Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 18481 til 18500 af 33826
  • Beskrivende statisitk

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal op til en prøve i matematik i morgen ang. beskrivende statistik. - Er der nogle der evt. kan fortælle mig om hvordan de forskellige resultater findes, såsom frekvens, hyppighed osv.
  • Reducering

    Forumindlæg
    Halløj matematik eksperter :) Jeg har glemt alle regler omkring reducering. Nogen der kan hjælpe mig med, at reducere dette stykke, så meget som muligt: (a+b)^2-a^2-ab
  • Sexagesimaler

    Forumindlæg
    Hej.. Hvis jeg skal skrive et tal med 3 sexagesimaler, skal jeg så have 3 tal efter semikolonnet eller bare 3 i alt? Håber der er nogen der har arbejdet med babylonsk matematik herinde, som vil hjælpe mig..
  • HASTER SRP

    Forumindlæg
    Hej dér.! Jeg er ved at skrive min SRP om Flodrigernes matematik. jeg har et problem. Er en farao og en konge det samme i Ægypten ? Hvis nej, hvad er forskellen ? Tak på forhånd
  • ligninger

    Forumindlæg
    Hej allesammen, sidder og laver lidt matematik til aflevering og er gået lidt i stå i denne: "x^3+3x^2+3x-26". Er der nogle der har en muligt og forståeligt bud?
  • Gennemgang af SRP

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Er der en person eller flere personer, der har lidt tid til gennemgang af min SRP ? De involverede fag er HISTORIE og MATEMATIK ( hovedfag). Emnet er Det gyldne snit. På forhånd tak:)
  • Mat hjælp

    Forumindlæg
    Hjælp søges til matematik vidergående niveau! Det vil være med løn !
  • Emneopgave binomialfordeling/normalfordeling og hypotesetest

    Forumindlæg
    Heeej, jeg er igang med en emneopgave i matematik og er kommet til en opgave som jeg absolut ikke har nogen ide om hvordan skal løses. Er der nogen som vil tage et kig på den (se vedlagt billede)?
  • Nulreglen: 6x^2=3x (hvordan skal den løses)

    Forumindlæg
    Hej derude Er det nogen der er gode til nulreglen for jeg har akut brug for hjælp Jeg skal løse ligningen 6x2=3x med nulreglen og jeg er ikke det store matematik geni så det ville være super hvis nogen ville hjælpe :)
  • Afgangsprøve

    Forumindlæg
    Hej jeg har et spørgsmål. Hvad sker der hvis nu jeg dumper (matematik) problemløsning? Jeg er allerede kommet ind på den gymnasium jeg skal efter sommer. Kan jeg stadigvæk komme ind eller hvad? Håber i svarer:)
  • Andengradsligninger

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal lave en fremlæggelse i matematik med beskrivelsen: "Andengradspolynomium og -ligning (forskellige slags), parabelegenskaber og toppunktskoordinater." Hvad tror I, der menes med andengradsligning (forskellige slags)? Mange tak
  • HASTER!, skriver 3.års

    Forumindlæg
    Hej. Håber li der er nogle Eng/matematik genier: Skal virkelig vide hvordan man siger "Ensvinklede trekanter"- på engelsk?, da jeg skal bruge dette i mit abstract! Mvh Nadia
  • Hvordan kan parabler anvendes som modeller til løsning af problemer?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg ikke forstår, hvordan jeg skal løse. Jeg skal give et eksempel på, hvordan parabler kan anvendes som modeller til løsning af forskellige problemer.
  • Geometri - find vinkel A og B

    Forumindlæg
    Hej, jeg har mega meget brug for hjælp til min matematik aflevering, håber I kan hjælpe Jeg har vedhæftet fil, opg. 1 og 2 i GEOMETRI. Pleaase please hjælp , har virkelig brug for det :-)
  • rettelse af matopgaver

    Forumindlæg
    hej, er der ikke en der kan/gider rette de vedhæftede matematikopgaver igennem? Det er 5 opgaver fra Eksamensopgaver i matematik (den mørkeblå) og er 1 funktions-, 2 optimerings- og 2 infinitesimalregningsopgaver. Mvh Jakob
  • differentiable funktioner

    Forumindlæg
    Jeg har helt glemt matematik, håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg skal angiv, uden brug af cas, g’(4) : g(x) = x2 - √x + 3 på forhånd tak :)
  • hjælp til løsning af lining HASTER

    Forumindlæg
    Hej jeg er nået til opgave i en matematik opgave som jeg ikke kan finde ud af. Den lyder således: Løs ligningen (x-1)(x^2-4)=0 er der ikke nogle der kan hjælpe mig med den VH Claus
  • Vedrørende Studieportalen kompendier

    Forumindlæg
    Hej. Er det muligt at få en download på nogle af de kompendier som ikke har den grønne "download" knap. Helt specifikt gælder det bare dette kompendie: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling Mange tak.
  • Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2?

    Forumindlæg
    hej, til munlige matematik b spørgsmåelt ser sådan ud Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2? hvad vil det sige? Håber der en der kommer med en bud tak på forhånd
  • mat

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan hjælpe mig med jordskælv et matematik opgave forstår ikke helt men der står hvor mange gange er et jordskælv med richtertallet 6 som et jordskælv på 2.... ved ik helt hvad man skal gøre???