Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 18481 til 18500 af 33566
  • Hjælp med tegn!

    Forumindlæg
    Jeg har en matematik opg hvor der er noget med 8%0 men hvad er det for et tegn og har i en formel eller noget?? • Beregn højdeforskellen, hvis den gennemsnitlige stigning havde været 8%0
  • Forskrift eller formel?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg bruger: a (x-r1) (x-r2) i min matematik aflevering, men jeg er i tvivl om der er en forskrift, en formel eller noget helt tredje?? Jeg gætter på formel!
  • Hjælp til differentialkvotient

    Forumindlæg
    Jeg håber nogle kan forklare mig, eller give en formel på hvordan man kan bestemme differentialkvotienten, for jeg har ingen ide om hvordan man gør, og min matematik bog forklarer det ikke. tak :-)
  • KORDINATSYSTEM

    Forumindlæg
    Har en matematik opgave, der ser således ud: X = årstal y= møntomløb i mio kr Y = 210 x ( x-1996) + 3400 Indtegn grafen i kordinatsystemet .
  • nogen der en haj til mathcad prime

    Forumindlæg
    hej sidder og roder med mathcad prime da jeg vil bruge det i Matematik men der er nogle ting jeg ikke kan finde ud af bla. kan jeg ikke regne cosinus ud. skriver acos og så tallene men det kan den ikke finde ud af
  • Omskriv potens til brøk

    Forumindlæg
    Hejsa jeg sidder og har lidt problemer med en matematik aflevering, og kan ikke lige finde ud af hvordan man gør følgende: Omskriv 4-1 til en brøk. Så jeg tænkte på om nogle kunne hjælpe mig, så jeg selv kan regne resten af dem :)
  • plizzs hjælp mig med blækregning

    Forumindlæg
    Skal aflevere på mandag, og er ikke et geni matematik er det omvendte af geni Spørgsmål: grunden herunder er tegnet i målestoksforholdet 1 :600 Mål tegningen, sæt de virkelig på - og beregn grundens areal
  • emne???

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal skrive srp i matematik og kemi.. og ville høre om emnet syre base titrering med henblik på kemisk ligevægt, var et godt emne ?? Håber der er nogen der vil svare:)
  • gode noter?

    Forumindlæg
    Er der nogen der har studeret eller studere økonomi, som har nogle gode noter til de forskellige fag ? fagene er : organisation, mikro, makro, matematik.... håber der er nogen der gider dele
  • Svarark til FSA

    Forumindlæg
    Hej! Jeg står og mangler et svarark til matematik FSA 2005 December, og ville hører om nogle havde eller kendte til et link hvor jeg kan skaffe det? Jeg har dog selv søgt! På forhånd tak!
  • Rummeter

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg sidder og laver en matematik opgave, hvor jeg er stødt på ordet: Rummeter. Er det det samme som rumfag? Skal jeg bare antage at det er det samme som rumfang?
  • Rummelig figurer

    Forumindlæg
    Hej, sidder her og sveder over en matematik opgave. Jeg har et spørgsmål, da jeg er gået død i den opgave. Hvordan regner man det her ud? Link til billedet af opgaven: https://gyazo.com/7793053566519722ad19f4f33a010edb
  • 2. grads ligning

    Forumindlæg
    hej! sidder med en matematik opgave, som jeg ikke har nogen anelse om hvordan jeg skal løse... 2x^2-8x+6=0 ville blive meget glad for noget hjæp?? (^2 = hævet i anden)
  • Nogen der kan hjælpe mig

    Forumindlæg
    hej.. Jeg har problemer med andengrads ligninger, da jeg netop kun er blevet undervist i det en gang. Og skal nu til at afleverer en matematik aflevering. eksp. x2 - 3x+ 2=0 ????????????
  • Aflevering

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har matematik aflvering for til i morgen, og vil høre om der er nogen, der gider kigge min besvarelse igennem? Hvis der er det, så vedhæfter jeg den lige. Det drejer sig om 4 opgaver. På forhånd tak. Hilsen Jeanette
  • Bevis

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til mundtlig matematik b og skal bevise følgende.. dog sidder jeg lidt fast og ville høre, om nogle kunne hjælpe mig med beviset? med en kort forklaring? - tak på forhånd!
  • Radius x som giver den mindste overflade

    Forumindlæg
    Hej jeg har i matematik fået en opgave som lyder: Et cylinderformet målebæger har rumfanget 1l. Find den radius x, som giver den mindste overflade. Håber nogle kan hjælpe(:
  • ha(jur)

    Forumindlæg
    nogen der vil forklare mig hvad ha(jur) går ud på...helt konkret? også lidt om: - undervisningsformen? foregår det på engelsk eller dansk på CBS? - bøger på dansk eller engelsk? - hvor meget fylder matematikken? - er det meget samfundsfagligt? - hvad kan man arbejde med som færdiguddannet?
  • SRP emne

    Forumindlæg
    Nogle forslag til et emne i SRP - med fagene matematik A og fysik B, når jeg gerne vil have, det til at omhandle noget med arealfunktioner, integralregning og sådan ?
  • Hjælpe til mattematik

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har bruge for jeres hjælp til matematik problemregning jeg vil gerne skrive det på pc`en men jeg ved det ikke hvordan man gør det har aldri skrevet det på pc håber i kan hjælpe mig