - vinkel - commando virker ikke!!!
ForumindlægHej SP er der nogen herinde der kan hjælpe mig med hvorfor den ikke gider at give mig det ordentlige svar.. mit forventet svar er at vinklen u= 14 grader men den siger det her... Jeg har eksamen på mandag, hvis det her sker under eksamen ved jeg ik hvad jeg skal gøre. Jeg har vedhæftet bille... -
trak sagprosa - råd?
ForumindlægJeg har lige trukket sagprosa i mundtlig dansk eksame. Så skal analysere noget indenfor journalistik. Artikel, læserbrev, repotage eller lign. Jeg har overvejet baggrundsartikler om rasicme, skilsmisses påvirkning på børn eller tab. Jeg ville bare spørge hvad andre har erfaring med. Hvor er der... -
Hjælp
ForumindlægHej alle, Jeg er ved at øve mig på Dansk A eksamen, hvor man skal analysere, samt fortolke tekster. For at øve mig, har jeg tænkt mig, at analyserer og fortolke de tekser, der typisk bruges ved eksamen. Er der nogen af jer, der kunne nævne de tekster de har analyseret til eksamner, eller de t... -
Brint bilerforsøg (råd)
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op til eksamen i Naturvidenskab grundforløb. Jeg har valgt at tale om Brint biler, hvor jeg skal tale i 5 minutter. Jeg er lidt i tvivl om hvordan man takler sådan en eksame. Derfor vil jeg gerne have nogle råd, hvad i synes man burde gøre. Helst gerne nogle som har haft ... -
Kræfter
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen om kræfter ind på noget omkring bevægelse nær jordens tyngdefelt. Jeg har læst lidt, og det ser ud til at jeg skal ind på noget med skrå kast. Spørgsmålet er så, hvor meget skal man have med, for når jeg ser f.eks ser videoer omkring det, så varer de rimelig la... -
Biostatestik
ForumindlægHar eksamen på i biostatestik - er sproglig student så meget udfordret. Læser op men har brug for forklaring af grundlæggende begreber og grundlæggende indlæring af formler mv. Har et kompendie jeg arbejder udfra. Tænker jeg har brug for 2-3 timers intensiv læring - bor i nordsjælland. Eksamen er... -
Plagiat i SRP/SOP
ForumindlægHej Jeg var op til en mundtlig eksamen, hvor jeg skulle forsvar min sop. Til eksamen viste de mig en opgave der lignte min nogle steder. Jeg sagde at det var tilfældigt Jeg har ikke snydt under opgaven. Min opgave omhandler enigma og jeg skrev i matematik A og idéhistorie B. Ved ikke om jeg ba... -
Hvad er det? :s
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling (eksamen) i morgen, og er lidt usikker på hvad der karakteriserer følgende ting, håber i kan hjælpe mig :) - En artikel - En roman - En novelle - Et læserbrev - Et essay Håber i kan forklare mig det, så jeg kan huske det i morgen og ... -
Facit/løsninger for matematik A 25 maj 2018
ForumindlægHej alle, flere efterspurgte om løsninger til årets opgaver, ja. De kommer her. Jeg har løst dem hurtigt i Maple, så om de er fejlfrie garanterer jeg ikke for. Delprøve 1: Opgave 1 Opgave 2 Opgave 3 C er grafen for h(x) B er grafen for f(x) A er grafen for g(x) Opgave 4 x: tid, målt i å... -
Præsentation af emnset lys og universet
ForumindlægJeg har trukket til min 24 timers eksamen i fysik C her idag, og første del lyder som overstående. anden del lyder på : lysets hastighed, bølgelængde, frekvens, doppler-effekt, rødforskydning, hubbles lov og spectre. Er så småt gået igang med at læse lidt og rundt omkring på nettet. Men vill... -
Forstår ikke billedet? HDL-kolesterol
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen i biologi og dansk. Mit emne handler om HDL-kolesterol Jeg har lige set dette billede på nettet, er der nogle der kan oversætte dette til dansk? Fordi jeg forstår det ikke også selvom jeg har benyttet diverse oversættelsesprogrammer. Det kunne være rart, hvis d... -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej med Jer, Jeg skal til min mundtlige eksamen forberede nogle eksempler på polynomier, som jeg skal løse vha. tretrinsreglen. Jeg ved, at jeg skal bruge formlen Men kan i komme med et par eksempler, andre end f(x)=x, f(x)=x^2 og f(x)=x^3? :) Jeg er nemlig lidt i tvivl om hvilke funktion... -
Pleeaase help me peopless
ForumindlægHej folks. Jeg har en eksams spørgsmål hvilket jeg slet ikke kan finde ud af at omformelere. jeg har prøvet at læse den men 100000 gange men det er stadig sort for mig. Jeg håber i kan hjælp mig med det , så vil jeg være meget taknemlig. Spørgsmål lyder således: Farmakonetik Be... -
6 A fag - Hvordan?
ForumindlægHej allesammen Jeg er en elev, der går på Aarhus Business College HHX i 2.g, hvor jeg skal vælge valgfag i morgen. Af disse valgfag har jeg mulighed for følgende: Finansiering C Filosofi C Markedskommunikation C Idræt C Psykologi C Kulturforståelse C Design C Innovation C Og derudover s... -
IT CASE!!
ForumindlægIT CASE! Er der nogen der vil diskutere problemer og lkøsningsforslag i IT-CASE eksamen (HHx) d. 20 og 21 maj? her på studienet? Håber at der er mange der vil være med!
